Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GUI crasht op een SQL-fout; server doet het voor de rest nog wel  (gelezen 503 keer)

Offline qwyrp

  • Lid
Ik heb VNC4SERVER geinstalleerd en een auto-login uitgevoerd (ja is idd niet veilig maar moest ff). Na herstarten van mijn server start de GUI niet meer op maar de rest doet het allemaal wel (webserver, SSH,  samba).

De GUI hangt op de volgende regel:
HP Warning: mysql_connect(): can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld sock' (2) in /spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php on lin 27 Unable to connect to database.

Spotweb doet het verder ook gewoon. Wat is nu de beste aanpak want spotweb verwijderen heeft vlgs mij minder zin.
Kortom: HELP !
Ubuntu Server 14.04.1 - 64 @ I3-2300

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: GUI crasht op een SQL-fout; server doet het voor de rest nog wel
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/12, 19:37:10 »
Dan moet je de instellingen van vnc4server even nakijken, specifiek de database instellingen.

Edit: wat is precies je probleem? Is de VNC server stuk of is er wat anders aan de hand? Ik snap niet wat spotweb te maken heeft met een vnc server die het niet meer doet of andersom.
« Laatst bewerkt op: 2013/10/12, 19:41:47 door Johan van Dijk »

Offline qwyrp

  • Lid
Re: GUI crasht op een SQL-fout; server doet het voor de rest nog wel
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/12, 23:02:45 »
Het probleem is dat de GUI niet opstart en ik geef aan wat ik net had veranderd.  Want ms is dat ook de veroorzaker.  De melding geeft dus iets aan met spoweb.

Hoe krijg ik mijn GUI weer werkend?  Aangezien verder alles het doet ms herinstallatie gnome 
Ubuntu Server 14.04.1 - 64 @ I3-2300

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: GUI crasht op een SQL-fout; server doet het voor de rest nog wel
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/12, 23:09:53 »
Ik snap het nog steeds niet. Begin dus eens bij het begin.

Welke GUI doet het niet? De GUI van de vnc server, die van spotweb of zie je helemaal geen desktop meer?
Welk programma geeft de foutmelding? Werken andere programma's nog wel?

Wat werkte er allemaal wel voordat je hieraan begon?
Wat heb je gedaan? (ook graag linkjes naar guides als je die gevolgd hebt)

Offline qwyrp

  • Lid
Re: GUI crasht op een SQL-fout; server doet het voor de rest nog wel
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/13, 00:08:41 »
Okay, nadat ik de veranderingen had doorgevoerd heb ik de serve opnieuw opgestart.  Normaal gesproken doorloopt deze diverse processen en uiteindelijk wordt de GUI van de server opgestart.  Dat is nnormaal gesproken bij mij gnome maar nu word gnome niet opgestart maar krijg ik de foutmelding en stopt de server daar.  Ik weet niet hoe dit kan naar de melding geeft dus iets aan van spoweb naar daar heb ik nix mee gedaan

Hopelijk maakt dit alles wat duidelijker ten aanzien van het probleem en hopelijk ook een oplossing.
Ubuntu Server 14.04.1 - 64 @ I3-2300

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: GUI crasht op een SQL-fout; server doet het voor de rest nog wel
« Reactie #5 Gepost op: 2013/10/13, 00:25:11 »
Okay, nadat ik de veranderingen had doorgevoerd heb ik de serve opnieuw opgestart...
Welke veranderingen? De batterijen van mijn glazen bol zijn leeg, dus als jij niet vertelt wat je aan het doen bent heb ik ook geen idee.

Offline qwyrp

  • Lid
Re: GUI crasht op een SQL-fout; server doet het voor de rest nog wel
« Reactie #6 Gepost op: 2013/10/13, 11:27:30 »
Dat staat toch in mijn eerste berichtje 8-)
Ubuntu Server 14.04.1 - 64 @ I3-2300

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: GUI crasht op een SQL-fout; server doet het voor de rest nog wel
« Reactie #7 Gepost op: 2013/10/13, 21:14:08 »
Zoek het dan zelf maar uit :)
Als je niet wil zeggen wat je hebt gedaan voordat je de foutmeldingen kreeg kunnen we je ook niet helpen.