Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Intrepid : geen restricted drivers en lege xorg.conf  (gelezen 9013 keer)

Intrepid : geen restricted drivers en lege xorg.conf
« Reactie #25 Gepost op: 2008/11/11, 11:07:27 »
Gisterenavond waren er een hele reeks updates + de restricted driver 96 nvidia. Nu heb ik wel een bestandje xorg.conf maar groot is het niet :lol:
Kunnen we dan niet meer sleutelen of wordt de configuratie van de xserver nu ergens anders voorzien?
Section "Screen"
Identifier "Default Screen"
DefaultDepth 24
Option "AddARGBGLXVisuals" "True"
EndSection

Section "Module"
Load "glx"
EndSection

Section "Device"
Identifier "Default Device"
Driver "nvidia"
Option "NoLogo" "True"
EndSection
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

mickvdv

  • Gast
Intrepid : geen restricted drivers en lege xorg.conf
« Reactie #26 Gepost op: 2008/11/11, 17:56:41 »
Misschien een nieuwe xorg aanmaken met nvidia-xconfig?
Ik heb hier (sinds kort) een ATI dus ik kan het niet testen met nvidia.

Re: Intrepid : geen restricted drivers en lege xorg.conf
« Reactie #27 Gepost op: 2008/11/12, 15:01:37 »
Is zulks nodig, alles werkt naar behoren ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Intrepid : geen restricted drivers en lege xorg.conf
« Reactie #28 Gepost op: 2008/11/12, 15:09:01 »
Als alles nu werkt zou ik er verder niet meer mee rommelen.
Nu zoekt Xorg zelf uit wat de goede instellingen moeten zijn, en meestal kloppen die wel.

Re: Intrepid : geen restricted drivers en lege xorg.conf
« Reactie #29 Gepost op: 2008/11/12, 17:00:38 »
idd, in het verleden was gesleutel aan xorg.conf wel nodig, maar nu loopt alles zoals het moet. Heeft dat te maken met die nieuwe versie van de xserver bij 8.10
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

gand

  • Gast
Re: Intrepid : geen restricted drivers en lege xorg.conf
« Reactie #30 Gepost op: 2008/11/28, 23:26:34 »
Hallo allen,

Ik weet niet of ik hier goed zit, want ik ben zo'n schone installeerder/linux newbie waar Pjotr het al over had, maar deze topic lijkt op de error die ik op dit moment krijg...

Even vooraf: Ik zit op een virtual private server en ben dus gelimiteerd tot SSH toegang. Ik heb Ubuntu 8.10 geinstalleerd via mijn host. Mijn uiteindelijke doel is om op die vps een Digichat server te draaien (java-based).

Bij de installatie van die Digichat server krijg ik een foutmelding en na googlen op andere forums maak ik daaruit op dat het installatieprogramma in de GUI omgeving moet kunnen draaien. Na nog meer googlen heb ik geprobeerd om in te stellen dat de SSH verbinding X forward (via putty en cygwin) naar mijn windows-pc.

Op het moment dat ik het commando startx geef krijg ik de foutmelding:
(==) Using config file: "/etc/X11/xorg.conf"
Fatal server error:
xf86OpenConsole: Cannot open /dev/tty0 (No such file or directory)
giving up.
xinit:  Connection refused (errno 111):  unable to connect to X server
xinit:  No such process (errno 3):  Server error.


Ik heb dat xorg.conf bestandje binnengehaald op mijn windows pc en daar bekeken (want gedit werkt ook niet) en het blijkt leeg te zijn.

Als ik in de root gdm start, dan zien ik niets gebeuren en als ik het commando nog een keer geeft krijg ik de melding terug gdm already running. aborting.

Als ik als normale user inlog en gdm geef krijg ik de volgende melding:
gdm[5673]: WARNING: GDM file gdm-daemon-config.c: line 2033 (): Cannot run seteuid to 0: Operation not permitted
GDM file gdm-daemon-config.c: line 2033 (): Cannot run seteuid to 0: Operation not permitted


Kan iemand me op weg helpen of is het bij voorbaat een kansloze missie om een java based chatserver te installeren op een virtual private server via SSH?

Alle reacties zijn zeer welkom!

Re: Intrepid : geen restricted drivers en lege xorg.conf
« Reactie #31 Gepost op: 2008/11/29, 03:03:55 »
Tis zowiezo niet erg handig om in iemand anders zijn topic zoiets te gaan vragen ??

En een server heeft geen desktop dus je zal er geen X-server op kunnen starten.
Wat ik zo ff snel lees, want dit proggie is nieuw voor mij, moet het idd geinstalleerd worden op een server waarna je in de browser kan chatten.

Heb dat ding niet gedownload en dus de manual niet gelezen maar het lijkt me dat er wel een soort inlog op zit die je via je browser kan benaderen en dan de boel kan configureren.

Voorals nog zal je net als bij een website ding moeten uploaden naar je server en dan eerst moeten installeren, indien het net zo werkt als een CMS website.

Dit kan allemaal via SSH uiteraard.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D