Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: suggesties volgende ubuntu...  (gelezen 29653 keer)

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #125 Gepost op: 2008/02/11, 16:23:15 »
Citaat van: Q.
Ik blijf erbij zoiets als Quicklook zou ook heel handig zijn
We hebben toch Konqueror? ;)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #126 Gepost op: 2008/02/11, 17:17:30 »
Geen ervaring mee :)

Offline vilamar

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #127 Gepost op: 2008/03/03, 19:33:09 »
Hernoemen
Misschien kan dit al.
Een bestand 'hernoemen' in Nautilus. Na 1x te klikken op de naam kan je in Windows de naam aanpassen van het bestand. Dit zou ik een verbetering vinden als dit in Ubuntu ook zou kunnen. Dat je dus niet telkens hiervoor naar 'eigenschappen' moet gaan of rechtsklik en 'hernoemen' moet kiezen en pas dan de naam kan wijzigen.

Offline Mij

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #128 Gepost op: 2008/03/03, 19:50:31 »
Citaat van: vilamar
Hernoemen
Misschien kan dit al.
Een bestand 'hernoemen' in Nautilus. Na 1x te klikken op de naam kan je in Windows de naam aanpassen van het bestand. Dit zou ik een verbetering vinden als dit in Ubuntu ook zou kunnen. Dat je dus niet telkens hiervoor naar 'eigenschappen' moet gaan of rechtsklik en 'hernoemen' moet kiezen en pas dan de naam kan wijzigen.
Hmmm, ik weet het niet. Eerst was ik dit ook vanuit windows gewend, maar het kan ook zorgen dat je per ongeluk iets aanklikt en typt. Zo vaak veranderen mensen niet bestandsnamen.

Offline vilamar

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #129 Gepost op: 2008/03/03, 20:13:30 »
Misschien dan bij systeem/voorkeuren/muis een keuzemogelijkheid inbouwen zodat dit naar eigen keuze kan ingesteld worden. Vind ik toch praktisch, niet alleen in Nautilus maar ook in andere programma's zoals multimedia enz.

Offline Mij

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #130 Gepost op: 2008/03/03, 20:24:11 »
Citaat van: vilamar
Misschien dan bij systeem/voorkeuren/muis een keuzemogelijkheid inbouwen zodat dit naar eigen keuze kan ingesteld worden. Vind ik toch praktisch, niet alleen in Nautilus maar ook in andere programma's zoals multimedia enz.
dat zou inderdaad een goede optie zijn

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #131 Gepost op: 2008/03/03, 20:42:03 »
Citaat van: vilamar
Misschien dan bij systeem/voorkeuren/muis een keuzemogelijkheid inbouwen zodat dit naar eigen keuze kan ingesteld worden. Vind ik toch praktisch, niet alleen in Nautilus maar ook in andere programma's zoals multimedia enz.
Dat zou beter zijn ja, want ik hoef dat niet. Ik gebruik gewoon F2, vind ik makkelijk zat.

Offline JJRabbit

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #132 Gepost op: 2008/03/03, 21:15:30 »
Op brainstorm heb ik zojuist deze ideën toegevoegt:

Verbeterde instellingen voor sneltoetsen


Archieven openen alsof het mappen zijn


Nieuwe functies voor Evince Documentviewer

gekky29

  • Gast
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #133 Gepost op: 2008/03/03, 23:08:23 »
ik zou het wel fijn vinden als onderstaand wordt opgelost

ik heb  4 harde schijven op 2 controlers (sata)
als ik ubuntu installeer krijg ik het volgende
de ene keer zet ie em op controler 1 mbr van schijf 1 (van die controler)
en de andere keer op controler 2 mbr van schijf 1 (van die controler)
welke schijf ik als eerste in de bios zet maakt niet uit :(

Sancho

  • Gast
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #134 Gepost op: 2008/03/04, 17:38:26 »
Is misschien al gezegd: maar de usplash.conf niet op zulke hoge waarden :)

Brengt vaak problemen met zich mee voor nieuwe ubuntu-gebruikers :p

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #135 Gepost op: 2008/03/04, 17:46:35 »
@JJRabit:Antwoorden op je suggesties: KDE, KDE, KDE (resp.). Ik merk al vaak op dat op die suggest-webpagina veel dingen voor gnome gesuggereerd worden die voor KDE al eeuwen bestonden....

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Mij

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #136 Gepost op: 2008/03/04, 18:52:00 »
Citaat van: SeySayux
@JJRabit:Antwoorden op je suggesties: KDE, KDE, KDE (resp.). Ik merk al vaak op dat op die suggest-webpagina veel dingen voor gnome gesuggereerd worden die voor KDE al eeuwen bestonden....

- SeySayux
Dat is dan ook Ubuntu en geen Kubuntu. Ubuntu moet toch ook verbeteren, anders komt het nooit aan de superieurheid Kubuntu;)

Offline ubby

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #137 Gepost op: 2008/03/04, 19:09:28 »
Dat viel mij ook op:-)
Er wordt dan naar KDE gerefereerd.

Het is een goede en leuke manier om Ubuntu te verbeteren.

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #138 Gepost op: 2008/03/05, 11:28:39 »
Psst moet eerlijk zijn dat ik niet heel het topic heb gelezen, maar wat wel erg belangrijk is en dan met name voor de doelgroep die Ubuntu aanspreekt is, dat nog meer instellingen, makkelijker via de grafische interface bereikt kunnen worden. Ik denk nml. dat hier op gebruiksvriendelijkheid een hoop punten te halen valt.

Zelf vind ik het niet zo erg een keer in de resolv.conf of xorg etc. moet prutsen, maar om nou te zeggen dat het ook echt gebruiksvriendelijk is?

En verder doorzetten met de restricted drivers, dat is een van de betere verbeteringen in de laatste versie imo.
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

Offline ubby

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #139 Gepost op: 2008/03/05, 13:22:33 »
Ben ik het helemaal met je mee eens.
Ik vindt het zelf ook niet zo erg om te prutsen maar daar heb ik niet altijd de tijd voor en zin in.

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #140 Gepost op: 2008/03/05, 13:23:20 »
Bij het installeren van Ubuntu lijkt me belangrijk de optie toe te voegen dat men kan kiezen voor het downloaden van restricted formats als MP3 e.d. Gewoon aanbieden als service, want de meeste mensen hebben dat toch nodig om dvd's e.d. af te kunnen spelen...

(P.s.: ben eigenlijk vergeten hoe dat ging in Gutsy :D)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #141 Gepost op: 2008/03/05, 14:22:06 »
Citaat van: crashit
Bij het installeren van Ubuntu lijkt me belangrijk de optie toe te voegen dat men kan kiezen voor het downloaden van restricted formats als MP3 e.d. Gewoon aanbieden als service, want de meeste mensen hebben dat toch nodig om dvd's e.d. af te kunnen spelen...

(P.s.: ben eigenlijk vergeten hoe dat ging in Gutsy :D)
Ik ben het er mee eens, maar het is wel een gevoelig punt aangezien de distrubutie(legaliteit) hiermee in gevaar zou kunnen komen.

Wat misschien een oplossing zou kunnen zijn, dat je na de installatie de kans krijgt dit te installeren, mits je met de voorwaarden eens bent en dat het legaal is in je land etc.

Voor beginnende gebruikers zou dit erg netjes zijn, aangezien er naast de tweakers, hobbiësten etc. de standaard gebruiker niet houd van lezen en opzoeken.
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #142 Gepost op: 2008/03/05, 14:51:00 »
Dat is onmogelijk wegens juridische, auteursrechtelijke en andere redenen. Een aantal codecs zijn niet vrij te gebruiken in veel landen. De dingen die standaard in synaptic zitten zijn al problematisch in sommige landen, en wat er in de medibuntu repo's zit is nog erger.
Die medibuntu repo's zijn ook compleet onafhankelijk van Ubuntu/Canonical. http://medibuntu.org/index.php

Offline ubby

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #143 Gepost op: 2008/03/05, 15:29:34 »
Het is wel jammer dat je met het auteursrechtelijke gebeuren zit.
Persoonlijk geeft ogg mijn voorkeur boven mp3 maar mp3 is meer ingeburgerd.

Wie hebben er eigenlijk op dit forum al een idee op de brainstorm website geplaatst?

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #144 Gepost op: 2008/03/05, 15:40:37 »
Citaat van: Johanvd
Dat is onmogelijk wegens juridische, auteursrechtelijke en andere redenen. Een aantal codecs zijn niet vrij te gebruiken in veel landen. De dingen die standaard in synaptic zitten zijn al problematisch in sommige landen, en wat er in de medibuntu repo's zit is nog erger.
Die medibuntu repo's zijn ook compleet onafhankelijk van Ubuntu/Canonical. http://medibuntu.org/index.php
Ik snap het probleem en weet dat het gevoelig ligt, maar als Ubuntu zich echt op de "standaard" gebruiker wil richten, dan denk ik dat hier wel iets mee gedaan moet worden. Een standaard gebruiker wil gewoon sites met Flash bezoeken, MP3's luisteren en een DVDtje kijken en het zal hem een zorg zijn hoe dit gebeurt.

Mijn suggesties was dan ook om dit achteraf via een soort wizardje te laten verlopen, zodat de gebruiker zelf aan kan geven wat hij/zij wel wil en mag. Echter moet er dan inderdaad een oplossing worden gevonden voor de hosting en moet er goed gekeken worden wat er juridisch wel/niet mogelijk is. Hier kan ik helaas geen antwoord op geven.

Ondanks de problematiek omtrend dit verhaal denk ik wel dat het een punt is waarmee extra punten gescoord kunnen worden en ik denk zelfs dat het zo erg is, wil Ubuntu zich echt bekend maken en groeien bij de standaard gebruiker dit zeker verbeterd moet worden.
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

Offline ubby

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #145 Gepost op: 2008/03/05, 16:50:09 »
Misschien standaard met Gnash maar dit vindt ik nog niet goed genoeg door ontwikkeld.
Ondanks dat flash van Adobe onder linux ook niet om vrolijk van te worden is.

Mp3 is en zal een probleem blijven denk ik.