Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lexmark X5250 All-In-Oneinter  (gelezen 1250 keer)

nurbo

  • Gast
Lexmark X5250 All-In-Oneinter
« Gepost op: 2008/02/25, 14:26:39 »
Pas geleden heb ik Ubuntu 7.10 geinstalleerd en alles werkt perfect, behalve mijn Lexxmark X5250 printer.
Ubuntu stelt voor om de Lexmark 5000 driver te gebruiken, maar hett reslutaat hiervan is, dat de printer het papier een stukje tarnsporteert maar het daarna voor gezien houdt.
Een link naar de site van Lexmark, bracht eveneens geen oplossing.
Is hier iemand met een oplossing voor dit probleem ???
Bij voorbaat dank.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Lexmark X5250 All-In-Oneinter
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/25, 16:24:00 »
Lexmark is berucht om z'n slechte Linux-ondersteuning.... Blijkbaar vindt de fabrikant het niet nodig om Linuxdrivers te maken. Ook ik ben ooit slachtoffer van Lexmark geweest. Sindsdien alleen nog maar HP voor mij.

Je zou kunnen proberen om via ndiswrapper het ding aan de praat te krijgen met de Windowsdrivers. Of anders Windows in een Virtual Machine te draaien onder Linux, en van daaruit af te drukken. Of natuurlijk (als je PC tweevoudig opstartbaar is) Windows opstarten als je iets wil afdrukken.

Groet, Pjotr.

Adjudant1951

  • Gast
Lexmark X5250 All-In-Oneinter
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/08, 12:13:14 »
Citaat van: pjotr123
.... Of anders Windows in een Virtual Machine te draaien onder Linux, en van daaruit af te drukken. Of natuurlijk (als je PC tweevoudig opstartbaar is) Windows opstarten als je iets wil afdrukken.....Groet, Pjotr.
Ook mijn Lexmark X7350 werkt niet onder Linux. Ik heb in de hulppagina's gezocht naar "virtual machine", maar daar kan ik niks vinden. :(

Hoe creƫer je zo'n 'Virtual Machine'? Hoe draai je iets in een 'Virtual Machine'?

Als dat wel werkt, heb ik Windows eigenlijk helemaal niet meer nodig.... :)

Lexmark X5250 All-In-Oneinter
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/08, 13:35:50 »
zoek eens naar virtualbox: http://www.virtualbox.org/
Ook hier in de zoekfunctie...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Adjudant1951

  • Gast
Lexmark X5250 All-In-Oneinter
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/09, 13:31:25 »
Bedankt! Ik vond virtual box software binnen Ubuntu :)