Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: conversie mp4 naar dvd voor tv  (gelezen 1312 keer)

Offline avl

  • Lid
conversie mp4 naar dvd voor tv
« Gepost op: 2016/12/22, 17:42:33 »
Ik probeer een stickje waarop een mp4 film staat te converteren naar een formaat wat een dvd speler van de TV kan verwerken.
Als ik dat probeer met vlc krijg ik een hele lijst met bestandsformaten. Een paar bevatten ook TV, maar die doen het geen van twee.
Wat moet je kiezen?

Frederik

  • Gast
Re: conversie mp4 naar dvd voor tv
« Reactie #1 Gepost op: 2016/12/23, 10:53:08 »
Waarom converteren? De meest moderne apparaten kunnen allemaal mp4 afspelen.
Handleiding TV of DVD.

Offline avl

  • Lid
Re: conversie mp4 naar dvd voor tv
« Reactie #2 Gepost op: 2016/12/23, 11:26:24 »
Waarom converteren? De meest moderne apparaten kunnen allemaal mp4 afspelen.
Handleiding TV of DVD.
De dvd speler voor de tv is een Pioneer DVR-530H en een dvd met de mp4 film wordt niet herkend. Inmiddels heb ik ook converteren naar avi gevonden, maar die dvd doet het ook niet.
Bij de specs van de dvd speler staat: supported digital video standards: mpeg-1 en mpeg-2.
Is dat misschien het probleem?
Via een Windows programma op de pc van mijn vrouw (PowerDirector) gaat het wel. En ik vind het te gek dat het met bv VLC niet zou gaan...

Frederik

  • Gast
Re: conversie mp4 naar dvd voor tv
« Reactie #3 Gepost op: 2016/12/23, 12:34:57 »
In de handleiding van jouw apparaat staat:
Compatibele formaten: MPEG-1 Audio Layer 3 (MP3),
Windows Media Audio (WMA)

Meer keuze heb je n iet :(

Offline avl

  • Lid
Re: conversie mp4 naar dvd voor tv
« Reactie #4 Gepost op: 2016/12/23, 13:07:12 »
Bedankt!
ik ga het proberen

Offline vanadium

  • Lid
Re: conversie mp4 naar dvd voor tv
« Reactie #5 Gepost op: 2016/12/23, 13:20:26 »
Mogelijk kan je DVD recorder enkel DVD afspelen. Dan is het niet alleen nodig om je film naar het juiste video en audioformaat om te zetten (mpeg-2 en ac3 of iets anders voor audio), je moet ook nog eens de videobestanden in een DVD bestandsstructuur zetten. Het programma DeVeDe kan dit automatisch doen. Het maakt een ISO bestand aan van de DVD die je dan met een brandprogramma als ISO (disk image) naar de DVD moet schrijven.

Dat is nu allemaal echter vreselijk oudbakken: veel moeite voor slechte beeldkwaliteit (tenzij je nog niet op flatscreen kijkt). Beter voor 100€ een mediaschijfje kopen dat bestanden kan afspelen op je TV, mocht je TV dat zelf nog niet kunnen.

Offline roeland

  • Lid
Re: conversie mp4 naar dvd voor tv
« Reactie #6 Gepost op: 2016/12/25, 11:44:38 »
Volgens mij moet je via het programma Handbrake (in repository) de video kunnen omzetten naar mpeg2.

Tab Video instellen op mpeg2 en soms bij het review scherm vinkjes weghalen.  Soms wordt het beeld verkeerd gesneden en is de helft van de ondertitels weg.
Ik ken niet alle in en outs van het programma maar gebruik het om video opnames van de Tv iets te verkleinen en vervolgends in Openshot de de te vroege start en en einddelen en reclames eruit te knippen.

Na instellen video importeren (soms even wachten tot de blauwe balk is doorlopen en dan op start drukken.
Succes.
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.