Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met xfce4-weather-plugin (Xubuntu): oplossing  (gelezen 2272 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Probleem met xfce4-weather-plugin (Xubuntu): oplossing
« Gepost op: 2014/10/08, 12:09:57 »
De versie van xfce4-weather-plugin die in Xubuntu 14.04 / Linux Mint 17 Xfce zit (0.8.3-1), krijgt al een paar dagen geen weergegevens meer door. Lastig.

Maar je kunt het probleem verhelpen, door de iets nieuwere versie van xfce4-weather-plugin te installeren die in Utopic zit (0.8.3-2). Hier zitten de installatiepakketjes (binnenhalen en dubbelklikken om te installeren):

32-bits:
http://archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/x/xfce4-weather-plugin/xfce4-weather-plugin_0.8.3-2_i386.deb

64-bits:
http://archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/x/xfce4-weather-plugin/xfce4-weather-plugin_0.8.3-2_amd64.deb

Installeert prima in Xubuntu 14.04 / Linux Mint 17 Xfce. Wel even de computer herstarten na de installatie.  :)
« Laatst bewerkt op: 2014/10/08, 12:15:30 door Pjotr »

Re: Probleem met xfce4-weather-plugin (Xubuntu): oplossing
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/08, 14:19:30 »
Mooie oplossing! :)

Weet je toevallig of dit ook nog gaat worden gerepareerd in 14.04/LM 17? Want een weer-plugin voor het paneel is toch wel een belangrijk iets voor veel mensen en het is LTS...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Probleem met xfce4-weather-plugin (Xubuntu): oplossing
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/08, 14:58:26 »
Weet je toevallig of dit ook nog gaat worden gerepareerd in 14.04/LM 17? Want een weer-plugin voor het paneel is toch wel een belangrijk iets voor veel mensen en het is LTS...
Helaas, ik weet het niet.... Moet toch haast wel, zou je denken. Enfin, je hoeft er gelukkig niet op te wachten.  :)

Re: Probleem met xfce4-weather-plugin (Xubuntu): oplossing
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/08, 15:18:25 »
Daar heb je helemaal gelijk in :) Maar ik bekeek het meer even vanuit een algemeen oogpunt, daar niet iedereen met Xubuntu dit forum bezoekt/kent ;) Maar goed, nogmaals: bedankt voor de goede tip, ik al hem in ieder geval verspeiden op de Ubuntu-NL sociale media :)

Re: Probleem met xfce4-weather-plugin (Xubuntu): oplossing
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/08, 20:10:44 »
Cinnamon is niet hetzelfde als Xfce ;) Dat applet in Cinnamon is inderdaad een beetje knullig, dat merkte ik bij mijn vader ook al die Cinnamon gebruikt.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Probleem met xfce4-weather-plugin (Xubuntu): oplossing
« Reactie #5 Gepost op: 2014/10/08, 20:30:03 »
Hoe is het toch mogelijk, ik gebruik Mint 17 Cinnamon Xubuntu Ubuntu 14.04.1met Cinnamon Desktop en ik heb nergens last van. =D =D

Re: Probleem met xfce4-weather-plugin (Xubuntu): oplossing
« Reactie #6 Gepost op: 2014/10/08, 20:45:43 »
Hoe is het toch mogelijk, ik gebruik Mint 17 Cinnamon Xubuntu Ubuntu 14.04.1met Cinnamon Desktop en ik heb nergens last van. =D =D

Mijn vader gebruikt Mint 17 met Cinnamon, schone installatie van nog geen week oud. Tóch werkt het weer-applet niet helemaal naar behoren (en daarvoor zat ie op Antergos met Cinnamon, zelfde probleem). Het is dus een bug die niet bij iedereen optreedt...

Hoe dan ook: dit topic gaat over Xfce.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Probleem met xfce4-weather-plugin (Xubuntu): oplossing
« Reactie #7 Gepost op: 2014/10/08, 21:00:59 »
Hoe is het toch mogelijk, ik gebruik Mint 17 Cinnamon Xubuntu Ubuntu 14.04.1met Cinnamon Desktop en ik heb nergens last van. =D =D

Mijn vader gebruikt Mint 17 met Cinnamon, schone installatie van nog geen week oud. Tóch werkt het weer-applet niet helemaal naar behoren (en daarvoor zat ie op Antergos met Cinnamon, zelfde probleem). Het is dus een bug die niet bij iedereen optreedt...

Hoe dan ook: dit topic gaat over Xfce.

Wat zit er dan denk je in Xubuntu?  =D