Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Specto 0.3 RC1  (gelezen 10331 keer)

woutc

  • Gast
Re: Specto 0.3 RC1
« Reactie #25 Gepost op: 2009/01/22, 14:02:23 »
Ik heb een klein probleempje.

Af en toe krijg ik de melding dat een van mijn Watches (het is nooit dezelfde) een probleem had en niet kon nakijken. Er wordt me dan aangeraden om in de error log te kijken, maar alle logs blijven leeg! Dus ik heb zelfs geen flauw idee wat het probleem kan zijn. Ik heb nog steeds internetverbinding.

Ik heb twee watches draaiende, een op Gmail, een op mijn Facebook. Ze hebben beiden af en toe het probleem en lossen even later zichzelf blijkbaar op.

In het "preferences" scherm kan je debugging aanzetten.
Je zal dan bij de extra informatie van de watch een nieuwe tab krijgen ("error log") waarin je de fout kan zien.

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
Re: Specto 0.3 RC1
« Reactie #26 Gepost op: 2009/01/24, 04:14:26 »
Ik heb debugging aangezet.
Het is gewoon een "time-out" die plaatsvind.

Misschien is het een idee om ervoor te zorgen dat als een time-out plaats vindt, hij eerst twee of drie keer probeert voor hij een foutmelding naar de gebruiker geeft? Zo sluit je het probleem uit van een request die ergens onderwege verloren gaat.
Ik weet natuurlijk niet hoe je dit precies hebt geïmplementeerd, dus misschien doe je dit nu al.
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

woutc

  • Gast
Re: Specto 0.3 RC1
« Reactie #27 Gepost op: 2009/01/26, 08:58:30 »
Misschien is het een idee om ervoor te zorgen dat als een time-out plaats vindt, hij eerst twee of drie keer probeert voor hij een foutmelding naar de gebruiker geeft? Zo sluit je het probleem uit van een request die ergens onderwege verloren gaat.
Ik weet natuurlijk niet hoe je dit precies hebt geïmplementeerd, dus misschien doe je dit nu al.

Bedoel je dit:
http://code.google.com/p/specto/issues/detail?id=129&q=milestone:Release0.4&colspec=ID%20Type%20Status%20Priority%20Summary%20Milestone%20Stars%20DevBranch

Gepland voor 0.4

Re: Specto 0.3 RC1
« Reactie #28 Gepost op: 2009/01/28, 20:41:42 »
Is er ook een mogelijkheid om enkel te zien wat er veranderd is?

Zo heb ik bijvoorbeeld een watch lopen op "http://wiki.xfce.org/releng/4.6/roadmap". Hij geeft aan dan 0.126% is veranderd en dat kan heus wel kloppen, maar ik ken die pagina niet van buiten tot op de letter. Dus hoe kom ik nu te weten wat er veranderd is?
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

woutc

  • Gast
Re: Specto 0.3 RC1
« Reactie #29 Gepost op: 2009/01/29, 08:27:59 »
Is er ook een mogelijkheid om enkel te zien wat er veranderd is?

Zo heb ik bijvoorbeeld een watch lopen op "http://wiki.xfce.org/releng/4.6/roadmap". Hij geeft aan dan 0.126% is veranderd en dat kan heus wel kloppen, maar ik ken die pagina niet van buiten tot op de letter. Dus hoe kom ik nu te weten wat er veranderd is?

In het begin is het misschien beter om de margin op 0% te zetten zodat de watch altijd als "changed" zal worden aangeduid. Wanneer de watch "changed", kan je in de "extra information" tab zien wat er is veranderd en zo kan je de margin instellen totdat ze juist staat voor jouw.

Maar het is misschien een goed idee om in de volgende release de verschillen van de pagina te tonen in de terminal.

Re: Specto 0.3 RC1
« Reactie #30 Gepost op: 2009/01/29, 10:35:39 »
Ehm, ik heb de margin op 0% gezet (ah zie voetnoot). Er was nu een verandering van 0.040%, maar de "extra information" tab blijft leeg? Zie bijlage voor een screenshot. ;) Enig idee waarom die leeg blijft?


Voetnoot: Waarom is het niet mogelijk om de margin op 0.1% te zetten? Ik kan enkel 0.0% - 0.2% - 0.3% - 0.4% ...
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

woutc

  • Gast
Re: Specto 0.3 RC1
« Reactie #31 Gepost op: 2009/01/29, 16:10:52 »
Ehm, ik heb de margin op 0% gezet (ah zie voetnoot). Er was nu een verandering van 0.040%, maar de "extra information" tab blijft leeg? Zie bijlage voor een screenshot. ;) Enig idee waarom die leeg blijft?


Voetnoot: Waarom is het niet mogelijk om de margin op 0.1% te zetten? Ik kan enkel 0.0% - 0.2% - 0.3% - 0.4% ...

Dan moet je specto eens vanuit de terminal opstarten (er zijn nog encoding issues met speciale karakters).
Als dit het geval is zal je een gtk warning te zien krijgen in de terminal.

En ik denk dat het mogelijk is de margin op 0.1% te zetten, je moet eens proberen met de pijltjes van je toetsenbord of heel voorzichtig met uw muis bewegen ;)

Re: Specto 0.3 RC1
« Reactie #32 Gepost op: 2009/01/29, 20:09:45 »
Gestart vanuit de terminal en ik krijg geen gtk-warnings te zien. Er staat nu wel "No extra information available." in het vroeger lege vak... (Verandering was nu 0.020%) Maarja, nu weet ik nog altijd niet wat er veranderd is...

Voetnoot: Met het toetsenbord lukt de 0.1 wel.  ^-^
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB