Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: open office calc.  (gelezen 846 keer)

Offline sosso

  • Lid
open office calc.
« Gepost op: 2011/12/01, 21:03:56 »
Forum,
heb volgende probleem:

Ik heb in een kolom getallen gezet en door dezen te selecteren kan ik ze optellen door op het som teken te klikken.

Nu gebeurt er het volgende er komt geen getal als  uitkomst maar de uitkomst luidt  --= som() --.

Wat gaat er fout?
b.v.d.

sosso

Offline Tom

  • Lid
Re: open office calc.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/01, 21:10:01 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

  • Lid
Re: open office calc.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/01, 21:13:24 »
=SUM() kan ik alleen simuleren als ik na het selecteren op de Esc toets druk en niet op de Enter toets


In de cel gaan staan, klik op som-teken en druk op enter
« Laatst bewerkt op: 2011/12/01, 21:17:41 door RikRik »

Offline vanadium

  • Lid
Re: open office calc.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/02, 17:34:01 »
Tools - Options, LibreOffice Calc, View: schakel het tekentje naast "Formulas" (rechts bovenaan in de dialoog) uit.

Offline HarzG

  • Lid
Re: open office calc.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/03, 12:37:02 »
Tools - Options, LibreOffice Calc, View: schakel het tekentje naast "Formulas" (rechts bovenaan in de dialoog) uit.
@sosso: Controleer/doe eerst dat wat vanadium voorstelt.

Met welke versie van LibreOffice werk je? Ik heb met 3.3.3 en met 3.4.3 geen probleem gezien.
Ik kan zowel onder de getallen staan en op de som-knop klikken of op de manier die je omschreef (eerst selecteren en dan om de som-knop drukken). In beide gevallen wordt netjes de som als resultaat/getal getoond.
Volgens mij is de standaard-instelling dat het resultaat en niet de formule wordt getoond in Calc.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline vanadium

  • Lid
Re: open office calc.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/03, 12:41:29 »
Volgens mij is de standaard-instelling dat het resultaat en niet de formule wordt getoond in Calc.
Dat is inderdaad de standaard instelling. Ik heb eens vlug gekeken of er een knopje is die die instelling vlug kan aanpassen. Mocht dat het geval zijn, dan kan de gebruiker zonder het te beseffen de instelling aangepast hebben. Heb ik in dit geval niet gevonden, maar toch lijkt het me dat in dit geval de instelling aangepast is geweest. Kan altijd gebeuren als je eens de opties verkent.

Offline janubuntu

  • Lid
Re: open office calc.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/03, 15:23:53 »
In het menu Extra - Opties kun je bij Libre Office Calc - Weergave in de kolom Weergeven kiezen voor Formules.
Is er ook zo iets in Open office.

Dit is versie 3.4.4.