Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Gemeenschapsraad: wie ook alweer?  (gelezen 1433 keer)

[Opgelost] Gemeenschapsraad: wie ook alweer?
« Gepost op: 2011/09/19, 19:59:09 »
Misschien een hele domme vraag mijn kant, maar wie zitten er ook alweer in de Gemeenschapsraad? Ik weet alleen Sense, Ronnie, undifined en Gijsbert te bedenken. Wie ook alweer nog meer?
(excuses voor deze hele domme vraag :-[)
« Laatst bewerkt op: 2011/09/19, 20:24:25 door Vistaus »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Gemeenschapsraad: wie ook alweer?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/19, 20:05:20 »
Kan geen antwoord op je vraag geven maar een bekend citaat voor zuid park liefhebbers:
Remember: there are no stupid questions, just stupid people ;)


Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Gemeenschapsraad: wie ook alweer?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/19, 20:17:21 »
« Laatst bewerkt op: 2011/09/19, 20:27:14 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Gemeenschapsraad: wie ook alweer?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/19, 20:22:35 »
Misschien een hele domme vraag mijn kant, maar wie zitten er ook alweer in de Gemeenschapsraad? Ik weet alleen Sense, Ronnie, undifined en Gijsbert te bedenken. Wie ook alweer nog meer?
(excuses voor deze hele domme vraag :-[)

Heirc link geeft het al aan. Uit de uitslag blijkt dat Sense voorzitter is geworden en loco contact. Dit ten tijde van de verkiezingen 5 maanden terug.
Voorzitter: sense
gemeenschapsraad: ronnie, johanvd, gijsbert, leoquant, undefined, thomasvandegraaff

Citaat
Ik ben tot een een structuur gekomen waarin de richting van Ubuntu Nederland wordt bepaald door
de zevenkoppige gemeenschapsraad. Deze groep is verantwoordelijk voor de langetermijnvisie en
de controle op de middelen. Het dagelijks bestuur ligt bij de gemeenschapsleiding, een groep van
drie gemeenschapsraadsleden die de verantwoordelijkheid heeft gekregen voor de communicatie
naar buiten toe en en het afgesproken beleid moet uitvoeren.
De voorzitter van de gemeenschapsleiding is de voorzitter van Ubuntu Nederland. Deze persoon is
automatisch ook LoCo Contact en in die functie eigenaar van het 'ubuntu-nl'-team op Launchpad. De
voorzitter is het gezicht van Ubuntu Nederland en heeft de leiding, hoewel de ruimte om
eigenmachtig beslissingen te nemen beperkt is.
Voor de voorzitter en de zes overige leden van de gemeenschapsraad worden er twee verkiezingen
gehouden. De gemeenschapsraad wijst vervolgens zo spoedig mogelijk door stemming aan welke
twee leden samen met de voorzitter de gemeenschapsleiding zullen vormen. De gemeenschapsraad
kan vervroegde verkiezingen uitschrijven voor al deze functies, maar wordt verzocht niet lichtzinnig
van dit recht gebruik te maken.
Een aangewezen persoon om klachten af te handelen is overwogen, maar de functie van
ombudspersoon wordt voorlopig niet ingesteld om bureaucratie te vermijden en om mensen aan te
moedigen om hun klachten via de openbare en officiële kanalen te communiceren. De belangrijkste
gedachte daarachter is dat we ervan uit mogen gaan dat we onze eigen aangewezen
gemeenschapsleden kunnen vertrouwen. Mocht toch blijken dat er behoefte is aan een
onafhankelijk persoon om klachten af te handelen, dan kan er altijd gekeken worden naar het alsnog
benoemen van een ombudspersoon.

dus de situatie vlak na de verkiezingen van toen:
voorzitter lococontact (sense)
ubuntu NL gemeenschapsleiding (3 personen: thomas, leoquant, sense)
ubuntu NL gemeenschapsraad (7 personen, eerder al genoemd.)

Binnenkort komen we met een update over de nieuwe situatie en/of ontwikkelingen rond de gemeenschapsraad. Zie opmerkingen en links van ronnie.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/19, 20:36:24 door leoquant »

Re: Gemeenschapsraad: wie ook alweer?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/19, 20:24:02 »
Bedankt voor de reacties! Nu kan ik dit doorvoeren :)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Opgelost] Gemeenschapsraad: wie ook alweer?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/19, 20:40:59 »
Bedankt voor de reacties! Nu kan ik dit doorvoeren :)
Wat kun je doorvoeren? :)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: [Opgelost] Gemeenschapsraad: wie ook alweer?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/19, 20:42:10 »
Bedankt voor de reacties! Nu kan ik dit doorvoeren :)
Wat kun je doorvoeren? :)

De leden van de Gemeenschapsraad toevoegen op de Wie is wie-pagina en dat heb ik nu gedaan ;)