Ondersteuning > Installatie

Boot problemen na vervangen harddisk

<< < (2/3) > >>

Oesje:

--- Citaat ---Ik heb mijn harde schijf laten vervangen.
--- Einde van citaat ---

Wat is/was de juiste reden om de schijf te vervangen ?

Curupira:
De nieuwe schijf is 500 Gb, dubbel zo groot als de vorige. Net als de vorige een SSD

aartje:
Het is de vraag hoe er gecloned is (???). Clonen is meestal naar een identieke disk met identieke partities en dat is in
dit geval niet zo. Ik neem aan dat de belangrijke data op een backup staat. Het zou ook kunnen zijn dat alle
partities op de nieuwe disk een andere UUID gekregen hebben
Als dat zo is, is het eerst belangrijk om Windows opnieuw aan de praat te krijgen (als dat windows nog gewenst is
natuurlijk) en daarna pas een nieuwe Ubuntu installatie te doen.
Als dat gelukt is kan je je eigen gebackupte data weer terug zetten.
Kortom, het is mij totaal onduidelijk wat er gebeurd is.

Curupira:
Ik heb besloten om mijn laptop maandag naar een reparateur te brengen hier in he dorp. Hij is vertrouwd met Ubuntu. Tot maandag ken ik mijn laptop normaal gebruiken zolag hij opgestart is vanaf de oude ssd die ik via USB aansluit.
Wat moet ik nu doen met deze thread? Het probleem is nog niet opgelost. Zal ik deze thread maar sluiten?

Oesje:
Verschil tussen een schijfkopie maken (image) en een schijf klonen .
Twee verschillende bewerkingen .
https://nl.easeus.com/harde-schijf-klonen/kloon-vs-afbeelding.html

Als die schijf gekloond werd zouden er geen problemen mogen zijn  maar nu werd er een image teruggezet ! De meeste computer reperateurs hebben meestal alleen WINDOWS kennis , nochtans een schijf klonen is echt niet zo moeilijk .

Wanneer schijfkloon gebruiken?



    Upgrade uw harde schijf, zoals de upgrade naar een grotere HDD of SSD
Ik lees

--- Citaat ---Ik heb mijn harde schijf laten vervangen. De technicus heeft een image gemaakt van de oude schijf en die overgezet op de nieuwe.
--- Einde van citaat ---

Overgezet !
Bij clonen van een harde schijf ga je niet overzetten of terugzetten , maar rechtstreeks een identieke kopie maken !

Na het clonen gaat die nieuwe SSD ook maar 250 GB schijfvolume hebben en ga je de rest moeten toewijzen zodat je de 500 GB volledig kan benutten !


Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie