Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: evolution  (gelezen 1894 keer)

Offline henzo

  • Lid
evolution
« Gepost op: 2010/12/07, 10:25:41 »
Steeds als ik met evolution werk vliegt het programma er om de haverklap uit. B.v wanneer ik e-mail heb opgesteld en verstuurd. Wat kan ik daaraan doen.

drum

  • Gast
Re: evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/07, 10:49:05 »
Bij deze nog een aanvulling, telkens als ik het gebruik gaat e-mail laden en verzenden traag, is daar iets aan te doen?

drum

  • Gast
Re: evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/07, 13:56:08 »
Niemand??

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: evolution
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/07, 14:00:11 »
Geef de lezers van het forum wat extra tijd. De vragen staat pas sinds vanmorgen open.

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: evolution
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/07, 14:19:13 »
Tja.. sinds gisteren werkt het bij mij ook niet meer. Niets veranderd helaas. Dus kan ik ook niet zien wat ik fout gedaan heb.

Ik heb dit altijd gebruikt en na een update kan ik wel ontvangen en niet verzenden. Krijg de melding dat de server niet reageerd. Ik gebruik een google email acount en via de webmail kan ik wel mailen...  :rolleyes:

Thunderbird werkt wel perfect. Zal dus in het mail programma zitten.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: evolution
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/07, 15:49:56 »
Krijg je foutmeldingen als je evolution opstart vanuit de terminal?

drum

  • Gast
Re: evolution
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/07, 16:31:49 »
Voor mij werkt het programma prima, alleen zou het kunnen een boost gebruiken.
Op de laptop van mijn vrouw waar outlook de mail binnen haalt is dit zo gebeurd, bij mij moet iedere mail apart dan nog eens ingeladen worden en dit duurt wel lang.
Is er een instelling of tip om hem rapper te doen werken(evolution)?

Re: evolution
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/07, 16:48:41 »
Wat voor type server gebruik je (POP3, IMAP, Exchange?).
Bewerken > Voorkeuren > Account > Bewerken
Onder Ontvangstinstellingen en eventueel bij Imap-Berichtkoppen staan instellingen die daar invloed op kunnen hebben.

drum

  • Gast
Re: evolution
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/07, 16:51:04 »
IMAP

Re: evolution
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/07, 16:56:46 »
Wat is je instelling bij IMAP-berichtkoppen?

Ook kun je bij ontvangstinstellingen ervoor kiezen om niet alle mappen te nemen. Dan kun je rechtermuisknop klikken op de map en voor eigenschappen kiezen. Hier kun je dan weer kiezen voor "in deze map altijd op nieuwe berichten controleren". Kan me zo voorstellen dat je niet wilt dat alle mappen gecontroleerd worden.

Ook kun je dan nog kiezen om de mappen de synchroniseren voor lokaal gebruik. Dan staan alle berichten op je computer en hoeft niet ieder bericht apart geladen te worden.

drum

  • Gast
Re: evolution
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/07, 17:02:19 »
Die staat op : basis- en mailinglijst-berichtkoppen (standaard)

Offline henzo

  • Lid
Re: evolution
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/13, 23:14:22 »
Drum het is natuurlijk aardig dat je hier met je eigen problemen komt. maar ik kan zo niet zien wie erop mijn  vraag reageert.
Op de laptop waarop ik ubuntu 10.10 heb geïnstalleerd hen ik de problemen niet. Het probleem lijkt te zijn gekomen na de upgrade van 10.4 naar 10.10. Ik werk nu al een jaar of 6 met ubuntu en met evulution maar ben dit nog nooit tegengekomen.

Re: evolution
« Reactie #12 Gepost op: 2010/12/14, 01:39:56 »
Wellicht dat oude configuratiebestanden van oudere versies je problemen geven?

Je zou even kunnen proberen om te kijken wat de uitwerking is van de volgende actie, maar maak - voordat je begint - voor de zekerheid eerst even een backuparchief van je huidige mails en instellingen. Gedaan? Probeer eens het volgende:

Sluit Evolution af, ga naar je home-map, klik op CTRL + H om de verborgen mappen zichtbaar te maken. Zoek naar de map ".evolution" (met de punt ervoor inderdaad!), en hernoem deze map voor het moment eens ".evolutionOUD". Start vervolgens Evolution weer op, en je krijgt een verse configuratie. Maak vervolgens weer even een account aan met alle gebruikelijke instellingen, en kijk dan eens of Evolution weer naar behoren werkt? Het is het proberen waard...

Helpt het niet? Herstel eerst de oude situatie weer, gooi de door Evolution zojuist nieuw aangemaakte ".evolution" map in je home-map weer weg, en hernoem de map die je eerder een andere naam gegeven hebt (.evolutionOUD) weer ".evolution". Vanuit die situatie kunnen we verder zoeken naar de oorzaak.

Ik ben benieuwd...
« Laatst bewerkt op: 2010/12/14, 01:42:09 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

drum

  • Gast
Re: evolution
« Reactie #13 Gepost op: 2010/12/14, 17:09:32 »
@ henzo: sorry jongen was niet zo bedoeld, trouwens dank aan iedereen die antwoorde.  :evil:

Offline henzo

  • Lid
Re: evolution
« Reactie #14 Gepost op: 2010/12/17, 15:57:14 »
het is goed drum. :D
Helaas Marqeaux, het heeft niet mogen baten. Ik had ook al iets soortgelijks gedaan. Eerst een backup, verwijderen en een nieuwe installatie van evolution. Het punt is, dat het programma een tijdje ¨aan¨ staat en bij het weer in gebruik nemen er uit vloept. Maar ik heb inmiddels mijn toevlucht genomen tot thunderbird naast evolution. Het is niet opgelost maar ik zoek ook niet verder. Zo groot is het ongemak nu ook weer niet. ;)

Offline vanadium

  • Lid
Re: evolution
« Reactie #15 Gepost op: 2010/12/17, 18:56:48 »
Ik heb ook net de omslag naar Thunderbird gemaakt. Evolution is er in de laatste versie alleen maar trager op geworden, vooral in het opstarten. Na vele jaren (sedert mijn overstap naar Ubuntu) zien we een oude vriend terug. Die is ondertussen heel wat veranderd!