Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RS232 - RS485 sturingen software ?  (gelezen 368 keer)

Joshua Orbit

  • Gast
RS232 - RS485 sturingen software ?
« Gepost op: 2020/07/21, 16:24:30 »
Ik heb een aantal projecten met Linux op komst en 1 daarvan heeft software nodig (of drivers met een GUI ) om een protocol uit te sturen over RS  232 of RS 485 (de afstand tussen computer en eindpunt is nog niet duidelijk) . Ik heb me al ziek aan het zoeken geweest maar kan met Google niks vinden.

Weten soms een paar mensen hoe wat en waar te vinden over Ubuntu en RS485 ?

Het opzet is eigenlijk eenvoudig: een muntjesmachine moet een relais sturen om de computer te vertellen dat hij muziek mag spelen . Allemaal met betalende accounts, dus zeker officieel . De afstand tussen muntmachine en computer is nog niet duidelijk : daarvoor moet een projectmanager nog uitsluiting geven. Dus ik dacht dat RS 232 het eenvoudigste was , maar op afstand zal natuurlijk RS485 moeten. In wezen gaat het over uitsturen van een +5V op Rx (of Tx) of op D+ een spanning zetten dat dan weer geïnterpreteerd moet worden door de computer.

Re: RS232 - RS485 sturingen software ?
« Reactie #1 Gepost op: 2020/07/21, 17:24:19 »
Ik heb een aantal projecten met Linux op komst en 1 daarvan heeft software nodig (of drivers met een GUI ) om een protocol uit te sturen over RS  232 of RS 485 (de afstand tussen computer en eindpunt is nog niet duidelijk) . Ik heb me al ziek aan het zoeken geweest maar kan met Google niks vinden.

Weten soms een paar mensen hoe wat en waar te vinden over Ubuntu en RS485 ?

Het opzet is eigenlijk eenvoudig: een muntjesmachine moet een relais sturen om de computer te vertellen dat hij muziek mag spelen . Allemaal met betalende accounts, dus zeker officieel . De afstand tussen muntmachine en computer is nog niet duidelijk : daarvoor moet een projectmanager nog uitsluiting geven. Dus ik dacht dat RS 232 het eenvoudigste was , maar op afstand zal natuurlijk RS485 moeten. In wezen gaat het over uitsturen van een +5V op Rx (of Tx) of op D+ een spanning zetten dat dan weer geïnterpreteerd moet worden door de computer.

Als de afstand niet meer is dan 15 meter, dan moet RS232 toch lukken.
Ik maak zelf gebruik van RS232 (voor transmitter) naar USB (voor pc).
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.4 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)