Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuw forum!  (gelezen 92344 keer)

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #75 Gepost op: 2008/11/12, 16:08:27 »
 O0 coolman

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuw forum!
« Reactie #76 Gepost op: 2008/11/12, 16:10:33 »
Deze smiley doet het niet:
Dit krijg je te zien als je op die smiley klikt:  >:D

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #77 Gepost op: 2008/11/12, 16:15:01 »

Re: Nieuw forum!
« Reactie #78 Gepost op: 2008/11/12, 16:25:10 »
prima werk Dennis. Geen enkel probleem hier, ook niet met de nickname terug te zetten ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuw forum!
« Reactie #79 Gepost op: 2008/11/12, 16:27:22 »
Eh....ik weet niet of het al gemeld is, maar mijn echte naam staat opeens op het forum, en ik kan dat niet zelf veranderen. In mijn profiel staat wel mijn nickname maar mijn inlognaam in mijn echte naam, ik wil dit echt anders zien.
Anders had ik ook geen nickname hoeven te hebben.

Ik zal wel even een mod aanschrijven dit kan verhelpen.


Fixed :)

Re: Nieuw forum!
« Reactie #80 Gepost op: 2008/11/12, 16:34:25 »
Ik heb al heel de dag mijn paswoord proberen te resetten via een Windows pc met Internet Explorer en het is me niet gelukt.
Nu kom ik thuis... Ubuntu opgezet en Firefox en het was direct gefixt  :D
Het ziet er allemaal anders uit het nieuwe forum maar ik denk wel dat ik mijn weg zal vinden.
Thanks voor het werk achter de schermen.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Re: Nieuw forum!
« Reactie #81 Gepost op: 2008/11/12, 16:52:57 »
......

1 vreemd ding ??
Met firefox in windows kan je niet op de linkjes " Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren."
Klikken.
sterker nog het hele regeltje is afgeschermd voor de muis cursor.
most ff met ie op het forum om alles in orde te maken. ??
Regeltje eronder doet het weer wel. "De activerings e-mail gemist?"

mja kleine dingetjes..

firefox onder linux ook , lijkt me bij firefox te liggen ... maar zo'n groot probleem is dit nu ook niet lijkt mij ..
op het eerste zicht mooi forum sluit aan bij het engelstalige en de home page mooi werk ...

Offline lordnoid

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #82 Gepost op: 2008/11/12, 16:54:04 »
Hoezee! Goed werk!

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Re: Nieuw forum!
« Reactie #83 Gepost op: 2008/11/12, 17:06:10 »
Het is even wennen, maar het ziet er wel goed uit! ;)

Het enige minpunt wat ik tot nu heb is dat "vorige - volgende" binnen één onderwerp naar andere onderwerpen linken.
Ik zou dit vlugger instellen als een link naar de "vorige en volgende pagina van dat onderwerp".

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Re: Nieuw forum!
« Reactie #84 Gepost op: 2008/11/12, 17:13:42 »
Mooi forum!!
zelf vond ik het vorrige forum overzichtelijker, maar dit forum heeft weer meer functies en dat vind ik top.  Ik denk wel dat ik eruit kom. Mijn complimenten over dit nieuwe forum

M.V.G Max
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

Offline lizardman

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #85 Gepost op: 2008/11/12, 17:15:29 »

(...) Het enige minpunt wat ik tot nu heb is dat "vorige - volgende" binnen één onderwerp naar andere onderwerpen linken.
Ik zou dit vlugger instellen als een link naar de "vorige en volgende pagina van dat onderwerp".

Kris

lol yep, klopt, daar raakte ik ook heel even de draad mee kwijt ;) Maar ach het zal wel ff wennen zijn.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Ramana

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #86 Gepost op: 2008/11/12, 17:21:29 »
Ziet er goed uit! Ik kon alleen niet inloggen, waarschijnlijk omdat ik een wachtwoord had met zeven karakters. Het is uiteindelijk gelukt met de 'wachtwoord vergeten' optie.   

Edit: het contrast tussen tekst en achtergrond is gering, is nu prima, want het is nagenoeg donker om mij heen. Ben benieuwd of dit overdag voldoende is. 
« Laatst bewerkt op: 2008/11/12, 17:27:18 door Ramana »

Offline Double12

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #87 Gepost op: 2008/11/12, 17:26:03 »
Ziet er mooi uit, dit forum. Wat is trouwens de aanleiding geweest om te migreren naar SMF? Meer emoticons?  XD

Offline Rulus

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #88 Gepost op: 2008/11/12, 17:30:20 »
Ziet er mooi uit, dit forum. Wat is trouwens de aanleiding geweest om te migreren naar SMF? Meer emoticons?  XD
Dat is inderdaad een doorslaggevend argument geweest.  O0

Eider

  • Gast
Re: Nieuw forum!
« Reactie #89 Gepost op: 2008/11/12, 17:33:31 »
Ziet er mooi uit.
Ik heb nog een paar dingen die mij opvallen:
Bij elk bericht staat het onderwerp weer vermeldt. Dit heeft voor mij eigenlijk geen toegevoegde waarde en maakt de pagina erg lang.
Misschien zou je ook de datum van gepost kunnen verplaatsen naar links bij de naam.
Ik hou zelf wel van wat overzichtelijkheid  :)

Is er trouwens ook een mogelijkheid om een snel antwoorden veld te krijgen onder aan de pagina?

Offline gijsisok

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #90 Gepost op: 2008/11/12, 17:44:29 »
Ziet er erg netjes uit, bedankt Dennis! :), al vindt ik de nieuwe layout eigenlijk minder dan de vorige, die was juist lekker rustig. Wat meer contrast zou wel fijn zijn en ik vindt ook dat er teveel knoppen her-en-der verspreid staan over de pagina,

Alleen dat probleem over die namen, wordt dat voor iedereen gedaan of wordt dat op aanvraag gedaan? In geval van dat laatste, zou iemand mijn naam weer willen veranderen in gijsisok? Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2008/11/12, 17:47:53 door gijsisok »

Offline Rulus

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #91 Gepost op: 2008/11/12, 17:45:24 »
Alleen dat probleem over die namen, wordt dat voor iedereen gedaan of wordt dat op aanvraag gedaan? In geval van dat laatste, zou iemand mijn naam weer willen veranderen in gijsisok? Alvast bedankt!
Dat kan je zelf veranderen in je profiel, in de "accountgerelateerde instellingen" :)

Offline gijsisok

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #92 Gepost op: 2008/11/12, 17:46:04 »
Alleen dat probleem over die namen, wordt dat voor iedereen gedaan of wordt dat op aanvraag gedaan? In geval van dat laatste, zou iemand mijn naam weer willen veranderen in gijsisok? Alvast bedankt!
Dat kan je zelf veranderen in je profiel, in de "accountgerelateerde instellingen" :)
Ah, nu dus wel! Bedankt! :)

Offline gijsisok

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #93 Gepost op: 2008/11/12, 18:01:37 »
Hoe kan ik eigenlijk het maximum aantal reacties per pagina instelen? Ik zie dat de stamkroeg ineens 159 pagina's heeft, terwijl die in PunBB nog iets van 95 had. Ik zie het nergens bij de opties.

Re: Nieuw forum!
« Reactie #94 Gepost op: 2008/11/12, 18:38:41 »
Het enigste wat ik mis of over het hoofd zie, is de bladzijde met de nieuwste posts.  :'(


Rechtsboven, onder "Hallo Gebruiker". Daar staat "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek".

Is het dat niet wat ge bedoeld?
Bedankt Nunslaughter, ik had het inmiddels gevonden. Was zo gewent om naar beneden te scrollen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Nieuw forum!
« Reactie #95 Gepost op: 2008/11/12, 18:59:15 »
Er zijn mooie extra dingen zoals statistieken van het gehele forum maar ook over jezelf.
Je kan ook zien in welk topic iemand zich nu bevind, alleen bij Arie staat "Verborgen"  :cool:
Nee, ik wil niet meer terug naar het oude Forum.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nieuw forum!
« Reactie #96 Gepost op: 2008/11/12, 19:01:33 »
Mijn e-mailadres is zichtbaar, terwijl in de instellingen van mijn profiel staat aangevinkt dat ik dat wil verbergen.... Geen ramp, het is toch maar een spamvang-adres, maar het is niet zoals het hoort.

Het lijkt me een foutje in de forumsoftware. Kan dit worden hersteld?

Re: Nieuw forum!
« Reactie #97 Gepost op: 2008/11/12, 19:06:21 »
Pjotr, ik zie je mailadres nergens staan, in je profiel staat wel "onzichtbaar".
Ik denk dat je uw eigen mailadres altijd ziet staan, dat van mezelf is ook zichtbaar voor mij maar niet voor jou denk ik.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuw forum!
« Reactie #98 Gepost op: 2008/11/12, 19:07:31 »
Mijn e-mailadres is zichtbaar, terwijl in de instellingen van mijn profiel staat aangevinkt dat ik dat wil verbergen.... Geen ramp, het is toch maar een spamvang-adres, maar het is niet zoals het hoort.

Het lijkt me een foutje in de forumsoftware. Kan dit worden hersteld?

Zoals al eerder gezegd is in dit topic zie je zelf altijd je eigen e-mailadres en IP nummer.
Als je de instellingen in je profiel goed staan, blijft je e-mailadres voor anderen verborgen.
Je IP nummer zien alleen jijzelf en de mods/admins.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nieuw forum!
« Reactie #99 Gepost op: 2008/11/12, 19:08:48 »
Mijn e-mailadres is zichtbaar, terwijl in de instellingen van mijn profiel staat aangevinkt dat ik dat wil verbergen.... Geen ramp, het is toch maar een spamvang-adres, maar het is niet zoals het hoort.

Het lijkt me een foutje in de forumsoftware. Kan dit worden hersteld?

Zoals al eerder gezegd is in dit topic zie je zelf altijd je eigen e-mailadres en IP nummer.
Als je de instellingen in je profiel goed staan, blijft je e-mailadres voor anderen verborgen.
Je IP nummer zien alleen jijzelf en de mods/admins.

OK, duidelijk... Bedankt.