Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gratis GIMP handleiding  (gelezen 11340 keer)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Gratis GIMP handleiding
« Gepost op: 2014/09/23, 21:33:05 »
Oef, wel een prijskaartje voor een e-book.
Voor GIMP 2.4 is er ook een gratis Nederlandse handleiding in PDF: http://docs.gimp.org/2.4/pdf/nl.pdf

Er is ook een recenter manual (2.8) op http://docs.gimp.org/nl/ maar helaas is  de Nederlandse vertaalploeg er na 20% mee gestopt (misschien pakt iemand de Nederlandse vertaling ooit weer op?).
« Laatst bewerkt op: 2014/09/24, 15:46:34 door TopGear »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Re: boekje "Werken met Xubuntu"
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/24, 01:29:47 »
Oef, wel een prijskaartje voor een e-book.
Voor GIMP 2.4 is er ook een gratis Nederlandse handleiding in PDF: http://docs.gimp.org/2.4/pdf/nl.pdf

Er is ook een recenter manual (2.8) op http://docs.gimp.org/nl/ maar helaas is  de Nederlandse vertaalploeg er na 20% mee gestopt (misschien pakt iemand de Nederlandse vertaling ooit weer op?).

Nederlandstalig maakt mij helemaal niet uit. Duitstalig is ook prima en Engelstalig is me net zo lief (eigenlijk, anno 2014 prefereer ik Engelstalig over NL en DE). Het gaat mij erom hoe het geschreven is, op een begrijpelijke manier met voorbeelden. En ik heb daar zeker met Just als één van de drie kapiteins het volste vertrouwen in :) (niks tegen Paul of Kirstie; ik ken hun gewoon wat minder goed)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Re: boekje "Werken met Xubuntu"
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/24, 08:13:41 »
En ik heb daar zeker met Just als één van de drie kapiteins het volste vertrouwen in :) (niks tegen Paul of Kirstie; ik ken hun gewoon wat minder goed)

Dank je wel voor dit grote compliment, Vistaus!

Wat Kristie betreft, ga eens kijken op haar blog naar de laatste post  "Tjolk op je T-Shirt" Of je nou ook een Tjolk fan bent of liever een ander T-shirt hebt, doet er natuurlijk niet toe. En Paul? Haal het inkijk exemplaar van het boek op. Dat levert je het eerste stuk van zijn bijdrage over GIMP.

Persoonlijk kan ik bij Paul zijn enorme ervaring als journalist en zijn grote kennis van GIMP zo goed waarderen. En Kristie? Die heeft rode, groene en blauwe vingers bij wijze van spreken. Daar borrelt de creativiteit op een sprankelende manier uit het papier omhoog.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Nero

  • Lid
Re: Re: boekje "Werken met Xubuntu"
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/24, 12:27:08 »
Trouwens de vraag naar dit boekje staat natuurlijk geheel in de verkeerde topic. Dit had in de topic over Gimp moeten staan.
@jvecht: naar aanleiding van dit draadje vroeg een vriend mij of het boek over Scribus ook in elektronisch formaat te koop is.
Ik stelde de vraag naar aanleiding van dit draadje. Verkeerd topic?
Mijn vriend vroeg naar een e-book over Scribus. Niet over Gimp.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Re: boekje "Werken met Xubuntu"
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/24, 15:22:46 »
Mijn vriend vroeg naar een e-book over Scribus. Niet over Gimp.
Onze wiki bevat wel een pdf over Scribus.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Gratis GIMP handleiding
« Reactie #5 Gepost op: 2014/09/24, 15:50:50 »
Zo, topic is afgesplitst en de berichten zijn gefixt. In het vervolg is melden genoeg, in 't topic zetten geeft weer zoveel gedoe voor ons ;-)

On topic: mooie PDF testcees, die ga ik eens rustig bekijken.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Gratis GIMP handleiding
« Reactie #6 Gepost op: 2014/09/24, 21:59:12 »
Dank je wel Topgear en Femke! Ik weet nu hoe het moet.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Gratis GIMP handleiding
« Reactie #7 Gepost op: 2014/09/25, 08:59:06 »
Zo, de boel is weer in het reine! Hartelijk dank Topgear en Femke!






« Laatst bewerkt op: 2014/09/25, 12:25:13 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021