Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]geen verbinding met onbeveiligd netwerk  (gelezen 2400 keer)

Offline LBTM

  • Lid
[opgelost]geen verbinding met onbeveiligd netwerk
« Gepost op: 2010/09/05, 21:24:11 »
Hallo allemaal,

Ik ben de afgelopen jaren met vallen en opstaan een beetje bekend geworden met alle ubuntu versies vanaf 6.04.
Momenteel heb ik een dell inspiron 5150 met een een broadcom 43** netwerkkaart geïnstalleerd met 10.04.
Ik heb dit gedaan voor mijn ouders die op latere leeftijd toch nog het internet op willen. Ik heb het bij mij thuis geïnstalleerd en alles werkte probleemloos. Toen ik vandaag echter naar mijn ouders ging en daar de laatste instellingen wilde aanpassen, kreeg ik geen verbinding met hun (onbeveiligde) netwerk. Het netwerk word herkend, ik kan het aanklikken om te verbinden en het rondje gaat ook draaien, maar na een kleine minuut geeft het systeem dat er geen verbinding is.
Heeft iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen?
« Laatst bewerkt op: 2010/09/06, 18:43:10 door LBTM »


Offline LBTM

  • Lid
Re: geen verbinding met onbeveiligd netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/05, 22:22:10 »
Dank je voor je reactie.
Die draad had ik al gelezen. Het probleem is niet dat de netwerkkaart niet werkt. Ik heb hem al aan de praat en als ik het symbool van netwerk aanklik zie ik ook alle netwerken in de omgeving (de beveiligde en onbeveiligde). Het lukt niet om verbinding te maken met het beoogde netwerk (speedtouch en dan wat letters en getallen).

Offline joop905

  • Lid
Re: geen verbinding met onbeveiligd netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/05, 22:44:12 »
Probeer je modem eens te resetten


Offline joop905

  • Lid
Re: geen verbinding met onbeveiligd netwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/05, 23:05:46 »
Of een ander kanaal kiezen, want waarschijnlijk heb je een buur die met z'n router op hetzelfde kanaal zit.

(Terminal)
sudo iwlist wlan0 scan

Offline LBTM

  • Lid
Re: geen verbinding met onbeveiligd netwerk
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/06, 18:39:47 »
Dank je wel.

ik weet vrij zeker dat ik een ander kanaal moet kiezen. Daarna maar beveiligen. Hoe sluit ik dit topic?

Re: [opgelost]geen verbinding met onbeveiligd netwerk
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/06, 22:29:41 »
Topics worden op dit forum niet gesloten, zet vóór de titel van je eerste topic even [Opgelost], zo weten andere forumleden dat dit probleem is opgelost.  ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)