Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: downloaden met ubuntu???  (gelezen 5326 keer)

Offline warchief

  • Lid
downloaden met ubuntu???
« Gepost op: 2009/11/07, 22:12:29 »
ik heb net Ubuntu gekregen en probeer er spelletjes op te downloaden enzo, maar dat lukt niet :S ik heb gehoord dat je dan iets met Terminal moet doen, iets met install en dan de map, maar ik snap er niks van :S kan iemand me uitleggen hoe je download met Ubuntu?

Re: downloaden met ubuntu???
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/07, 22:24:07 »
Welkom op het forum :)

De meeste spelletjes kun je installeren via Toepassingen>>>Ubuntu Softwarecentrum

Is er een specifiek spelletje wat je wilt hebben?

Re: downloaden met ubuntu???
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/08, 12:40:24 »

Re: downloaden met ubuntu???
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/08, 14:53:14 »
Download een .DEB bestandje.
Scheelt het een hoop werk.
Maar zowiezo, hoort het downloaden en installeren van software niet in Software en Configuratie?

Offline warchief

  • Lid
Re: downloaden met ubuntu???
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/08, 18:10:42 »
Het spel dat ik wil downloaden is World of Warcraft, maar ik heb al iets gevonden waar staat hoe je het moet downloaden, maar ik kan het nog steeds niet installeren omdat ik bij de End User Lisence Agreement niet op agree kan klikken, ook al ben ik helemaal naar beneden gescrolld :S. Maar ik zou graag willen weten hoe je ook andere dingen download, want elke keer als ik iets probeer te downloaden komt er bij mij een error te staan die zegt:   End-of-central-directory signature not found.  Either this file is not a zipfile, or it constitutes one disk of a multi-part archive.  In the latter case the central directory and zipfile comment will be found on the last disk(s) of this archive.

Re: downloaden met ubuntu???
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/09, 09:56:10 »
World of Warcraft is een Windows en Mac OS X only spel.
Ik heb wel ergens gehoord dat het wel makkelijk te draaien is in Wine (nieuwste test versie).
http://wine.budgetdedicated.com/
Let wel op dat 9.10 er nog niet bij staat, maar ik neem aan dat de 9.04 versie geen problemen zou moeten bieden.
Ik weet niet zeker of dat waar is, ik gebruik zelf CrossOver Pro.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/09, 09:57:43 door David Blaszyk »

Offline warchief

  • Lid
Re: downloaden met ubuntu???
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/09, 17:42:13 »
ik heb Wine gedownload en probeer WoW daarmee te downloaden maar hij blijft vast zitten bij de end user license agreement :S ik ben helemaal naar beneden gescrolld maar ik kan niet op agree klikken?

Re: downloaden met ubuntu???
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/09, 17:45:23 »
Je probeert Exe-bestanden uit te voeren. Dat kan niet zomaar op Linux. Exe-bestanden zijn namelijk voor Windows. Met Wine kun je Exe-bestanden uitvoeren,. maar dat werkt niet altijd stabiel, goed en snel.

Re: downloaden met ubuntu???
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/09, 19:43:45 »
ik heb Wine gedownload en probeer WoW daarmee te downloaden maar hij blijft vast zitten bij de end user license agreement :S ik ben helemaal naar beneden gescrolld maar ik kan niet op agree klikken?
WTF!?
Wine zorgt ervoor dat je Windows software kan draaien.
WoW mag je officieel niet downloaden, die moet je kopen.
Een aanrader als je elke maand wilt betalen.

Offline warchief

  • Lid
Re: downloaden met ubuntu???
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/10, 19:32:29 »
ik heb WoW al en ik betaal er elke maand voor.... alleen mijn pc kan geen DVD rom hebben dus download ik het via de officiele site....

Re: downloaden met ubuntu???
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/10, 19:37:58 »
ik heb WoW al en ik betaal er elke maand voor.... alleen mijn pc kan geen DVD rom hebben dus download ik het via de officiele site....

Volgende link bevat WoW versies, klik op jouw versie: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=1922

Platinium betekend dat het spel perfect werkt, gold betekend net iets minder, maar zeker heel goed speelbaar.

Re: downloaden met ubuntu???
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/11, 09:11:59 »
Volgens mij heb ik wat toevallig gevonden.
http://www.youtube.com/watch?v=DIzgUq4Lpa4

Offline kamelot

  • Lid
Re: downloaden met ubuntu???
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/11, 17:35:53 »
Weet niet het al gelukt is met wow en de user agrement maar je ken het ook anders doen .
Moet je het bestand config.wtf openen met een text editor en kijken naar de regels.

SET readTOS "1"
SET readEULA "1"

Waarschijnlijk staat er geen 1 bij jouw achter .
Maar maak er dan een 1 van .

Config.wtf staat in  /home/jouwnaam/.wine/drive_c/Programma bestanden/world of wacraft/

Kan zijn dat het program files is
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Offline warchief

  • Lid
Re: downloaden met ubuntu???
« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/11, 21:11:27 »
thnx Kamelot, het is gelukt :) nou dan ga ik weer spelen :)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: downloaden met ubuntu???
« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/12, 10:00:58 »
Je kan ook playonLinux downloaden en installeren, eventueel met Ubuntu Tweak.

Daar staat WoW volgens mij al in met de juiste Wine instellingen?

Offline warchief

  • Lid
Re: downloaden met ubuntu???
« Reactie #15 Gepost op: 2009/11/12, 19:37:24 »
niet nodig, ik heb hem al :D

Re: downloaden met ubuntu???
« Reactie #16 Gepost op: 2009/11/12, 23:04:25 »
niet nodig, ik heb hem al :D

Hij werkt ook mooi? Ik heb het een tijdje (op een free server) gespeeld.. (Via wine en Ubuntu).
Nou moet ik zeggen dat mijn videokaart niet heel goed draaide (hij was wel beter dan wat ik nu heb), maar hier stotterde hij best ernstig.. (Na wat geklooi heb ik hem goed werkend aan de gang gekregen, wel onder iets lagere details en prestaties dan onder Windows)
Hier staan ook wat tips:
https://help.ubuntu.com/community/WorldofWarcraft
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?