Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem bij installatie Java  (gelezen 474 keer)

Offline Hsapiens

  • Lid
Probleem bij installatie Java
« Gepost op: 2012/03/19, 11:14:00 »
Ik werk met versie 10.04 en heb geprobeerd - met de nodige moeite door mijn onkunde mbt de terminal - Java jre1.6.0_31 te installeren, een en ander volgens de instructies van Oracle. Ik heb hiervoor een submap java gemaakt in /usr en als laatste een koppeling met firefox in /usr/lib/firefox/plugins. Alles lijkt goed te gaan tot en met de koppeling maar als ik bij de plugins van firefox zoek, zie ik geen java (en bovendien werkt een programma waar java voor vereist is niet). Bij de beschrijving van de plugin staat /usr/lib/firefox/plugins/libnpjp2.so (35 byte verwijzing gebroken).
Zit hier de fout, en zo ja wat doe ik eraan om een goede koppeling te maken ?

Re: Probleem bij installatie Java
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/19, 11:25:49 »
Probeer het eens met behulp van deze methode: http://sites.google.com/site/computertip/java

Offline Hsapiens

  • Lid
Re: Probleem bij installatie Java
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/23, 11:19:39 »
De instructies in de Google site zijn duidelijker dan die van Oracle. Ik heb eerst geprobeerd het script via Duinsoft te installeren, maar struikelde zowel bij de handmatige installatie als bij de pogingen het pakket te installeren. Heb daarna de handmatige installatie geprobeerd en dat werkt. Mijn enige bezwaar is dat je bij meerdere commando's geen bevestiging krijgt dat het commando ook is uitgevoerd. Ik ben daardoor de eerste keer de mist in gegaan, maar kon langs een omweg er achter komen wat de fout was. Hoe dan ook, bedankt voor de hulp.

Re: Probleem bij installatie Java
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/23, 12:23:24 »
Wat belet je om de OpenJDK te gebruiken? Deze is gemakkelijker te installeren. Persoonlijk zou ik alleen Oracle Java gebruiken wanneer de OpenJDK niet goed functioneert.