Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuw forum!  (gelezen 92199 keer)

Offline Xirtam

  • Lid
    • Ubuntu 4 You
Re: Nieuw forum!
« Reactie #50 Gepost op: 2008/11/12, 13:13:55 »
@Dennis,
Met alle respect Dennis, weet wat voor werk het is maar ik zat bij iedereen en op diverse fora te pochen over het NL-Ubuntu forum. Druk maar met kwaliteit kwa posting en uiteraard met de snelle en vele responses. Het zag er ook zeer overzichtelijk uit en ik moet toch mijn angst uitspreken dat het niet de kant op gaat als het Joomla! forum. Daar is men ook overgegaan naar een ander forum en dat is wennen en dat lukt mij dus niet. Kom er ook niet meer graag  :-\
_/_/_/ I took an IQ test and the result was negative... :cool:
_/_/_/ Ubuntu user #24348
_/_/_/ HP 6820 - Ubuntu 9.04 - Compiz - Virtualbox XP

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #51 Gepost op: 2008/11/12, 13:21:08 »
mogelijk ook een verbeter puntje, nadat je een zoek vraag rechts boven van de site heb ingetypt en erna kijkt in een topic, springt hij na het sluiten daarvan, automatisch terug op de eeste zoekpagina en blijf niet op de pagina nummer staan waar je mee bezig bent.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #52 Gepost op: 2008/11/12, 13:25:52 »
Was inderdaad even schrikken toen ik op het forum kwam, maar dat went snel. Ziet er goed uit.
Even wat gedoe met het resetten van het spul, maar ook dat is zonder problemen verlopen. Alhoewel.......? Activeringsmail ging naar m'n hotmail-adres en daar houden ze NIET van Ubuntu. Wát een vreselijke site is dat toch. Volgende stap was dus het wijzigen van m'n e-mailadres.

Alleen even een opmerking: ik heb geprobeerd in de Lay-out instellingen de 'forumtijd' aan te passen, want die loopt een uur achter bij de werkelijke tijd, maar na opslaan van de wijziging onthoudt de forumsoftware de wijziging niet.

En is het echt nodig om een smiley toe te voegen door het kopiëren van de afbeeldingslocatie en die in een bericht te plakken? Kan dit niet makkelijker door het aanklikken van de bewuste smiley?

Tekstopmaakknoppen werken ook (nog) niet, merkte ik toen ik hierboven iets vetgedrukt wilde hebben.
Voorbeeld-knop ook niet, ontdek ik net, en door Alt+p bevriest de hele boel. Voor 'de zekerheid' alle smilies maar weer uit m'n bericht gehaald.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuw forum!
« Reactie #53 Gepost op: 2008/11/12, 13:33:15 »
Mikkel, heb je niet de NoScript plugin in Firefox aan staan? Die zou wel eens een hoop van dit forum kunnen blokkeren. Hetzelfde geldt trouwens ook voor Adblock (plus).

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Re: Nieuw forum!
« Reactie #54 Gepost op: 2008/11/12, 13:35:39 »
Ziet er strak uit, Dennis! Complimenten.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #55 Gepost op: 2008/11/12, 13:44:00 »
Mikkel, heb je niet de NoScript plugin in Firefox aan staan? Die zou wel eens een hoop van dit forum kunnen blokkeren. Hetzelfde geldt trouwens ook voor Adblock (plus).
Die staan inderdaad allebei aan, maar dat stonden ze bij het 'oude' forum ook.
Maar je hebt gelijk, met NoScript uitgeschakeld hoef ik alleen maar een smiley aan te klikken om hem in m'n bericht te krijgen en de tekstopmaakknoppen werken ook. Bedankt voor de tip.  ;) 

Er gebeurde alleen wel iets raars toen ik NoScript uitschakelde: ik kwam terecht in een venster dat ik daarstraks al voorbij had zien komen toen ik m'n wachtwoord moest resetten. Een e-mail met link ontvangen als ik NoScript uitschakel lijkt me toch wat onnodig. ;D ;D ;D  Zullen wel de bekende kinderziektes zijn, neem ik aan. ;)


Edit: o ja, nog iets: waarom zie ik (en andere leden ook, denk ik) mijn/hun IP-adres in mijn/ons bericht staan? Ik kan me niet herinneren dat ik in m'n profiel een optie ben tegengekomen om dat wel of niet zichtbaar te laten zijn. Heeft ook weinig nut om je eigen IP-adres te zien, lijkt me.  ???

Edit2: wanneer je de lijst nieuw geposte berichten op het scherm hebt staan, staat aan de linkerkant van het venster de topictitel en aan de rechterkant tijd van het laatst geposte bericht, met daaronder de naam van het lid dat dat bericht heeft gepost.
Klik je op de topictitel (of bij meerdere pagina's op het laatste paginanummer, dan kom je bovenaan die pagina terecht. Handiger lijkt mij dat je onderaan, bij het laatst geposte bericht, uitkomt.
OF dat aan de rechterkant ook een link komt naar dat laatst geposte bericht. Bijvoorbeeld van de datum die daar staat een aanklikbare link maken?

Edit3: hmmmmm........... klik ik op Opslaan, kom ik terecht in het inlogvenster.........???!!!!!!! Heeft dat misschien te maken met die 60 minuten die je hier ingelogd mag zijn? Maar weer terug naar m'n profiel, dan. Mooi forum, maar nog wel wennen, dus. :D
« Laatst bewerkt op: 2008/11/12, 14:03:31 door Mikkel »

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Nieuw forum!
« Reactie #56 Gepost op: 2008/11/12, 13:45:45 »
Nice nice nice :D

Alleen heel erg wennen vind ik. Wat ik wel minder vind is dat bij een reactie toevoegen, dat dit op een "aparte" pagina komt. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

<?php 
echo "Ik zie dat er php syntax highlighting is :D Is dit ook voor andere programmeer talen het geval?";
?>

Je kan ook op SMF "Snel beantwoorden".

Dan staat het antwoordbox onderaan het topic.
Dit is in te stellen via profiel - layout voorkeuren - Gebruik 'Snel Reageren' in topicweergave: toon, standaard aan.

Wat ik zelf wel graag zou zien is dat de sitelinks, "Ubuntu Nederland > Algemeen > Ubuntu NL > Nieuw forum!" wat bovenaan elk topic staat ook onderaan het topic mogelijk is.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuw forum!
« Reactie #57 Gepost op: 2008/11/12, 14:02:07 »
Mikkel, heb je niet de NoScript plugin in Firefox aan staan? Die zou wel eens een hoop van dit forum kunnen blokkeren. Hetzelfde geldt trouwens ook voor Adblock (plus).
Die staan inderdaad allebei aan, maar dat stonden ze bij het 'oude' forum ook.
Maar je hebt gelijk, met NoScript uitgeschakeld hoef ik alleen maar een smiley aan te klikken om hem in m'n bericht te krijgen en de tekstopmaakknoppen werken ook. Bedankt voor de tip.  ;) 

Er gebeurde alleen wel iets raars toen ik NoScript uitschakelde: ik kwam terecht in een venster dat ik daarstraks al voorbij had zien komen toen ik m'n wachtwoord moest resetten. Een e-mail met link ontvangen als ik NoScript uitschakel lijkt me toch wat onnodig. ;D ;D ;D  Zullen wel de bekende kinderziektes zijn, neem ik aan. ;)


O ja, nog iets: waarom zie ik (en andere leden ook, denk ik) mijn/hun IP-adres in mijn/ons bericht staan? Ik kan me niet herinneren dat ik in m'n profiel een optie ben tegengekomen om dat wel ofniet zichtbaar te laten zijn. Heeft ook weinig nut om je eigen IP-adres te zien, lijkt me.  ???

Je kan het beste forum.ubuntu-nl.org permanente toestemming geven in de NoScript plugin. Dan heb je ook geen gekke schermpjes of niet werkende knoppen meer.

Verder zien alleen de moderators en administrators alle IP adressen, jij ziet alleen je eigen IP adres. Hetzelfde geldt ook voor de e-maillinkjes.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #58 Gepost op: 2008/11/12, 14:09:13 »
Je kan het beste forum.ubuntu-nl.org permanente toestemming geven in de NoScript plugin. Dan heb je ook geen gekke schermpjes of niet werkende knoppen meer.

Verder zien alleen de moderators en administrators alle IP adressen, jij ziet alleen je eigen IP adres. Hetzelfde geldt ook voor de e-maillinkjes.
Permanente toestemming heb ik intussen gegeven. Maar wat is het nút van het toevoegen van iemands IP-adres aan zijn/haar berichten?

'k Heb trouwens aan mijn vorige bericht nog wat vragen/opmerkingen toegevoegd. Je leest het misschien niet meer, dus ik meld het maar even. :)

Re: Nieuw forum!
« Reactie #59 Gepost op: 2008/11/12, 14:12:41 »
Ziet er mooi uit hoor, dat nieuwe forum! Heb alleen de activeringsmeel niet ontvangen, maar dat kon ik gelukkig oplossen door de functie 'wachtwoord vergeten?' te gebruiken :)

Petje af hoor! ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuw forum!
« Reactie #60 Gepost op: 2008/11/12, 14:20:49 »
Permanente toestemming heb ik intussen gegeven. Maar wat is het nút van het toevoegen van iemands IP-adres aan zijn/haar berichten?

Echt nuttig voor normale leden is het misschien niet, maar het helpt de mods en admins om misbruik op te sporen en tegen te gaan.
Als je er last van hebt dat je IP adres in beeld is, dan kan je dat misschien wel uitzetten in je profielinstellingen.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #61 Gepost op: 2008/11/12, 14:22:50 »
Ben ik weer. ;D Is het mogelijk om de lettergrootte van de tekst die 'als code' gepost wordt, een punt (of twee) groter te maken? Een commando kun je nog kopiëren om in een terminal te plakken, maar voor het lezen van een output is een wat grotere letter wel wat makkelijker. Bvd. :)

Offline lizardman

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #62 Gepost op: 2008/11/12, 14:24:28 »
lizardman: je kunt je mailadres niet voor jezelf verbergen :)

Haha, okee beetje dom dus..... ik ga mezelf maar eens een e-mailtje sturen... ;)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuw forum!
« Reactie #63 Gepost op: 2008/11/12, 14:24:37 »
Edit2: wanneer je de lijst nieuw geposte berichten op het scherm hebt staan, staat aan de linkerkant van het venster de topictitel en aan de rechterkant tijd van het laatst geposte bericht, met daaronder de naam van het lid dat dat bericht heeft gepost.
Klik je op de topictitel (of bij meerdere pagina's op het laatste paginanummer, dan kom je bovenaan die pagina terecht. Handiger lijkt mij dat je onderaan, bij het laatst geposte bericht, uitkomt.
OF dat aan de rechterkant ook een link komt naar dat laatst geposte bericht. Bijvoorbeeld van de datum die daar staat een aanklikbare link maken?
Klik eens op dit plaatje:
Dan kom je bij de laatste post terecht.

Citaat
Edit3: hmmmmm........... klik ik op Opslaan, kom ik terecht in het inlogvenster.........???!!!!!!! Heeft dat misschien te maken met die 60 minuten die je hier ingelogd mag zijn? Maar weer terug naar m'n profiel, dan. Mooi forum, maar nog wel wennen, dus. :D
Even wennen ja, dit kan een foutje van het forum zijn, of komen omdat je in meerdere vensters tegelijk werkt.
De komende tijd zijn we nog druk bezig om alle plooien glad te strijken, als het vaker gebeurt dan moet je dat maar even melden.

Re: Nieuw forum!
« Reactie #64 Gepost op: 2008/11/12, 14:25:07 »
Ik mis het wel om te zien of een gebruiker online is. Niet onderaan de hoofdpagina uiteraard, maar in de threads.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #65 Gepost op: 2008/11/12, 14:25:17 »
Echt nuttig voor normale leden is het misschien niet, maar het helpt de mods en admins om misbruik op te sporen en tegen te gaan.
Als je er last van hebt dat je IP adres in beeld is, dan kan je dat misschien wel uitzetten in je profielinstellingen.
Ik heb er uiteraard geen bezwaar tegen dat admins en/of mods het zien staan, maar voor ons als lid lijkt het me gewoon overbodig. 'k Zal eens in m'n profiel rondneuzen.  :)

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #66 Gepost op: 2008/11/12, 14:26:54 »
Ik mis het wel om te zien of een gebruiker online is. Niet onderaan de hoofdpagina uiteraard, maar in de threads.
Kun je wel zien, hoor. Onder een avatar staan wat pictogrammen, o.a. eentje als een lid online is.

Re: Nieuw forum!
« Reactie #67 Gepost op: 2008/11/12, 14:30:13 »
Ik mis het wel om te zien of een gebruiker online is. Niet onderaan de hoofdpagina uiteraard, maar in de threads.
Kun je wel zien, hoor. Onder een avatar staan wat pictogrammen, o.a. eentje als een lid online is.

Ahja nu zie ik het. Wel een heel klein verschil tussen online en offline, maar ge ziet het dus wel :).

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #68 Gepost op: 2008/11/12, 14:31:31 »
Klik eens op dit plaatje:
Dan kom je bij de laatste post terecht.
Had ik niet eens zien staan. ;) Wel die twee aan de linkerkant, maar die waren niet aanklikbaar. :P Shame on me. ;D
Bedankt maar weer. :)

Re: Nieuw forum!
« Reactie #69 Gepost op: 2008/11/12, 14:32:28 »
Mooi het nieuwe forum, Dennis :)
Het enigste wat ik mis of over het hoofd zie, is de bladzijde met de nieuwste posts.  :'(
Ik moet ook nog even wennen denk ik.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Nieuw forum!
« Reactie #70 Gepost op: 2008/11/12, 14:34:48 »
Het enigste wat ik mis of over het hoofd zie, is de bladzijde met de nieuwste posts.  :'(


Rechtsboven, onder "Hallo Gebruiker". Daar staat "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek".

Is het dat niet wat ge bedoeld?

Offline John K

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #71 Gepost op: 2008/11/12, 15:51:13 »
Ik vind het nieuwe forum erg onoverzichtelijk. In het oude kon ik makkelijk op auteur zoeken en dan kwamen al mijn gestelde vragen te voorschijn met de l;aats gestelde als eerste. De topics keek ik regelmatig terug om niet opnieuw dezelfde vraag te hoeven stellen. Waar kan ik mijn ouden berichten terugvinden???

John K

Re: Nieuw forum!
« Reactie #72 Gepost op: 2008/11/12, 15:53:32 »
Ik vind het nieuwe forum erg onoverzichtelijk. In het oude kon ik makkelijk op auteur zoeken en dan kwamen al mijn gestelde vragen te voorschijn met de l;aats gestelde als eerste. De topics keek ik regelmatig terug om niet opnieuw dezelfde vraag te hoeven stellen. Waar kan ik mijn ouden berichten terugvinden???

John K
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;u=634;sa=showPosts
Profiel -> Toon alle berichten van dit lid.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #73 Gepost op: 2008/11/12, 16:00:52 »
Het enigste wat ik mis of over het hoofd zie, is de bladzijde met de nieuwste posts.  :'(
+1
Vond ik toch altijd een ontzettend handig iets. De link onderaan de forum index naar 'laatst geposte berichten' is veel minder overzichtelijk. Als het te regelen is........... dan toch liever die 'oude' optie terug.


Heejjj........... waar zijn alle smilies gebleven?! Ik dacht bij een andere topic dat ik die zelf ergens in de instellingen had uitgeschakeld, maar ook hier zie ik alleen deze smiley maar staan: XD )  Wordt er een ander pakket smilies toegevoegd, misschien?

Re: Nieuw forum!
« Reactie #74 Gepost op: 2008/11/12, 16:05:47 »
Smileys zijn er weer.