Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Big problems] Vindt geen hardeschijf meer :/  (gelezen 533 keer)

schoappied

  • Gast
[Big problems] Vindt geen hardeschijf meer :/
« Gepost op: 2007/10/01, 10:25:51 »
Hoi,

Gisteren Ubuntu Gutsy erop gezet, ging zonder noemenswaardige problemen (alleen probleem met yiff-server).

Wil ik vanmorgen de pc opstarten doet ie helemaal niets meer!

In de bios worden geen harde schijven gedetecteerd en ook een live-cd kan ik niet opstarten.... :(

Wat kan ik nog doen?

Edit: Nou heb de kast open gehad en de stekker van de hardeschijven nog eens aangedrukt... hij doet het weer :/ :) , hoe kan dit? Mijn pc'tje kan toch wel twee harde schijven aan?

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
[Big problems] Vindt geen hardeschijf meer :/
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/01, 13:20:08 »
De meeste IDE PCs kunnen met gemak 4 schijf-achtige apparaten aan. Hieronder vallen DVD/CD apparaten en tapedrives.

Het komt wel vaker voor dat de electra wat minder contact gaat maken. Wat je eigenlijk moet doen als je eens in de kast moet zijn is de hele boel goed uitblazen (met speciaal spuitbusje liefst, te koop bij doe-het-zelf winkels en computershops) en dan alle in het oog springende stekkers lostrekken en weer aandrukken. Dus op zich heb je niets ongewoons meegemaakt. 't Is echter wel ongelovelijk schrikken natuurlijk!
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

schoappied

  • Gast
[Big problems] Vindt geen hardeschijf meer :/
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/01, 16:58:42 »
Citaat van: tukcedo
De meeste IDE PCs kunnen met gemak 4 schijf-achtige apparaten aan. Hieronder vallen DVD/CD apparaten en tapedrives.

Het komt wel vaker voor dat de electra wat minder contact gaat maken. Wat je eigenlijk moet doen als je eens in de kast moet zijn is de hele boel goed uitblazen (met speciaal spuitbusje liefst, te koop bij doe-het-zelf winkels en computershops) en dan alle in het oog springende stekkers lostrekken en weer aandrukken. Dus op zich heb je niets ongewoons meegemaakt. 't Is echter wel ongelovelijk schrikken natuurlijk!
Dank voor de info en de empathie ;)

Dat was zeker schrikken.... kost aardig wat tijd om meerdere distro's te installeren en werkend te krijgen :p

Maar goed ben al lang blij dat ie weer loopt!