Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: server type evolution  (gelezen 13799 keer)

Gast

  • Gast
server type evolution
« Gepost op: 2007/01/09, 20:34:48 »
Hoi

Ik ben evolution e-mail aan het uitproberen. Er wordt gevraagd naar het server-type. Hoe kom ik achter mijn server-type?

Ik gebruik hotmail en een email acount van school.

ZIjn 'jullie' ervaringen met evolution goed?

Dank alvast.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
server type evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/09, 21:06:45 »
Hotmail schijnt niet zo eenvoudig te zijn, zie http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?s=bd69bab6b2bb3ceddc0f9928fdf04304&t=200408
School mail zou ms outlook access kunnen zijn.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
server type evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/09, 21:07:51 »
Mozilla Thunderbird! Het e-mailzusje van Firefox. Fantastisch!

Groet, Pjotr.

Gast

  • Gast
server type evolution
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/09, 21:10:15 »
Citaat van: pjotr123
Mozilla Thunderbird! Het e-mailzusje van Firefox. Fantastisch!

Groet, Pjotr.
Heb ik volgens mij geinstalleerd, maar hoe vind ik dat programma? Moet ik met dat program ook server-types instellen?

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
server type evolution
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/09, 21:11:03 »
@pjotr Zou hotmail daar wel gewoon werken, als ik die thread lees zou dat ook in thunderbird niet zo 1 2 3 gebeuren.

Gast

  • Gast
server type evolution
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/09, 21:32:35 »
Citaat van: pjotr123
Mozilla Thunderbird! Het e-mailzusje van Firefox. Fantastisch!

Groet, Pjotr.
Thunderbird geinstalleerd.

Nu moet ik de volgende vragen items invullen? Wat moet ik invullen?

selecteer: POP of IMAP
inkomende server:
uitgaande server (SMTP):

Zou mooi zijn als iemand mij kan helpen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
server type evolution
« Reactie #6 Gepost op: 2007/01/09, 21:38:11 »
Hotmail levert alleen POP3 ondersteuning, als je ervoor betaalt. Neem liever Gmail van Google, die is én veel beter, én helemaal gratis, én met gratis POP3 ondersteuning.

Als je een uitnodiging wil voor een Gmail-account, geef me je e-mailadres dan maar even.

Groet, Pjotr.

Gast

  • Gast
server type evolution
« Reactie #7 Gepost op: 2007/01/09, 21:39:58 »
Citaat van: pjotr123
Hotmail levert alleen POP3 ondersteuning, als je ervoor betaalt. Neem liever Gmail van Google, die is én veel beter, én helemaal gratis, én met gratis POP3 ondersteuning.

Als je een uitnodiging wil voor een Gmail-account, geef me je e-mailadres dan maar even.

Groet, Pjotr.
schoappied@hotmail.com

Gast

  • Gast
server type evolution
« Reactie #8 Gepost op: 2007/01/09, 21:41:58 »
Citaat van: Dork
Citaat van: pjotr123
Hotmail levert alleen POP3 ondersteuning, als je ervoor betaalt. Neem liever Gmail van Google, die is én veel beter, én helemaal gratis, én met gratis POP3 ondersteuning.

Als je een uitnodiging wil voor een Gmail-account, geef me je e-mailadres dan maar even.

Groet, Pjotr.
schoappied@hotmail.com
Heb ook een mailadres van de universiteit, hoe kom achter die server-type?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
server type evolution
« Reactie #9 Gepost op: 2007/01/09, 21:44:09 »
Gebeurd. Kijk maar in je bus.

Uni: vraag het de universiteit zelf....

Groet, Pjotr.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
server type evolution
« Reactie #10 Gepost op: 2007/01/09, 21:55:07 »
Hoe check je je mail, met welk programma momenteel?

Gast

  • Gast
server type evolution
« Reactie #11 Gepost op: 2007/01/09, 22:43:13 »
Citaat van: AmpLiF1eR
hotmail werkt prima hoor in thunderbird, heb 4 hotmailadressen erin staan die ik bijhoud en kost helemaal niks.

http://webmail.mozdev.org/installation.html

1.eerst de webmail plugin installeren en imap mail aanzetten en thunderbird herstarten. (http://webmail.mozdev.org/webmail.html)
2. de hotmail plugin installeren en thunderbird herstarten.
3. de accounts aanmaken.

gr.
Amp

p.s. Ik geloof dat je de thunderbid extensies(plugins) eerst moet opslaan en dan de .xpi bestanden in het pluginvenster van thunderbird moet schuiven anders probeert ie ze in firefox te installeren ipv thunderbird als je ze meteen opent ipv opslaan.
Thanx

Maar wat vul ik voor hotmail voor de rest in bij het aanmaken in Thunderbird?

selecteer: POP of IMAP
inkomende server:
uitgaande server (SMTP):

alvast dank

schoappied

  • Gast
server type evolution
« Reactie #12 Gepost op: 2007/01/10, 12:39:34 »
Beetje dubbelop, maar enfin.

Kan iemand mij helpen met het instellen van mijn hotmail acoount in Thunderbird?

Weet iemand het type van de inkomende e-mailserver?
Voer de naam in van de inkomende server bijvoorbeeld: 'mail.voorbeeld.net' .......?
Voer de naam in van de uitgaande (SMTP) server bijvoorbeeld: 'smpt. example.net':.......

Offline nicolas

  • Lid
server type evolution
« Reactie #13 Gepost op: 2007/01/10, 13:09:00 »
Over het algemeen komt mail  binnen via het POP3 protocol. Veel servers van providers waar je de mail vandaan moet halen hebben dan ook pop in hun subdomein staan. Bijvoorbeeld pop.xs4all.nl  Soms ook gewoon mail (zoals mail.xs4all.nl).

Het verzenden van mail gaat via het smtp protocol. Dus de server van je provider heet waarschijnlijk iets van smtp. enzovoorts, bijvoorbeeld smtp.xs4all.nl

Voor gmail kijk op dit adres
http://mail.google.com/support/bin/topic.py?topic=1555
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

schoappied

  • Gast
server type evolution
« Reactie #14 Gepost op: 2007/01/10, 16:47:12 »
Nou heb mijn universiteitsmail aan de praat via Thunderbird.

Alleen G-mail werkt nog niet. Snap niet echt hoe dat kan... moet ik voor Gmail ook nog een extensie of ietsdergelijks downloaden?

Kun je vanuit Thunderbird met een afzendadres werken of kun je berichten uit een willekeurige inbox sowieso met dat bijhorende e-mailadres beantwoorden? Dat zou wel makkelijk zijn...

Ik lees het graag!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
server type evolution
« Reactie #15 Gepost op: 2007/01/10, 19:26:26 »
Citaat van: Dork
Nou heb mijn universiteitsmail aan de praat via Thunderbird.

Alleen G-mail werkt nog niet. Snap niet echt hoe dat kan... moet ik voor Gmail ook nog een extensie of ietsdergelijks downloaden?

Kun je vanuit Thunderbird met een afzendadres werken of kun je berichten uit een willekeurige inbox sowieso met dat bijhorende e-mailadres beantwoorden? Dat zou wel makkelijk zijn...

Ik lees het graag!
In Gmail moet je in de instellingen van Gmail zelf, op de Gmail webstek dus, POP3 ondersteuning inschakelen. Uitgebreide hulptekst is voorhanden.

Groet, Pjotr.

Timelike

  • Gast
server type evolution
« Reactie #16 Gepost op: 2007/01/10, 19:28:16 »
Citaat van: Dork
Nou heb mijn universiteitsmail aan de praat via Thunderbird.

Alleen G-mail werkt nog niet. Snap niet echt hoe dat kan... moet ik voor Gmail ook nog een extensie of ietsdergelijks downloaden?

Kun je vanuit Thunderbird met een afzendadres werken of kun je berichten uit een willekeurige inbox sowieso met dat bijhorende e-mailadres beantwoorden? Dat zou wel makkelijk zijn...

Ik lees het graag!
Nee voor g-mail hoef je niets te instaleren:
Je moet alleen gmail pop aanzetten dat gaat als volgt:
Je moet  via het web inloggen bij gmail=>instellingen=>doorsturen en pop=>
"POP alleen inschakelen voor berichten die vanaf nu worden ontvangen" of
"POP inschakelen voor alle berichten (ook berichten die al zijn gedownload" aan vinken.=>Wijzigingen doorvoeren

Klik op "Configuratie-instructies" daar staat als het goed is hoe je gmail kunt instellen voor Thunderbird.

succes

schoappied

  • Gast
server type evolution
« Reactie #17 Gepost op: 2007/01/10, 23:56:33 »
@ pjotr23 en Timelike

Gmail is ook gelukt, hartelijk dank!

schoappied

  • Gast
server type evolution
« Reactie #18 Gepost op: 2007/01/10, 23:58:19 »
Citaat van: AmpLiF1eR
hotmail werkt prima hoor in thunderbird, heb 4 hotmailadressen erin staan die ik bijhoud en kost helemaal niks.

http://webmail.mozdev.org/installation.html

1.eerst de webmail plugin installeren en imap mail aanzetten en thunderbird herstarten. (http://webmail.mozdev.org/webmail.html)
2. de hotmail plugin installeren en thunderbird herstarten.
3. de accounts aanmaken.

gr.
Amp

p.s. Ik geloof dat je de thunderbid extensies(plugins) eerst moet opslaan en dan de .xpi bestanden in het pluginvenster van thunderbird moet schuiven anders probeert ie ze in firefox te installeren ipv thunderbird als je ze meteen opent ipv opslaan.
Hoi,

Stap drie moet je me even uitleggen, hoe maak ik de account aan? Wat heb je bij inkomende en uitgaande server ingevuld bijvoorbeel? Zou je dat stap voor stap uit kunnen leggen?
Moet je in hotmail ook nog wat instellen cq wijzigen?

Alvast dank!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
server type evolution
« Reactie #19 Gepost op: 2007/01/11, 10:03:55 »
Citaat van: Dork
@ pjotr23 en Timelike

Gmail is ook gelukt, hartelijk dank!
Graag gedaan! Gmail is keigoed, ook al omdat die bijlagen van maar liefst 10 Mb aanvaardt.

Groet, Pjotr.

Offline Dave

  • Lid
server type evolution
« Reactie #20 Gepost op: 2007/01/11, 10:13:58 »
Citaat van: Dork
Citaat van: AmpLiF1eR
hotmail werkt prima hoor in thunderbird, heb 4 hotmailadressen erin staan die ik bijhoud en kost helemaal niks.

http://webmail.mozdev.org/installation.html

1.eerst de webmail plugin installeren en imap mail aanzetten en thunderbird herstarten. (http://webmail.mozdev.org/webmail.html)
2. de hotmail plugin installeren en thunderbird herstarten.
3. de accounts aanmaken.

gr.
Amp

p.s. Ik geloof dat je de thunderbid extensies(plugins) eerst moet opslaan en dan de .xpi bestanden in het pluginvenster van thunderbird moet schuiven anders probeert ie ze in firefox te installeren ipv thunderbird als je ze meteen opent ipv opslaan.
Hoi,

Stap drie moet je me even uitleggen, hoe maak ik de account aan? Wat heb je bij inkomende en uitgaande server ingevuld bijvoorbeel? Zou je dat stap voor stap uit kunnen leggen?
Moet je in hotmail ook nog wat instellen cq wijzigen?

Alvast dank!
zal mij benieuwen of dat lukt in ubuntu.
wat ik er van gelezen heb werkte dat alleen in windows vanwege een localhost oid.

schoappied

  • Gast
server type evolution
« Reactie #21 Gepost op: 2007/01/12, 11:15:41 »
Ik heb nu met het progje MrPostman, twee hotmailaccounts in Thunderbird, die het doen!

Zie topic "hotmail account' (installatie en beginners).

Succes!