Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Misschien domme vraag, maar toch...  (gelezen 1876 keer)

Misschien domme vraag, maar toch...
« Gepost op: 2007/11/15, 06:55:56 »
Heb boven mijn bureel volledig klaar met twee computers, de ene draait nu Kubuntu 7.10, de andere zou moeten Ubuntu 7.10 draaien. Nu staan beide pc's zo'n 5 meter van de D-link router... Zoals vroeger en alles werkte.
Nu heb ik moeite om linkkwaliteit  te vinden die redelijk is. Kan dit door deze kleine afstand, ik dacht toch dat een USB-netwerk stick een tamelijk grote ontvangst afstand heeft, of heb ik het mis en is de oorzaak ergens anders te zoeken.
Wat denken jullie.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Misschien domme vraag, maar toch...
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/15, 07:19:00 »
Ook op kleine afstand zou je draadloos netwerk moeten werken.
Ik denk dat er iets anders aan de hand is, misschien wel een verkeerde driver of instelling.

Wat zegt het commando lsusb over je usb stick?

Misschien domme vraag, maar toch...
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/15, 08:13:26 »
Citaat van: Johanvd
Ook op kleine afstand zou je draadloos netwerk moeten werken.
Ik denk dat er iets anders aan de hand is, misschien wel een verkeerde driver of instelling.

Wat zegt het commando lsusb over je usb stick?
Voer het commando in, doch vind het niet...
Ga nu eerst de tweede pc in orde maken en daar eens kijken wat er schort.
Op Kubuntu heb ik nu netwerk. :D
Bedankt johanvd,
groeten,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Misschien domme vraag, maar toch...
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/15, 08:20:37 »
lsusb, dat is met een kleine L aan het begin. Dan krijg je een lijstje van alle apparatuur die via usb aangesloten is.
Maar goed, als het al opgelost is, dan is dat natuurlijk ook prima :)

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Misschien domme vraag, maar toch...
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/15, 08:53:46 »
Het zou zeker moeten werken op die afstand. Ik heb zelf een laptop die vlak naast de router staat die perfect een draadloze verbinding heeft :) De laptop twee meter verder lukt ook perfect.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Misschien domme vraag, maar toch...
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/15, 16:29:26 »
Citaat van: Johanvd
lsusb, dat is met een kleine L aan het begin. Dan krijg je een lijstje van alle apparatuur die via usb aangesloten is.
Maar goed, als het al opgelost is, dan is dat natuurlijk ook prima :)
Nu terug niet meer, heb Telenet terug opgebeld en ze komen binnen een paar dagen mijn router en gans de rataplan nazien... Omdat ook de Mac méér dan dikwijls van het net wegvalt. Nog nooit meegemaakt. Op dit ogenblik weer online, maar voor hoelang.
Ik hoop dat ze het euvel vinden, dan pas kan ik echt doorwerken.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Misschien domme vraag, maar toch...
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/15, 16:36:37 »
Citaat van: DarkStar
Het zou zeker moeten werken op die afstand. Ik heb zelf een laptop die vlak naast de router staat die perfect een draadloze verbinding heeft :) De laptop twee meter verder lukt ook perfect.
Ik hoop maar dat ik op het bureel boven toch netwerk verkrijg die werkt. Valt steeds weg en zeer plots... Noppes meer.
Komen de zaak nazien, en ik hoop niet te ver van de D-link router af te zitten. Het is wel verder dan twee meter en op de verdieping. Had al het idee opgevat van mijn plafond weg te halen  :lol:
Doch mijn bed zal naar beneden vallen hé, en mijn kleerkast enzoverder....
We zien wel als Telenet is langsgeweest, zullen het oplossen omdat de Mac ook geen internet had. Was al bang een iekspee te moeten installeren... Om kapot van te gaan   :(
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Misschien domme vraag, maar toch...
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/15, 16:51:03 »
even de firmware van uw router updaten...

en ik zit soms zelfs tot 15 meter van de router en het werkt nog, dus daar zal hetniet aan liggen hoor...ge moet gewoon kijken dat uw antenne op de router omhoog staat, een antenne straalt alleen zijwaarts, niet naar boven...

Misschien domme vraag, maar toch...
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/15, 17:44:32 »
Citaat van: Nunslaughter
even de firmware van uw router updaten...

en ik zit soms zelfs tot 15 meter van de router en het werkt nog, dus daar zal hetniet aan liggen hoor...ge moet gewoon kijken dat uw antenne op de router omhoog staat, een antenne straalt alleen zijwaarts, niet naar boven...
Zo wil ik het horen, er was discussie over de afstand, daarmee. De antenne wijst mooi rechtop.
Telenet komt zo vlug als mogelijk, ze denken zelfs aan een gehackte pc, maar... We denken zoveel niet !
T'zal wel goedkomen, heb wel ietsje geduld, maar niet veel meer. Ben uit mijn sloffen geschoten bij Telenet, en gevraagd als ik de helft van mijn factuur mag betalen, want heb maar half netwerk, dus.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Misschien domme vraag, maar toch...
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/15, 18:09:28 »
tsja telenet...het zou me verbazen moesten zij er iets aan kunnen doen...of zelfs willen...want ze hebben het niet zo op routers omdat ge met hun abonnementen maar een bepaald aantal ip's kunt krijgen...dus als ge meer pcs wilt aansluiten, moet ge een duurder abonnement kopen, maar met een router kunt ge er dan ineens 255 aansluiten...

tenzij het zo een access point is die telenet zelf heeft geinstalleerd, maar dan is het geen router...

Misschien domme vraag, maar toch...
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/15, 20:45:23 »
Citaat van: Nunslaughter
tsja telenet...het zou me verbazen moesten zij er iets aan kunnen doen...of zelfs willen...want ze hebben het niet zo op routers omdat ge met hun abonnementen maar een bepaald aantal ip's kunt krijgen...dus als ge meer pcs wilt aansluiten, moet ge een duurder abonnement kopen, maar met een router kunt ge er dan ineens 255 aansluiten...

tenzij het zo een access point is die telenet zelf heeft geinstalleerd, maar dan is het geen router...
Ik heb Turbonet, dus ietsje duurder, en ik kan gratis op de Hot-Spots langs de weg, gewoon inloggen.
Ik wacht nu af wat ik hier ga meemaken er er lessen uit trekken.
Ga nu eventjes TV kijken zie, mooie documentaire over de Ganges...
Slaaap ze ( ? )  :P   of iets anders, en tot morgen,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Misschien domme vraag, maar toch...
« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/20, 11:39:39 »
Nunslaughter jong, U heeft gelijk... Heb zopas een kleine ruzie achter de rug met Telenet. Hebben nu nog niet komen kijken.
HUN antwoord, indien ik een groot bedrijf was geweest en een héél duur bedrijfsabonnement bij Telenet had kwamen ze direct.
Nu ben ik maar een éénmanszaakje en vertikken ze het.
Het is hier lijk een slechte relatie internet op, internet af... Tot zover dat Monique deze morgen onze betalingen aan het doorvoeren was en... Weg internet.
Overweeg over te gaan naar andere provider, maar ook dit kost, en zo rollen de eigenlijk overbodige euros maar in de goot.
Bwah, wat is er van goede service overgebleven in dit belgenland ? NIETS, geldbejag is wat telt, goed werk en service zijn ver te zoeken.
Met mij hebben ze nog niet gedaan deze maal.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux