Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rolling release van kernel stoppen  (gelezen 427 keer)

Offline MKe

  • Lid
Rolling release van kernel stoppen
« Gepost op: 2013/05/06, 10:36:51 »
Hoi,

Ik heb hier 2 gelijke PC's. Ik wil ze allebei op 12.04 hebben. De ene is een half jaar geleden geinstalleerd met 12.04.1. Deze draait kernel 3.2.0-40-generic (64 bits). De nieuwe is geïnstalleerd met 12.04.2 die komt met kernel 3.5.0. Deze laatste kernel geeft problemen met de hardware. Daarom wil ik de 3.2 kernel hier weer op zetten.

Ik heb dus 2 vragen.
- Hoe installeer ik de oude kernel (is selecteren van de headers in Synaptic voldoende?
- Hoe zorg ik ervoor dat Ubuntu niet automatisch de kernel weer probeert te updaten?

Re: Rolling release van kernel stoppen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/06, 11:08:21 »
Van het instellen van de nieuwe kernel was een kwestie van het pakket "linux-generic-lts-quantal" installeren.
De rest ging automatisch.

Als dat in 12.04.2 niet veranderd is, is het een kwestie van het omgekeerde: dat pakket te verwijderren en "linux-image-generic" te installeren.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Rolling release van kernel stoppen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/06, 12:15:31 »
Wat uitgebreider beschreven:

1) Deïnstalleer linux-generic-lts-quantal en xserver-xorg-lts-quantal,

2) installeer linux-generic, linux-headers-generic, linux-image, linux-image-generic, linux-libc-dev, en linux-tools,

3) herstart met de 3.2.0-x kernel, en

4) deïnstalleer linux-headers-3.5.0-x en linux-image-3.5.0-x.

De vorige Xorg zou automatisch moeten worden meegetrokken.

Bron:
http://askubuntu.com/a/266328

Offline MKe

  • Lid
Re: Rolling release van kernel stoppen
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/06, 13:42:35 »
Bedankt beiden voor de antwoorden. Ik ben het nu aan het proberen. Voor de zekerheid heb ik ook maar direkt de oudere 12.04.1 iso gedownload als ik er echt niet uitkom.