Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printers hebben kuren na upgrade naar 12.02  (gelezen 1139 keer)

Offline LWM

  • Lid
Printers hebben kuren na upgrade naar 12.02
« Gepost op: 2012/06/06, 23:34:00 »
Ik heb na de upgrade naar 12.04 al meerdere problemen met software gehad. Nu blijken ook de printers van slag.
Met 10.4 werkte mijn printers perfect, maar sinds de upgrade naar 12.04 blijkt mijn printer (Samsung ML 1675 zw/w laserprinter) niet te functioneren. Na iedere printopdracht wacht hij op autorisatie terwijl ik dat niet heb ingesteld. Ik krijg hem niet aan de praat.
Mijn Canon Pixma MG 5250 inktjetprinter meldt na iedere opdracht dat de achterste papierbak leeg is, maar hij staat gewoon standaard ingesteld op A4 normaal papier uit de normale papierlade en die is vol.
Wat kan ik hier aan doen?   

Re: Printers hebben kuren na upgrade naar 12.02
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/07, 01:34:20 »
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Samsung laserprinter ML-1610!

Offline LWM

  • Lid
Re: Printers hebben kuren na upgrade naar 12.02
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/07, 13:09:38 »
Krijg het probleem niet opgelost. Ik heb net een email gestuurd naar Samsung over dit probleem. Ga dat ook naar Cannon doen. Ik blijf het wel vreemd vinden dat alle problemen zich voordoen bij 12.04. Op mijn laptop heb ik sinds kort Linux Mint (met Mate desktop) is een verademing na Ubuntu 12.04 met Unity. Beide printers werden na inpluggen meteen gedetecteerd, de drivers werden automatisch opgehaald en het werkte. Zo hoort dat! Ik laat wel weten wat Samsung en Cannon vertellen.

Offline LWM

  • Lid
Re: Printers hebben kuren na upgrade naar 12.02
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/08, 21:45:19 »
John ik vroeg me af, heb jij voor jouw printer ook de Universal printer driver van de Samsung-site gehaald en heb je daarbij ook het separate Smartpanel geinstalleerd? Ik vraag dit omdat Smartpanel misschien iets over de authenticatie-instelling zegt. In de handleiding van Samsung voor mijn ML-1675 komt het onderwerp helemaal niet voor. Ik kan vreemd genoeg Smartpanel zelf niet installeren op dezelfde wijze als ik met de driver heb gedaan. Dat werkt niet.
Verder heb ik als leek wat dieper in de instellingen van de printer gekeken en daar vond ik op een scherm vol instellingen een regel waaruit blijkt dat de printer zo is ingesteld dat voor iedere printopdracht authenticatie  vereist is. Ik kon geen verandering op die pagina aanbrengen. Van Samsung heb ik nog niets gehoord.

Re: Printers hebben kuren na upgrade naar 12.02
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/09, 01:06:57 »
LWM, ik heb wel de Universal Printer Driver geïnstalleerd, maar niet Smartpanel. Het is mijn wizzard-buurman overigens gelukt de printer weer aan de praat te krijgen. Helaas heeft de vreugde maar kort geduurd. Na 1 dag was het weer hommeles en buurman zit nu in het buitenland.
Tijdens mijn speurtocht naar oplossingen las ik op internet het advies om 12.04 opnieuw te installeren. Dit gaat me echter wat te ver. Ik hoop dat je gauw wat van Samsung hoort.   

Offline LWM

  • Lid
Re: Printers hebben kuren na upgrade naar 12.02
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/01, 15:23:45 »
Van Samsung kreeg ik een mailtje terug of ik ze even wilde bellen (tegen betaling natuurlijk). Vervolgens kreeg ik een 'deskundige' aan de lijn die me niet meer wist te vertellen dat het aan Linux ligt. Aan Samsung Nederland heb je dus ook niets. Ik weet inmiddels dat er zelfs een speciaal Engelstalig forum is dat zich bezig houdt met de vele problemen met de Unified Driver van Samsung. Het heet Samsung Unified Linux Driver repository forum. Jammer genoeg gaat veel daarvan boven mijn pet. Ik heb de vraag ook voorgelegd/gemaild aan FAQman van het blad Computer Idee. Nog niets gehoord.

Offline socrates

  • Lid
Re: Printers hebben kuren na upgrade naar 12.02
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/11, 21:44:41 »
hallo users,
printer Samsung 1610 heeft kuren vermoedelijk na upgrade
het printen lag een tijdje stil vanwege ontbrekende toner
bij ontvangst toner stel ik vast dat het printen gek draait, dan print dan niet dan wel dan weer niet.
enige voorlopige oplossing is telkens bij weigering de usb stick uit/in en het printprogramma herhalen, bij voorkeur via file
mochten jullie nieuws hebben graag input
met dank alvast

Offline jan11000

  • Lid
Re: Printers hebben kuren na upgrade naar 12.02
« Reactie #7 Gepost op: 2012/08/11, 21:49:01 »
http://localhost:631/admin
Probeer hier eens mee te spelen.
De link copy en plakken doen in de browser. De link klikken vond mijn browser niet leuk(beveiliging denk ik).