Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos verbinding maar 1 mb  (gelezen 1285 keer)

sheroen

  • Gast
draadloos verbinding maar 1 mb
« Gepost op: 2008/05/22, 09:18:32 »
Ik had met windows wel van de 20mb lijn 16 mb maar nu met ubuntu blijft de draadloze verbinding 1 mb dus mijn verbinding word dan niet optimaal benut hoe krijg ik het werkend het is een msi pci 54 mb kaart. ben nieuw met linux dus hopelijk niet een te domme vraag

Offline Petervdw

  • Lid
draadloos verbinding maar 1 mb
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/22, 14:08:04 »
Aan sheroen
In de terminal
sudo iwconfig wlan0 rate 54M

Wlan0 aanpassen als het op 1 zit.

Kijk even of het werkt, ook na restart.
Vr.groet, peter

sheroen

  • Gast
draadloos verbinding maar 1 mb
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/22, 14:21:52 »
sorrymaar ben gisteren met ubuntu begonnen terminal ? waar vind ik dat

Offline Petervdw

  • Lid
draadloos verbinding maar 1 mb
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/22, 15:39:48 »
Aan sheroen
De terminal heb je wel vaker nodig. Beste is om een snelkoppeling op het paneel te zetten. Via toepassingen>hulpmiddelen>terminalvenster. Rechtsklik op terminalvenster>Starter toevoegen aan paneel. Er komt dan een icoontje naast firefox. Makkelijker.
Als je die regel intypt achter het $ teken, dan vraagt de computer naar je wachtwoord. Als je dat intypt, zie je niets, ook geen sterretjes, dat hoort zo.
Vr.groet, peter

sheroen

  • Gast
draadloos verbinding maar 1 mb
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/22, 16:27:22 »
nee sorry lukt niet kopier en plak de commando in terminal en dan password maar staat nog steeds op 1 Mb/s . en nu weer gek maar 1.5 mb ? wat doe ik fout

Offline Petervdw

  • Lid
draadloos verbinding maar 1 mb
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/22, 21:01:17 »
Aan sheroen
Als je op het NM icoon rechtsboven rechtsklikt, dan zie je verbindingsinformatie. Wat staat daar allemaal ingevuld, kun je dat kort opsommen. Heb hier een voorbeeld draaiend, dus alleen wat is ingevuld is al voldoende.
Vr.groet, peter

Als ik via draadloos verbind, dan wordt ook in NM 1 Mb/s als snelheid opgegeven, maar ik merk eigenlijk geen verschil met de ethernet kabel verbinding 100 Mb/s. Zou toch te merken moeten zijn.
100 of 54 maakt weinig uit voor het blote oog, dacht ik. Zou het een fout in de Netwerk Manager kunnen zijn? Ik dacht ergens iets over een bug gelezen te hebben.

sheroen

  • Gast
draadloos verbinding maar 1 mb
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/23, 17:14:04 »
volgens mij heb je gelijk soms heb ik met speedtest 1.5 mb dan weer 11 mb dus laat maar zo . maar bedankt voor de hulp

nu staat er wel 54 mb topic kan dicht
thanks.