Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hopeloos traag internet OPGELOST  (gelezen 1689 keer)

Offline Jakke5

  • Lid
Hopeloos traag internet OPGELOST
« Gepost op: 2010/07/11, 19:00:52 »
Ubuntu 10.04 en 8.04, lijn-internetverbinding.
Sinds enkele weken heb ik zowel op 8.04 als op 10.04 hopeloos traag internet. Daarnet had ik met Synaptic een verbinding schommelend tussen 29 kB/sec en 48 kB/sec waar het tevoren rond de 350 lag, bijna 10 x zo snel.
Het is een algemeen verschijnsel: Youtube-filmpjes zijn niet om aan te zien, enkele van m'n favoriete sites met bewegend beeld-inhoud komen zo schokkend binnen als vroeger de beelden over de reis van de Beagle. M.a.w. waardeloos. Het tijdstip heeft weinig invloed: 's morgensvroeg nog vóór 7 u of 's middags of 's avonds laat, altijd dezelfde ellende. Ook de browser heeft geen invloed: Firefox of Epiphany, geen verschil.
De provider wast z'n handen in onschuld en zegt dat het aan de servers ligt waarlangs de gegevens binnen komen.
Het rare is dat een speedtest via SPEEDTEST.NET als resultaat 330 kB/sec gaf, maar ik verdenk m'n provider ervan het op een akkoordje te hebben gegooid met speedtest.net. En nog iets merkwaardigs: upload gaat sneller dan download !!

Wat is daar aan te doen?

« Laatst bewerkt op: 2010/07/12, 19:45:31 door Jakke5 »

Re: Hopeloos traag internet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/11, 23:30:11 »
Ik weet niet of je een router hebt. Wat bij mij heeft geholpen, is de router een kwartier stroomloos te zetten. Misschien het proberen waard.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Jakke5

  • Lid
Re: Hopeloos traag internet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/12, 08:34:19 »
Dankjewel Gijsbert. Geen resultaat. (ook niet gewoon resetten)

Re: Hopeloos traag internet
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/12, 09:41:39 »
Kan je de computer direct op het modem aansluiten? Is het resultaat beter? Nee, vraag dan eens aan je provider of ze het modem willen resetten. Ja, kan je van iemand een router lenen? Dit om er zeker van te zijn, dat het probleem misschien toch in jou router zit.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Jakke5

  • Lid
Re: Hopeloos traag internet
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/12, 19:45:04 »
Dankjewel voor het meedenken Gijsbert. Wat er gebeurd is weet ik niet maar sinds vanmiddag lijkt alles weer normaal.
Alles, behalve het inladen uit Synaptic. Dat blijft op een slakkegangetje. Van een trage slak.

Re: Hopeloos traag internet OPGELOST
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/12, 21:23:46 »
Voor dat laatste kun je wel eens even van spiegelserver wisselen. Ga naar Systeem-->Beheer-->Softwarebronnen, klik op het driehoekje achter de regel "downloaden van naam_van_server", kies "overige" en dan rechtsbovenaan "beste server kiezen". Hij voert dan een deel pings uit en stopt met de beste server gehighlight. Enkel nog bevestigen en herladen...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline berre1994

  • Lid
Re: Hopeloos traag internet OPGELOST
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/18, 01:13:33 »
@Prosper
Dit is niet altijd de beste server, in mijn geval moest ik mijn logisch verstand gebruiken.
Voor mij lag de aanbevolen server in Frankrijk, toen ik de Belgische servers teste bleke deze sneller te zijn (ik woon in België).
Maar voor Jakke5 zal dit zeker al een verbetering zijn.