Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Posters in bibliotheken?  (gelezen 3744 keer)

Posters in bibliotheken?
« Gepost op: 2010/04/27, 22:51:07 »
Vorige week zijn er 140 pakketjes met posters en flyers van de Ubuntu Releaseparty 2010 naar de 140 grootste bibliotheken in Nederland gestuurd. Verder zijn er pakjes met een poster en flyers naar 30 middelbare scholen in de region gestuurd.

Dus, wie wel eens in de buurt van een bibliotheek is, hop eens binnen en kijk of er een Ubuntu poster hangt, en flyers zijn. Ik ben wel benieuwd. :) Als er niks hangt, natuurlijk even vragen.

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/27, 23:21:37 »
Zo jullie zijn echt zo goed bezig! Geweldig!

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/28, 00:25:54 »
Toevallig ook naar de bibliotheek van Den Bosch? Was daar laatst voor die poster + flyers, maar daar werd best moeilijk over gedaan.

Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/28, 15:06:34 »
De bibliotheek in Den Bosch hoort denk ik ook bij de 140 grootste bibliotheken. Dus die krijgen nu dubbel. Ik heb er een velletje tekst bij gedaan om de bibliotheek medewerkers te verleiden de posters op te hangen :)

Citaat
Geachte heer, mevrouw,
bijgaand treft u het een en ander aan promotiemateriaal aan voor de viering van de nieuwe uitgave van het open source besturingssysteem Ubuntu. Ik wil u iets meer over Ubuntu vertellen om u over te halen de poster en wat flyers in uw bibliotheek te presenteren. Ik denk namelijk dat Ubuntu prima aansluit bij minstens één van de doelstellingen van openbare bibliotheken. Het toegankelijk maken van informatie voor iedereen.
Ubuntu heeft als doel de moderne informatiemaatschappij voor iedereen vrij toegankelijk te maken. 
Ubuntu is door de consumentenbond als gelijkwaardig aan Windows beoordeeld, met het verschil dat Ubuntu wel prima op oudere computers draait. Veel gezinnen in Nederland kunnen het zich niet veroorloven om met iedere Windows update een nieuwe computer aan te schaffen omdat Windows steeds meer van je computer vraagt. Met Ubuntu kan een oude traag geworden computer weer een racepaard worden.  Maar de werkelijke kloof tussen hen die wel, en hen die geen toegang tot de moderne informatiemaatschappij hebben ligt natuurlijk niet in Nederland. Iedereen over de hele wereld kan gratis Ubuntu installatie cd's aanvragen die ook nog eens gratis worden opgestuurd. En omdat Ubuntu ook prima te gebruiken is op de afgedankte computers uit het westen draagt Ubuntu er aan bij dat steeds meer mensen in de derde wereld zich toegang tot de moderne informatiemaatschappij kunnen veroorloven.
Er is nog veel meer over Ubuntu te vertellen, bijvoorbeeld hoe belangrijk open source is voor het onderwijs, omdat de code van de software vrij toegankelijk is, en er in communities mee gewerkt en geleerd kan worden hoe deze software te ontwikkelen. En hoe Ubuntu-NL ondersteuning levert als gebruikerscommunity aan andere gebruikers, en nog veel meer.
Mocht u meer willen weten kunt u altijd even een kijkje nemen op www.ubuntu-nl.org, of mij een eemail sturen: thomasdegraaff@ubuntuu-nl.org . Ik hoop dat ik u heb kunnen overtuigen dat Ubuntu de moeite waard is om te laten zien.

met vriendelijke groet,
Thomas de Graaff,
vrijwilliger bij Ubuntu-NL


Offline Luuk58

  • Lid
Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/28, 15:17:15 »
Ik moet toch nog naar de bieb voor school, dus dan neem ik meteen een poster en wat flyertjes mee :)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/28, 16:15:27 »
Je bent heel goed bezig Thomas!

Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/28, 16:18:47 »
Ook in Kollumerzwaag?

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/28, 16:47:54 »
Ook in Kollumerzwaag?

Nee Dooitze, alleen naar de 140 grootste bibliotheken van Nederland, niet naar de lokale buurthuis van Kollumerzwaag.  :evil:
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/30, 08:12:31 »
 =D =D =D =D =D XD

Offline rman

  • Lid
Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/11, 22:13:00 »
Ik zal ff mjn ogen open houden als ik naar onze o.b. voor het ijspaleis ga.
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

Pieter2

  • Gast
Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/11, 22:19:48 »
De bibliotheek in Den Bosch hoort denk ik ook bij de 140 grootste bibliotheken. Dus die krijgen nu dubbel. Ik heb er een velletje tekst bij gedaan om de bibliotheek medewerkers te verleiden de posters op te hangen :)

Citaat
Geachte heer, mevrouw,

Mocht u meer willen weten kunt u altijd even een kijkje nemen op www.ubuntu-nl.org, of mij een eemail sturen: thomasdegraaff@ubuntuu-nl.org . Ik hoop dat ik u heb kunnen overtuigen dat Ubuntu de moeite waard is om te laten zien.

met vriendelijke groet,
Thomas de Graaff,
vrijwilliger bij Ubuntu-NL



Staan wat foutjes in, een u teveel in je mail adres, en eemail is niet correct ;)

Offline xubxub

  • Lid
Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #11 Gepost op: 2010/05/17, 17:06:51 »
Welke bibliotheken in Nederland hebben al inmmiddels een poster gehad?

xubxub

Offline basd

  • Lid
Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #12 Gepost op: 2010/05/19, 21:23:34 »
in het mooie Houten hangt hij.


Maar ja dit dan wel even de beste plaatsen van NL  XD XD XD XD XD :evil:
Met vriendelijke groet,


Bas van den Dikkenberg

Offline elendil

  • Lid
Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #13 Gepost op: 2010/05/20, 02:48:13 »
De bibliotheek in Den Bosch hoort denk ik ook bij de 140 grootste bibliotheken. Dus die krijgen nu dubbel. Ik heb er een velletje tekst bij gedaan om de bibliotheek medewerkers te verleiden de posters op te hangen :)

Citaat
Geachte heer, mevrouw,
bijgaand treft u het een en ander aan promotiemateriaal aan voor de viering van de nieuwe uitgave van het open source besturingssysteem Ubuntu.
met vriendelijke groet,
Thomas de Graaff,
vrijwilliger bij Ubuntu-NL


Netjes Thomas. Als dat nog geen verleiding is om de posters/flyers zichtbaar te maken...


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline siaman

  • Lid
    • Bits of Freedom
Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #14 Gepost op: 2010/05/20, 12:28:26 »
Welke bibliotheken in Nederland hebben al inmmiddels een poster gehad?

xubxub

In Apeldoorn is al iemand geweest die er eentje heeft opgehangen.
And Tschaikovsky said: Let There Be Rock!

Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #15 Gepost op: 2010/05/20, 20:11:42 »
Mag je zomaar flyers achterlaten in de bieb? Want anders kan ik dat hier wel doen.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #16 Gepost op: 2010/05/20, 20:24:54 »
Ja, gewoon even netjes vragen aan een bibliotheekiemand ;)

Offline rman

  • Lid
Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #17 Gepost op: 2010/05/25, 15:36:43 »

Hier in Den Haag, in de centrale bieb op het spui, heb ik niks gezien.

Kan iemand mij spullen sturen, dan ga ik er wel ff langs?
« Laatst bewerkt op: 2010/05/25, 15:51:05 door rman »
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

jesse2314

  • Gast
Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #18 Gepost op: 2010/05/25, 15:41:53 »
Thomas de Graaff, zo je me een poster per email kunnen sturen? gewoon via pm, dan kan ik ze ophangen bij de bib bij mij in de buurt.


Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #19 Gepost op: 2010/05/25, 16:23:21 »
Wie nu nog posters wil ophangen moet ze even zelf printen:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/Documenten?action=AttachFile&do=view&target=Poster-Lucid.jpg

Hier in Den Haag, in de centrale bieb op het spui, heb ik niks gezien.

Die hebben wel posters toegestuurd gekregen als het goed is. Maar goed, posters krijgen en ophangen is natuurlijk niet hetzelfde.

jesse2314

  • Gast
Re: Posters in bibliotheken?
« Reactie #20 Gepost op: 2010/05/25, 16:33:50 »
Oke ik ga ze printen en ophangen.