Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] plotsklaps: network DISABLED  (gelezen 2171 keer)

[opgelost] plotsklaps: network DISABLED
« Gepost op: 2009/12/07, 12:49:47 »
Op mijn HardY Heron medion laptop zijn de network devices ineens uitgeschakeld.
Het begon ermee dat wicd ineens bij het opstarten vroeg om toegang tot de kaarten. Dat was niet zo, hoewel ik wicd wel gebruikte. De netwerktools melden na opstart desondanks dat er geen devices aanwezig zijn?
Is het nu zo dat je kunt concluderen dat  wicd  de apparaten bij het starten wel ziet?

Ik krijg met geen mogelijkheid de eth0 en wlan0 aan de praat.
uitvoer van lshw -C network laat "network DISABLED" zien.

Hoe krijg ik mijn netwerkkaarten weer aan de gang of hoe enable ik ze opnieuw.

bvd.

pablo k

« Laatst bewerkt op: 2009/12/08, 09:28:52 door blokkendoos »

Offline ivo

  • Lid
Re: plotsklaps: network DISABLED
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/07, 21:43:50 »
In een terminal

sudo ifconfig eth0 up
sudo ifconfig wlan0 up

Wat doet dat?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: plotsklaps: network DISABLED
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/08, 09:09:19 »
Dat deed helemaal niks.

Maar ik ben gisteren verder gaan snuffelen en kwam toch uit bij wicd - ik weet helaas nu al niet meer hoe en wat ik precies gedaan heb.
Hoewel ik nu herinner dat er een bericht was dat ik in de log-file van wicd moest kijken (/var/log/wicd/wicd.log) waaruit ik op kon maken dat er een problemen in de /etc/wicd/-settingsbestanden waren aangetroffen. Naar aanleiding van de aangegeven problemen in de log heb ik in de settings wat dingen aangepast. Er stond bijv. een lege []-entry.
Totdat ik weer bedraad internet had. Daarna heb ik ook weer draadloos min of meer werkend gekregen.

Dus de kaarten worden weer herkend en doen het ook. Heb alleen nog een probleem met de ralink rt61 wlan-kaart die niet het internet op wil via mijn gloednieuwe Fonera FON 2.0n router. Vermoed dat het de encryptie is, maar daarover open ik wel een nieuw draadje in het draadloosforum.

Met vriendelijke dank,

pablo k
« Laatst bewerkt op: 2009/12/08, 09:27:43 door blokkendoos »