Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gamepad controller met Wine/PlayOnLinux  (gelezen 3851 keer)

Gamepad controller met Wine/PlayOnLinux
« Gepost op: 2014/01/01, 01:51:08 »
Hallo,

Ik wil graag mijn PS3 controller gebruiken met games in Wine. Ik heb hem via kabel aangesloten en gebruik AntiMicro voor het knoppen en analoge stik beheer enzovoort.
De controller werkt ook. Via Steam kan ik verschillende spellen spelen met de controller.

Helaas is dit in Wine/PlayOnLinux niet het geval.
Weet iemand hoe ik dit kan configureren?

Re: Gamepad controller met Wine/PlayOnLinux
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/01, 01:54:41 »
Ik ben bang dat dat zeer moeilijk gaat worden want Wine heeft maar heel beperkte ondersteuning voor USB-apparaten.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Gamepad controller met Wine/PlayOnLinux
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/01, 10:06:09 »
ok dit is misschien een beetje omslachtig, maar het werkt...  =D

klik in playonlinux op je programma en kies "configureren"
ga naar het tabblad "wine (2e van links) en kies voor "opdrachtprompt" (terminal-icoon linksonderin)


tik in het volgende scherm:
controlje krijgt nu het wine-control-panel kies spelbesturing om je joypads te testen, ik heb t getest met een logitech F310 (word soms herkent als een xbox controller) FuturemaxV3-DDR-pad en met 2 gamecube-controllers (gamecube->pc->usb converter)
bij mij werken ze allemaal....


Re: Gamepad controller met Wine/PlayOnLinux
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/01, 17:09:46 »
ok dit is misschien een beetje omslachtig, maar het werkt...  =D

klik in playonlinux op je programma en kies "configureren"
ga naar het tabblad "wine (2e van links) en kies voor "opdrachtprompt" (terminal-icoon linksonderin)


tik in het volgende scherm:
controlje krijgt nu het wine-control-panel kies spelbesturing om je joypads te testen, ik heb t getest met een logitech F310 (word soms herkent als een xbox controller) FuturemaxV3-DDR-pad en met 2 gamecube-controllers (gamecube->pc->usb converter)
bij mij werken ze allemaal....


Oke ik heb gedaan wat je hebt geschreven, maar het werkt nog steeds niet.
Wine/PoL ziet de controllers wel en de knoppen werken als ik die test, maar als ik een spel opstart doet deze het niet.
Ook bij options van dat spel staat niks om de controller in te schakelen ofzo, want dit hoort vanzelf te gaan als je al op een knop drukt.

Erg vreemd dit.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Gamepad controller met Wine/PlayOnLinux
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/01, 18:55:15 »
Dan ligt t dus niet aan wind, maar aan het spel, en aangezien ik dat spel waarschijnlijk niet heb kan ik je daar helaas niet mee helpen, sorry.

Offline Hommel

  • Lid
    • Radio site van PA3I
Re: Gamepad controller met Wine/PlayOnLinux
« Reactie #5 Gepost op: 2014/01/20, 21:02:24 »
Ik ben uit de spellen tijd maar als het via de USB poorten gaat zou het kunnen zijn dat de rechten
niet klopt.

Even voor dat je het spel start eerst in Console invoeren
sudo chmod 777 /dev/tty*
Gevolgd door Passwoord.
Hierdoor hebben de poorten alle rechten, het nadeel is dat je steeds dit moet invoeren
voor dat je het spel opstart als je de computer uit hebt gehad.
Om dit voor altijd vast te zetten is niet aan te raden.
Maar misschien helpt dit ook niet ik ken dit spel dus niet is voor mij verleden tijd.
Ik geef dit maar even aan daar ik zelf een meetapp. heb dat alleen met Windows software loopt
via de USB de unit zit aangesloten en ook op deze manier de poorten alle rechten geef.
En dan wel met Wine te gebruiken is.