Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu of Kubuntu??? of een andere optie?  (gelezen 6698 keer)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ubuntu of Kubuntu??? of een andere optie?
« Reactie #25 Gepost op: 2009/03/30, 16:25:56 »
Natuurlijk kan je Gnome ook aanpassen zodat het meer lijkt op Windows.
De 3 menu's van Gnome kan je ook veranderen in 1.
Met wat andere themes en icoontjes zie je het verschil bijna niet meer ;)

Offline kasper2

  • Lid
Re: Ubuntu of Kubuntu??? of een andere optie?
« Reactie #26 Gepost op: 2009/03/30, 21:10:23 »
Ik heb Gnome een 'klein beetje' aangepast, en wie zei dat Gnome niet op Windows leek? :P



Zo'n Windows thema werkt trouwens voor geen meter, want ik kom op de raarste plaatsen opeens enge teletubbies-logootjes tegen, en GnoMenu is nou ook niet het prettigst werkende startmenu wat er bestaat.

Voor een beginner zou ik trouwens Gnome aanbevelen, want dat vind ik allemaal net even iets makkelijker aanpassen, en het standaard startmenu (met één knop in plaats van 3) werkt intuïtiver dan dat van KDE, ook al ziet het er minde goed uit. Wel voeg ik altijd de twee balken samen tot één, en gooi ik alles wat ik niet nodig heb ervanaf. Ik vind het namelijk zonde dat mijn scherm normaal gesproken wordt ingenomen door twee balken.

Op het moment gebgruik ik trouwens Cairo Dock in Gnome, zodat ik de menubalk bijna nooit nodig heb, en daarom altijd heb verborgen.
Alles is relatief

Offline woteb

  • Lid
Re: Ubuntu of Kubuntu??? of een andere optie?
« Reactie #27 Gepost op: 2009/03/30, 21:47:15 »
Je zou voor de grap eens IceWM moeten proberen.



IceWM heeft (standaard) een thema wat heel erg op WinXP lijkt. Er zijn zelfs thema's te downloaden die een 99% WinXP look hebben.




Bovendien werkt IceWM ook zo ongeveer zoals Windows werkt (kun je instellen), inc. de Windows startknop die het startmenu van IceWM opstart.
Bijkomend voordeel; IceWM is heel, heel snel en gebruikt veel minder MB's dan Gnome, KDE en zelfs XFCE.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/30, 23:29:08 door woteb »
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)