Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine ?  (gelezen 409 keer)

Offline Kazart

  • Lid
Wine ?
« Gepost op: 2011/10/27, 13:16:35 »
Om Nexus Radio (uitstekend programma) te beluisteren gebruik ik Windows 7 aangezien ik deze niet op Linux kan downloaden.
Mijn vraag in nu,zou er een mogelijk bestaan om het programma toch te kunnen downloaden maar dan via Wine ?
Wine gebruik ik niet, daarom eerst vragen vooraleer ik deze zou installeren. 
Mijn vraag richt zich dan ook meer aan gebruikers van Wine

http://img825.imageshack.us/img825/9326/schermafdrukvi.png
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Wine ?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/27, 13:31:34 »
Ik zou voor zo'n goed vervangbaar programma niet aan Wine beginnen. Er zijn ontzettend veel internetradiostations die direct in Ubuntu te beluisteren zijn. De on-demand muziek van Nexus Radio lijkt, als ik hun website bekijk, uit vrij twijfelachtige bron te komen. Als je het niet zo nauw neemt met auteursrechten en muziek gratis wilt downloaden — wat voorlopig in Nederland nog legaal is — lijkt het mij dat er makkelijker methoden zijn dan speciaal daarvoor een Windowsprogramma via Wine te installeren.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Wine ?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/27, 17:00:41 »
Gelukkig werken m,n favoriete Windows programma,s heel goed in Ubuntu, maar eerlijk gezegd ga ik zoveel mogelijk voor de aangeboden alternatieven via softwarecentrum. Je zou kunnen proberen of nexus radio werkt onder wine, maar in softwarecentrum staat het geprezen programma miro wat misschien ook aan je verwachting voldoet  ^-^

Re: Wine ?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/27, 18:09:22 »
Tja, Wine kan ook problemen gaan geven. Daarom moet je altijd oppassen met externe software.