Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Raar gedrag updatebeheer.  (gelezen 357 keer)

Offline Kurt DM

  • Lid
Raar gedrag updatebeheer.
« Gepost op: 2017/09/20, 09:48:57 »
Een aantal weken start updatebeheer blijkbaar niet meer automatisch op ( dit werkte tot nu toe wel altijd en is aangevinkt in de systeeminstellingen). Ik had er niet speciaal naar gekeken en heb vandaag manueel updatebeheer gestart (werk met Ubuntu 16.04). Ik krijg een bericht :
"Niet alle updates kunnen worden gestart", met een aantal mogelijke redenen zoals "problemen met programma's", "een vorige update die niet voltooid is", enz.
Je kon dan kiezen voor verdergaan of voor een gedeeltelijke opwaardering. Na het uitvoeren van een volledige update kreeg ik bij het nog eens manueel opstarten van updatebeheer weer ditzelfde bericht. Ik heb dan de gedeeltelijke opwaardering uitgevoerd en daarna krijg ik bij het manueel heropstarten van updatebeheer het "normale" bericht dat alles up to date is.
Tijdens de gedeeltelijke opwaardering zag ik wel dat de software een aantal kernels verwijderde. Het commando uname -a geeft nu 4.10.0-35-generic #39~16.04.1-Ubuntu. Waren we nu al niet aan Ubuntu 16.04.2 ?
Wat zou er hier kunnen aan het verkeerd lopen zijn?

Offline Kurt DM

  • Lid
Re: Raar gedrag updatebeheer.
« Reactie #1 Gepost op: 2017/09/20, 09:58:00 »
Oeps even een update. Het commando lsb_release -a geeft als versie Ubuntu 16.04.3. Wel verwarrend wat het commando uname -a geeft blijkbaar.


Offline Kurt DM

  • Lid
Re: Raar gedrag updatebeheer.
« Reactie #3 Gepost op: 2017/09/20, 14:01:39 »
Dat commando is inderdaad juist Vuurvosje, maar in het antwoord op commando uname -a komt 16.04.1 voor ipv 16.04.3. Geen probleem maar wel verwarrend.
Weet iemand iets meer te vertellen over het probleem van het niet automatisch starten van updatebeheer en het beschreven gedrag na de twee updates?