Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Phyton 3.4  (gelezen 1645 keer)

Phyton 3.4
« Gepost op: 2015/02/18, 09:39:57 »
hallo
Ik zie dat  in softwarecentrum/geinstalleerde software/Phyton staan die dus geinstalleerd is,maar  ik zie hem nergens tussen staan .
hoe maak ik zoiets actief???
bedankt alvast

Offline MKe

  • Lid
Re: Phyton 3.4
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/18, 09:47:54 »
Eh, wat is nou je vraag? Python maak je niet actief. Het is geinstalleerd of niet. Als je in je commandline python intikt zou je naar de interactieve shell van python moeten gaan. Je kunt dan pythoncode intikken die dan direct uitgevoerd wordt. Ook kun je python scripts uitvoeren door ze te starten met dit python commando.

Re: Phyton 3.4
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/18, 10:02:46 »
ik dacht ooit gezien te hebben dat python  een programma graphics was ,ik zie nu wel bij ontwikkeling:IDLE(using python 3.4),maar  dat is het niet of wel?

ik heb trouwens Ubuntu 14.04 Mate
« Laatst bewerkt op: 2015/02/18, 10:05:17 door vanschagen »

Offline MKe

  • Lid
Re: Phyton 3.4
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/18, 12:02:44 »
Idle is idd een onderdeel van het pythonpakket. Het is eigelijk een IDE, een ontwikkel omgeving voor Python. Maar aangezien je daarvoor elke willekeurige texteditor voor zou kunnen gebruiken is hij enigszinds overbodig naar mijjn mening. Ik ken geen mensen die het echt gebruiken.

Python is een script/programmeer taal. Je kunt er programma's mee schrijven, zowel grafisch, cli of web gebaseerd. Veel tools in Ubuntu zijn met Python geschreven. Scripts zijn gewone text bestanden, dus kunnen gemaakt worden in editors als Gedit, VIM, Geany of IDLE. Vaak is het wel handig een editor te gebruiken die extra hulpmiddelen hebben om programmeren makkelijk te maken, zoals Geany of IDLE.

Re: Phyton 3.4
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/18, 15:15:19 »
pyhton is geinstalleerd maar hoe start je die dan de grafische dus

Offline MKe

  • Lid
Re: Phyton 3.4
« Reactie #5 Gepost op: 2015/02/18, 15:19:41 »
Ik snap nog steeds niet wat je met 'de grapische' bedoeld. Wat van python wil je starten? Python is niet grafisch, het is wat je ermee maakt. En voor ontwikkeling kun je een editor starten. Die kan grafisch zijn, ja, maar dat heeft niets met python van doen.

Misschien een betere vraag: wat wil je precies met python gaan doen, dus waarom ben je erin geinteresseerd?

Re: Phyton 3.4
« Reactie #6 Gepost op: 2015/02/18, 15:55:54 »
nou net zoiets heb ik in mijn hoofd als visual basic,of visual c ,maar ik snap  dat het dus een text editor  ding is ,jammer

Offline MKe

  • Lid
Re: Phyton 3.4
« Reactie #7 Gepost op: 2015/02/18, 16:24:38 »
Maar je praat dan over de ontwikkelomgeving neem ik aan waar je formulieren en windows kan tekenen die dan op de achtergrond in code worden omezet. Dan moet je een IDE zoeken die dat ondersteund. Zelf gebruik ik dat niet, maar je hebt in ieder geval verschillende GUI design tools die je met Python kunt gebruiken. Er zijn vast ook wel IDE's die deze integreren.
Aangezien je verschillende GUI libraries hebt die je met python kunt gebruiken zul je eerst daar een keus in moeten maken. GTK is een goede keus aangezien Zowel Unity als XFCE hiervan gebruik maken en dus je programma's op die desktops 'native' lijken. Voor GTK heb je Glade als GUI editor. https://glade.gnome.org/. Zo kun je nog wel meer vinden. Voor cross platform (als het ook op Mac en Windows moet draaien) schojnt QT een aanrader te zijn. Ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Re: Phyton 3.4
« Reactie #8 Gepost op: 2015/02/18, 18:49:09 »
zijn er mensen,met ervaring in wat MKe verteld???

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Phyton 3.4
« Reactie #9 Gepost op: 2015/02/18, 18:57:06 »
zijn er mensen,met ervaring in wat MKe verteld???

Nee, geen ervaring, maar als ik zelf op nieuw terrein kom dan vergelijk ik meestal via deze site
    http://alternativeto.net/software/glade/

  ...  en probeer iets uit.

Re: Phyton 3.4
« Reactie #10 Gepost op: 2015/02/18, 19:00:13 »
Jammer.
Alles uit proberen vind ik nogal wat.
ik wacht wel :)

Offline MKe

  • Lid
Re: Phyton 3.4
« Reactie #11 Gepost op: 2015/02/18, 20:01:57 »
Ik heb net glade geinstalleerd en je kunt er idd GUI's mee maken. De bestanden worden opgeslagen in een soort xml die met pygtk in python gebruikt kunnen worden. Lijkt me simpel genoeg. Het is niet de geintegreerde omgeving van Visual Studio, maar beter naar mijn mening. Geen rare code in je scripts ;) Verder zag ik dat Eric Pyton IDE een QT designer heeft ingebouwd. Dat lijkt meer op visual studio denk ik. Ik ga die niet proberen, Heb daar geen behoefte aan :)

Zelf proberen is toch wel het beste, kun je zien wat je bevalt. Zie het als een voordeel. Bij .net heb je maar keus uit 2 zeer op elkaar lijkende IDE's en heb je maar te slikken hoe die ingericht zijn.

Re: Phyton 3.4
« Reactie #12 Gepost op: 2015/02/18, 20:29:27 »
Anjuta is een IDE die Glade geintegreerd heeft. Zelf heb ik daar geen ervaring mee, ik gebruik Glade apart met Gedit en de terminal.

Eerst zou ge de keuze moeten maken welke grafische toolkit ge wilt gebruiken: GTK, Qt, Kivy, WxWidgets, TKinter, ...