Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vertaling "Aan de slag met Ubuntu 12.04" nu te verkrijgen  (gelezen 14494 keer)

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Vertaling "Aan de slag met Ubuntu 12.04" nu te verkrijgen
« Gepost op: 2013/01/26, 16:29:26 »
De Nederlandse vertaling van de uitgebreide beginnershandleiding "Aan de slag met Ubuntu 12.04" is nu te downloaden van http://ubuntu-manual.org/. Binnenkort zal de schermversie ook te verkrijgen zijn via het Ubuntu Softwarecentrum. Om de gedrukte versie te verkrijgen, klik op http://ubuntu-manual.org/ op "Buy the book!" (Het plaatje hebben wij helaas nog niet vertaald). Voor dit boek betaal je alleen de druk- en verzendkosten.
Omdat het een groot document is heeft het vertaalteam besloten alleen de vertalingen voor de LTS-versies uit te brengen.
Ubuntu Dutch Translators

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Vertaling "Aan de slag met Ubuntu 12.04" nu te verkrijgen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/26, 17:36:47 »
Bedankt voor jullie inspanning, het ziet er puik uit!

Binnenkort zal de schermversie ook te verkrijgen zijn via het Ubuntu Softwarecentrum
Zou dit in deze draad gemeld kunnen worden als het zover is? Dan kan ik vanaf dat moment deze standaard op Ubuntu-installaties van De Vrije PC installeren.

Omdat het een groot document is heeft het vertaalteam besloten alleen de vertalingen voor de LTS-versies uit te brengen.
Voor mij is dit helemaal goed omdat ik project-installaties standaardiseer op 12.04. Dit is dan ook de echte meerwaarde van een LTS, dat er dus meer van dit soort documentatie-materiaal voor handen is.

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: Vertaling "Aan de slag met Ubuntu 12.04" nu te verkrijgen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/26, 21:59:01 »
Ik heb de aanvraag om de handleiding in USC op te nemen al een week of 2 geleden ingediend. Het is nu afwachten. Ik zal het melden als ik er bericht over krijg. De nieuwste Engelse versie (PDF), 12.10, is wel al via USC te krijgen.
Fijn om te horen dat het vertaalwerk gewaardeerd wordt  :laugh:
Ubuntu Dutch Translators

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Vertaling "Aan de slag met Ubuntu 12.04" nu te verkrijgen
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/27, 11:06:37 »
Wat een prachtig boek! Ik heb hem gedownload en de eerste 10 pagina's gelezen. Ja, prima! Die pdf gaat overal met me mee. Via Ubuntu One en op mijn mini-tablet.

Dank jullie wel, vertaal-team! Ik weet hoe verschrikkelijk veel werk het is. Open source, de toekomst is hier!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Vertaling "Aan de slag met Ubuntu 12.04" nu te verkrijgen
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/27, 21:37:36 »
Wat een prachtig boek! Ik heb hem gedownload en de eerste 10 pagina's gelezen. Ja, prima! Die pdf gaat overal met me mee. Via Ubuntu One en op mijn mini-tablet.

Dank jullie wel, vertaal-team! Ik weet hoe verschrikkelijk veel werk het is. Open source, de toekomst is hier!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Nu ja, vrijwilligerswerk als dit heeft weinig met open source te maken.

Re: Vertaling "Aan de slag met Ubuntu 12.04" nu te verkrijgen
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/27, 21:47:48 »
Maar dankzij dit vrijwilligerswerk kunnen meer mensen makkelijker met Ubuntu aan de slag en daardoor groeit de open source-wereld weer wat dus de toekomst is ;)