Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instabiele netwerkverbinding  (gelezen 977 keer)

hvrossum

  • Gast
Instabiele netwerkverbinding
« Gepost op: 2007/12/28, 12:04:42 »
Hoi,

Op de een of andere manier heb ik een instabiele netywerk verbinding en na twee dagen zoeken kom ik er maar niet uit.

Ik heb een Dell Poweredge SC440 met Xeon 3060 processor, twee Broadcom netwerkkaarten (een op het board en een in als PCI kaart)
Ik heb Ubuntu 7.10 64 bit geinstalleerd en via de howtoforge website de stappen voor een perfect server gevolgd.

Ik heb een fixed IP adress genomen en het ene moment heb ik wel internet verbinding en dan na twee of drie pagina's is het weer weg.

De server is met een kable aangesloten op een wireless router. Hierop zijn ook nog drie andere PC's aangesloten, (1 fedora, 1 vista en 1 xp) alles draait voor deze prima, met continue internet verbinding.

Hiervoor had ik ook een andere ubuntu server 7.10 draaien maar op wat andere hardware en die werkte ook perfect.

Dus ergens zou het in de nieuwe machine moeten zitten.
ifconfig geeft mij ook gewoon een ip, Bcast, mask

Wie kan mij een duwtje in de goede richting geven,

thanks

Harry

Instabiele netwerkverbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/28, 14:13:43 »
Als ik het goed begrijp werk je wireless?

Je kan eens proberen om te werken met de windows-driver van de netwerkkaart met behulp van ndiswrapper.

Je vindt de wiki voor het gebruik van ndiswrapper hier: https://wiki.ubuntu.com/NlWifi/ndiswrapper

Als je hulp nodig hebt, roep je maar ;)