Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Afgehandeld]Telefoon BeoCom 4 van B&O  (gelezen 2849 keer)

[Afgehandeld]Telefoon BeoCom 4 van B&O
« Gepost op: 2011/12/30, 23:09:03 »
Ik weet niet of dit bericht hier mag. Zo niet schrap het maar. Ik hoop dat iemand mij er mee kan helpen.
Ik ben bezig met bovengenoemde DECT toestel, binnenkomende gesprekken geven geen signaal meer. Ik heb al diverse sites doorgespit en de handleiding.
Ik kom echter nergens tegen hoe dit toestel gereset kan worden. Heeft iemand toevallig dit toestel? En weet diegene of het te resetten is?
« Laatst bewerkt op: 2012/01/02, 19:29:23 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline nicow

  • Lid
Re: Telefoon BeoCom 4 van B&O
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/01, 11:01:33 »
ik denk dat je best een B&O-dealer even contacteert, die geven normaal gesproken een topservice. B&O heeft een zeer goede produktondersteuning.

Re: Telefoon BeoCom 4 van B&O
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/01, 12:16:38 »
Je zou eerst moeten testen of de draad die naar de muur aansluiting gaat 100% in orde is.
Vervolgens kan je dit toestel niet zelf resetten dit kan alleen B&O doen.
Mocht jij de andere zijde niet horen maar zij horen jouw wel zal er iets kapot zijn of de handset is gevallen en het speakertje zit los in de handset.

Ben je erg handig zou je nog een poging kunnen wagen de handset open te kunnen maken en kijken of deze goed op zijn plek zit en contact maakt met de print.

Ben je dit niet breng dat het apparaat weg naar B&O voor reparatie.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Telefoon BeoCom 4 van B&O
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/01, 13:41:57 »
Alleen het belsignaal functioneert niet meer bij een binnenkomend gesprek. Als je op het display toevallig ziet dat er iemand belt en je neemt op kan je gewoon een gesprek voeren. Tenzij het belsignaal door een apart speakertje weergegeven wordt, of vanuit een geluidchip o.i.d., in het menu staat het belsignaal nl. op volle sterkte. Ik kijk het toestel voor iemand na, ik had gehoopt dat je met een toetsen combinatie het toestel te resetten. In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden, ik zal doorgeven dat ze het beste naar een B&O dealer kan gaan.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline lizardman

  • Lid
Re: Telefoon BeoCom 4 van B&O
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/02, 10:45:48 »
Ben je soms overgegaan op IP bellen?
Het kan zijn dat daar de kink zit.

Citaat
If you experience problems after having switched to IP telephony, a way to ease the troubleshooting is to only connect one telephone or one handset base to the IP box at a time.

1. Incoming call, but no ringing signal
If the telephone does not ring, the IP box may transmit a ringing signal with a different frequency and/or voltage than what the telephone is constructed to recognise.
BeoCom telephones recognise ringing signals transmitted with a frequency between 15 and 70 Hz and a voltage between 20 and 100 volt.

2. Missing caller ID
The IP box supports two caller ID standards: DMTF and FSK, and it is very important that the IP box is set to the correct standard. Contact your IP telephony provider for further information.

3. No dialling tone or line busy
If you do not get a dialling tone or the line is busy, the wiring may be incorrect. Make sure the IP box is connected according to instructions and that only one telephone is connected to the box at a time.

Op de help site van B&O zelf te vinden -->  http://www.bang-olufsen.com/faq?prodid=543

"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Re: Telefoon BeoCom 4 van B&O
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/02, 19:28:50 »
Ben je soms overgegaan op IP bellen?
Het kan zijn dat daar de kink zit.
De telefoon is niet van mij, zover ik begreep is de telefoon op een normale lijn aangesloten. De telefoon is inmiddels terug bij de eigenaresse. Met advies om langs een B&O center langs te gaan, zoals nicow en Gandyman adviseerde.
In ieder geval bedankt voor het antwoord Lizardman. :)
« Laatst bewerkt op: 2012/01/02, 19:32:08 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.