Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: euphony  (gelezen 974 keer)

Offline tomubuntu

  • Lid
euphony
« Gepost op: 2007/09/30, 17:08:57 »
Heeft er soms iemand ervaring met een internetverbinding met euphony, want ik krijg dit niet aan de praat.

Theejoo

  • Gast
euphony
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/30, 19:19:11 »
Ik heb nu geen oplossing voor je omdat ik niet weet wat precies aan de hand is?

Bij een kameraad van me heb ik het voor elkaar gekregen, maar heeft wel een dag deel geduurt want Euphony was niet zo helpdesk vaardig, vanwege de ubuntu installatie op zijn pc.

Dus zul je met meer informatie moeten komen met wat er precies scheelt,
modem, adsl/inbel, splitter e.d. ?

Als je adsl modem hebt van Euphony en geen splitter werkt het in iedergeval al niet.

Offline tomubuntu

  • Lid
euphony
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/01, 19:17:39 »
Sorry dat het zo lang duurde, dit is geen installatie bij mij thuis, maar bij een schoonbroer.

Hij heeft de goedkoopste verbinding met adsl-modem (19.9 euro of zoiets).
Een tijdje geleden had hij een laptop gekocht, waar windows op prege-installeerd stond, en waar hij blijkbaar geen recover-CD van heeft.
Hij heeft dan Windows verwijderd, maar geraakt met ubuntu niet op internet.

Op de site van euphony echter staat dat windows of mac OS een voorwaarde is, kan dit?

Theejoo

  • Gast
euphony
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/01, 22:58:38 »
Dat klopt werd mij ook gezegd door Euphony daar ze ook niet zo bereidwillig zijn om het probleem op te lossen.

Maar niets is minder waar het is mij gelukt met Euhopny en ook mijn kameraad heeft de goedkoopste verbing via adsl.

Je zult dan toch moeten vragen of je broer een splitter heeft die op de bestaande telefoon aansluiting moet komen want die wordt niet geleverd door Euphony, daar reppen ze zich pas mee als het pakkett wordt geleverd.

Ubuntu vindt de hardware zelf modem/ethernetkaart bij install, alleen moet je de configuratie zelf doen in ubuntu om op internet te raken.
Bij de configuratie zoals Euphony uitlegt gaat ie inbellen op de lijn en dat werkt niet op een adsl. Dat deed die ook in windows, en daarna kwam het probleem dat ie op een netwerk probeerde in te loggen enz,.
Tevens dien je bij de install van ubuntu alles aan te hebben, ook het modem.