Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mint 13 Xfce en Thunar 1.6.2  (gelezen 1641 keer)

Offline HarzG

  • Lid
Mint 13 Xfce en Thunar 1.6.2
« Gepost op: 2013/05/29, 22:43:18 »
Mint heeft vandaag de nieuwe versie van Thunar aangeboden. Dat is dezelfde versie die in Xubuntu 13.04 gebruikt wordt, maar dan als zijnde een ppa die Mint gebruikt. De Mint-ppa is nodig omdat Mint13 iets later dan Xubuntu 12.04 werd geleverd en Mint13-Xfce heeft het voordeel om met Xfce4.10+Thunar 1.4 c.q. nu de upgrade Thunar 1.6.2 te kunnen werken.
Een opvallende verbetering van Xfce4.10 t.o.v. 4.8 is "Alt-F2" en dan pijltje naar beneden. Daarmee heb je direct het zoek-applicatie-menu. Het grote voordeel van Thunar 1.6.2-0ubuntu1 t.o.v. 1.4 is, dat er nu een indeling in schappen is (devices/places/network) en dat er ook de dubbele vermeldingen van Thunar vermeden kunnen worden. Als er een apparaat/partitie meerdere keren te zien is, dan kan je experimenteren welke ervan uitgeschakeld kan worden in de weergave (klik maar met de rechter muisknop in de linker schermhelft van Thunar). Bij mij laat Thunar naar het uitschakelen+logout/login netjes alleen die partities zien die ik wil. De (m.i. nogal oude) bug van de dubbele vermeldingen kan hierdoor omzeild worden.

... en nu komt het: jaaaah, we hebben nu ook met Thunar 1.6.2 Ctrl-T waarmee we een 2e, 3e etc. tab in Thunar kunnen openen. Een wens die al jaren bestaat, is nu door de ontwikkelaars gehonoreerd. Het is dus niet meer nodig om een nieuw Thunar-venster te openen of andere bestandsmanagers "met tabs" naast Thunar te gebruiken in Mint13/Xfce4.10 of in Xubuntu13.04/Xfce4.10. Thunar 1.6.2 kan dat ook.

Thunar kan trouwens m.b.v. gebruikers-acties die in de Duitse wiki vrij uitgebreid omschreven staan ook nog aan heel veel extra functies komen.

Veel plezier ermee ...
« Laatst bewerkt op: 2013/05/30, 13:01:20 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Mint 13 en Thunar 1.6.2
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/30, 11:41:06 »
Mint heeft toch gewoon Nautilus en die kan al meerdere vensters openen met F3.
Waarom zou je dan Thunar (van Xubuntu) installeren) Ik begrijp dat even niet.

Volgens mij gaat het over Linux Mint met XFCE als desktop.

Re: Mint 13 en Thunar 1.6.2
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/30, 12:47:28 »
Dat lees ik dan niet erg goed en dus er over heen gelezen. Misschien in de titel erbij zetten?

In de titel staat 'Thunar'. Dat is de bestandsbeheerder van Xfce. En ook in de startpost lees ik meermaals Xfce...

Offline HarzG

  • Lid
Re: Mint 13 Xfce en Thunar 1.6.2
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/30, 21:47:05 »
Ja, en in de titel stond ook alleen Mint 13.
In de titel stond "Mint 13 en Thunar 1.6.2". Dat heb ik 2 uur na je vraag/bericht over de verwarring gewijzigd in "Mint 13 Xfce en Thunar 1.6.2".
Er staan m. i. aanzienlijk meer titels in binnenkomende berichten met "hij doet het niet" of "upgrade werkt niet" waarbij verwarring is over het thema en de vraagstelling. ... een dagtaak voor de forumbeheerders ...
In dit geval ging er inderdaad vanuit dat belangstellenden voor "Andere distributies" (dat is m.i. niet de "mainstream") een titel+tekst lezen/begrijpen waarin het verschil tussen Xfce4.8 van Xubuntu 12.04 en Xfce4.10 van Mint 13 Xfce beschreven wordt.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline HarzG

  • Lid
Re: Mint 13 Xfce en Thunar 1.6.2
« Reactie #4 Gepost op: 2013/05/30, 22:04:34 »
Mijn excuses hoor hiervoor. Ik ben ook maar mens.
Nix excuses lieverd  :) (mag ik zo niet zeggen, maar doe het toch), je hebt bijgedragen aan een opheldering.
Ik heb mijn techneutenverklaring "waarom zo geformuleerd" gegeven, maar je hebt een punt.

Elke verbetering in het forum voor duidelijke titels en berichten is (bij mij) welkom. Als iemand als femke98, die al zo lang actief is "verwarring" constateert en verduidelijking vraagt, dan is dat een positieve ondersteuning waarvoor elk forumlid dankbaar mag zijn.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/30, 22:06:29 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce