Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afbeelding op You Tube video's  (gelezen 712 keer)

Afbeelding op You Tube video's
« Gepost op: 2014/06/25, 13:24:53 »
Hallo,  als liefhebber van oude popgroepen uit Engeland haal ik geregeld de video's van YouTube af.        Ik klik dan altijd FLV uit het keuze-menu aan  ( SaveFrom-net helper, add-on van FF. ) en wat later staat hij op de PC en is hij te zien met plaatje erop van de groep en/of zanger(es).      Afspelen doe ik met Totem, prima, tot ik een tip kreeg om eens Banshee te proberen.     En wel om dat daarin een geluidsmenu zit waarmee je o.a. de bastonen/hoge tonen enz. kan regelen en ik dat niet in Totem heb kunnen vinden.       Dus Totem eraf en Banshee ( fijne player ) erop en een video'tje ophalen bij YT,   die komt dus in de muziek-map op de PC terecht.  Tot mijn verbazing krijg ik dan geen plaatje te zien op die video, maar alleen een bruin stukje filmrol, wanneer ik hem afspeel krijg ik natuurlijk wel de video te zien.     Ook met andere videoplayers krijg ik alleen die filmrolletjes te zien.     Laat ik het zo en gooi ik Totem erop , dan verdwijnen die film rolletjes en  krijg ik weer de plaatjes terug.  Wat heeft Totem dan , wat die andere players niet hebben  ??       Je moet dan Totem erop laten staan, alleen voor de plaatjes en moet je elke keer Banshee bevestigen voor het afspelen, want dat gaat automatisch met Totem, althans bij mij.    Wie een tip heeft is welkom.       Vr.  gr.    Oldtimer  ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Afbeelding op You Tube video's
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/25, 21:37:00 »
Persoonlijk download ik geen YouTube- video, maar m'n dochter gebruikt soms de plugin   YouTube Video and Audio Downloader 0.3.6.2
Als ik m'n dochter mag geloven heeft zo nooit beeld problemen gehad met Banshee.

Gebruik je Linux Mint dan zijn alle codec's standaard geïnstalleerd, met Ubuntu moet je na de installatie de Niet-vrije multimedia-extra's voor Ubuntu installeren

Ik ben zelf een fan van VLC, heeft ook toonregeling  ;)

Re: Afbeelding op You Tube video's
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/26, 08:08:50 »
Probeer eesn gewoon een equalizer te installeren: http://www.webupd8.org/2013/03/install-pulseaudio-with-built-in-system.html
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Re: Afbeelding op You Tube video's
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/26, 21:08:09 »
RikRik,  bedankt voor je reactie, het downloaden met die YouTube plugin die je noemde geeft het zelfde effect.      Het video'tje wordt netjes op de PC  gedropt en ik krijg dan meteen als beeld dat filmrolletje te zien.       Ik heb flink wat video-players getest, maar allemaal hetzelfde, ook de VLC,  ik kan ze wel afspelen en krijg gewoon de video te zien, dus ook met Banshee.    + Als ik Totem er op gooi, krijg ik meteen de afbeelding van de betreffende artiest/ zanger/ enz. en veranderd ook meteen de al op de PC.  staande video's in de goede afbeelding, dus de filmrol weg en de groeps/ zanger afbeelding erop.      VLC en Banshee hebben inderdaad de toonregeling, wat ik graag wilde, maar zorgen niet voor de afbeeldingen, ik heb trouwens  Ubuntu  12.04, waar  de Niet- vrije Multi-media-extra al op staat.    Dus wat heeft Totem, wat de overige Players niet hebben ??  Ja, geen toonregeling.     Was aan het testen met wat video's en toen ik Totem installeerde, hop meteen alles meteen goed, wie het weet, mag het zeggen.        asilnevs,  ook jij bedankt,  maar mijn Engels is nu ook niet zo goed om jouw tip uit te voeren, dat gaat mij even boven mijn pet, toch de vriendelijke groeten.     Oldtimer.     ^-^
« Laatst bewerkt op: 2014/06/27, 11:37:00 door Oldtimer »
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Afbeelding op You Tube video's
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/27, 16:25:44 »
Hallo,  ik heb het al opgelost,  toch maar Totem op de PC  gezet en via  video / rechtsklik /  eigenschappen / openen met /   Banshee / standaard aangevinkt voor Banshee en alles opent nu met Banshee met afbeelding en al, dus Totem alleen voor de plaatjes op de PC. het zij zo.     Opgespeurd  op dit Forum uit  2011.      Vr.  gr.   Oldtimer.     ^-^
« Laatst bewerkt op: 2014/06/27, 16:29:09 door Oldtimer »
Op een Puch, komt de tijd Terug.