Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Driver voor SIS 65x/M650/740 PCI/AGP VGA  (gelezen 3729 keer)

Driver voor SIS 65x/M650/740 PCI/AGP VGA
« Gepost op: 2008/04/06, 13:30:37 »
Ik heb voor bovenstaande videokaart de volgende driver geïnstalleerd: xserver-xorg-video-sis , maar ik heb nog steeds problemen. Tijdens het kijken van video's wordt mijn beeld dikwijls zwart. Is er een andere oplossing?

Driver voor SIS 65x/M650/740 PCI/AGP VGA
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/06, 13:51:02 »
probeer eens Vesa...

Driver voor SIS 65x/M650/740 PCI/AGP VGA
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/06, 14:00:11 »
die blijkt ook al geïnstalleerd te zijn, maar nu weet ik niet welke gebruikt wordt.

Driver voor SIS 65x/M650/740 PCI/AGP VGA
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/06, 14:18:17 »
in de terminal: sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

kies daar in het begin uw gewenste driver en resolutie, voor de rest is enter drukken genoeg...


even aan iemand die hier iets van af weet: waarom werkt sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg niet meer? ik heb al vaker gehad (gutsy, hardy) dat ik gewoon een melding krijg dat er een backup is gemaakt, voor de rest niks...want deze is toch wat makkelijker dan ook al die vragen over toetsenbord en scherm...

Driver voor SIS 65x/M650/740 PCI/AGP VGA
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/06, 17:09:16 »
@Wolterkabolter,

ik heb op m'n desktop net dezelfde videokaart.  Bij Gutsy, Hardy en Mandriva werkte die gewoon direct, werd herkend.  Gewoon de open drivers, niks geen restricted drivers of iets anders.  Ik kan nu even niet gaan kijken welke driver aangeduid staat in de xorg.conf, want de kinderen zitten op de andere helft van die dual-boot :(

Zodra ik het effe kan, zal ik het hier posten.
Edit:
 
Citaat
Section "Device"
        Identifier      "Silicon Integrated Systems [SiS] 65x/M650/740 PCI/AGP VGA Display Adapter"
        Driver          "sis"
        BusID           "PCI:1:0:0"
        Option          "UseFBDev"              "true"
EndSection
PS: onder XP moest ik een driver gaan zoeken bij SIS... ;)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Ralphius

  • Gast
Driver voor SIS 65x/M650/740 PCI/AGP VGA
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/19, 12:39:29 »
@Prosper

Je weet toevallig niet of het zou kunnen om compiz draaiende te krijgen met deze videokaart?

groet

Ralph

Driver voor SIS 65x/M650/740 PCI/AGP VGA
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/19, 13:05:56 »
Nee, compiz kun je wel vergeten.... :(
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Driver voor SIS 65x/M650/740 PCI/AGP VGA
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/19, 13:30:54 »
Compiz werkt alleen met intel, ati of nvidia, staat zo op hun site.

Waarschijnlijk omdat zover ik weet alleen voor deze kaarten 3d drivers zijn voor linux.

Tsiburaska

  • Gast
Driver voor SIS 65x/M650/740 PCI/AGP VGA
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/19, 14:00:00 »
SIS kaarten staan overal dus ook op engelse, duitse en franse forums bekend als probleem gevallen zonder of met matig werkende Vesa Drivers.
Dus een andere video kaart kopen en voor je iets nieuws koopt eerst kijken of het merk bekend is?

Net als 95% een HP printer gebruikte en 80% Nvidia kaarten monteerde want die werken vrijwel altijd zonder grote problemen....

Offline jan11000

  • Lid
Driver voor SIS 65x/M650/740 PCI/AGP VGA
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/19, 20:18:04 »
Op de engelse forum staat meer info over sis.
Over een itx moederbord van intel, hadden ze een driver van linux op de intel site, deze moest je in een map kopieren en dan kon je de driver kiezen.

Offline Willem_D

  • Lid
Driver voor SIS 65x/M650/740 PCI/AGP VGA
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/19, 20:45:34 »
Citaat van: wolterkabolter
Ik heb voor bovenstaande videokaart de volgende driver geïnstalleerd: xserver-xorg-video-sis , maar ik heb nog steeds problemen. Tijdens het kijken van video's wordt mijn beeld dikwijls zwart. Is er een andere oplossing?
Ik weet niet hoe snel je pc is, maar zou het kunnen dat tijdens het afspelen van video's, je cpu te zwaar wordt belast? Kan je controleren door -tijdens het afspelen- in de terminal het commando: top te runnen.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Driver voor SIS 65x/M650/740 PCI/AGP VGA
« Reactie #11 Gepost op: 2008/07/19, 20:54:23 »
Citaat van: Nunslaughter
in de terminal: sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

kies daar in het begin uw gewenste driver en resolutie, voor de rest is enter drukken genoeg...


even aan iemand die hier iets van af weet: waarom werkt sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg niet meer? ik heb al vaker gehad (gutsy, hardy) dat ik gewoon een melding krijg dat er een backup is gemaakt, voor de rest niks...want deze is toch wat makkelijker dan ook al die vragen over toetsenbord en scherm...
vanaf Hardy werkt X-org plug and play op het grafische gedeelte. Dus hebben ze de grafische instellingen uit dpkg-reconfigure gehaald. Om toch uw instellingen te veranderen, kijk hier...
forum.ubuntu-nl.org/topic/24830

Offline Willem_D

  • Lid
Driver voor SIS 65x/M650/740 PCI/AGP VGA
« Reactie #12 Gepost op: 2008/07/19, 21:22:11 »
Citaat van: Dadio
Citaat van: Nunslaughter
in de terminal: sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

kies daar in het begin uw gewenste driver en resolutie, voor de rest is enter drukken genoeg...


even aan iemand die hier iets van af weet: waarom werkt sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg niet meer? ik heb al vaker gehad (gutsy, hardy) dat ik gewoon een melding krijg dat er een backup is gemaakt, voor de rest niks...want deze is toch wat makkelijker dan ook al die vragen over toetsenbord en scherm...
vanaf Hardy werkt X-org plug and play op het grafische gedeelte. Dus hebben ze de grafische instellingen uit dpkg-reconfigure gehaald. Om toch uw instellingen te veranderen, kijk hier...
forum.ubuntu-nl.org/topic/24830
De oplosing via "gksudo displayconfig-gtk" die in
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/24830 aangereikt wordt, werkte bij mij helaas niet.
Ik heb het op moeten lossen door tijdens een Gutsy live-cd sessie, "sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg" te runnen. De xorg.conf die daarbij gegenereerd werd, heb ik geïmplanteerd in mijn Hardy installatie.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Driver voor SIS 65x/M650/740 PCI/AGP VGA
« Reactie #13 Gepost op: 2008/07/19, 23:20:19 »
Citaat van: Willem_D
De oplosing via "gksudo displayconfig-gtk" die in
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/24830 aangereikt wordt, werkte bij mij helaas niet.
Ik heb het op moeten lossen door tijdens een Gutsy live-cd sessie, "sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg" te runnen. De xorg.conf die daarbij gegenereerd werd, heb ik geïmplanteerd in mijn Hardy installatie.
Goed. Fijne inprovisatie met behulp van de live-CD gutsy!