Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe forumregels per 1 maart  (gelezen 11471 keer)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #25 Gepost op: 2010/02/22, 21:51:51 »
ik pest mijn uit limburg [NL] afkomstige zwager altijd met, belg betekend : ben eerder limburger geweest [maar ben eindelijk wijs geworden ;) ]


en zelfs hij kan erom lachen =D

Offline Dave

  • Lid
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #26 Gepost op: 2010/02/22, 22:05:23 »
Maar even serieus: ik vind grappen over zogenaamde 'domme Belgen' not done.

Komt omdat ze eigenlijk allemaal waar zijn  :evil:

Offline Tom

  • Lid
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #27 Gepost op: 2010/02/22, 22:11:38 »
Maar even serieus: ik vind grappen over zogenaamde 'domme Belgen' not done.

Komt omdat ze eigenlijk allemaal waar zijn  :evil:
U vergeet de geschiedenis. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #28 Gepost op: 2010/02/22, 22:12:03 »
Ik ben wel blij dat de stamkroeg vrij van ernstige censuur blijft  XD XD XD
Kubuntu 20.04

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #29 Gepost op: 2010/02/22, 22:15:31 »
+1 XD

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #30 Gepost op: 2010/02/23, 16:48:49 »
Belgen zijn zuiniger op de Nederlandse taal, dan de Nederlanders zelf,
de Nederlanders moeten voor alles zonodig een Engelse benaming hebben, desnoods verzinnen we er zelf één.

Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

DarkEra

  • Gast
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #31 Gepost op: 2010/02/23, 17:46:59 »
Citaat
4. Plaats geen seksueel geladen of discriminerende content op het forum. *
Ook in het moppen topic of de stamkroeg verbieden, ookal zou het humor betreffen is het ongepast hier op het forum. Ook ben ik het geheel eens met Pjotr hierover:
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/nieuwe-forumregels-per-1-maart/msg560471/#msg560471

Er behoort geen uitzondering te worden gemaakt imho.

Citaat
5. Discussies over politiek en religie zijn niet toegestaan.
Op IRC wel toegestaan in het Offtopic kanaal. Dus waarom op het forum niet? Ik ben van mening of allebei gelijk of niets. De reden van "IRC is een ander communicatie middel" voldoet niet bij mij als excuus om het daar wel toe te staan.

Citaat
7. Het gebruik van meerdere accounts door één persoon is niet toegestaan.

Per IP zou beter zijn, op het Engelstalige forum is het namelijk niet mogelijk om een tweede account (of meer) te openen via hetzelfde IP adres. De software van het forum daar verhindert dat gelukkig vanzelf.

Scholen, kids die thuis, studenten die op kot/kamers wonen of iets dergelijks hebben pech gehad in zo'n geval tenzij ze het kunnen bewijzen. In zo'n geval zou de administrator van het forum gecontacteert moeten worden per e-mail of PM (PB) dat het daadwerkelijk om zoiets gaat.

Citaat
10. Respectloos bejegenen van moderatoren of community council leden betekent per direct een ban.
Hier ben ik het met mantass eens, ook het respectloos bejegenen van de forumleden moet een ban opleveren. En voor niemand een uitzondering maken, iedereen gelijk behandelen.

Voor de rest toppie, doorvoeren en deze richting aanhouden. Niet vanaf wijken.

Alleen nog even een foutje wegwerken:

Citaat
Forumrichtlijnen, daar streven we met zijn alle naar om ons daar aan te houden zodat het een prettig forum is in het gebruik.

Zou moeten zijn:
Citaat
met zijn allen
« Laatst bewerkt op: 2010/02/23, 17:52:29 door DarkEra »

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #32 Gepost op: 2010/02/23, 18:50:59 »
Belgen zijn zuiniger op de Nederlandse taal, dan de Nederlanders zelf,
de Nederlanders moeten voor alles zonodig een Engelse benaming hebben, desnoods verzinnen we er zelf één.

+1
Helemaal mee eens!! Ik walg van de manier zoals alles nu ineens in het Engels moet. Een doodgewone verkoopster in een kledingzaak heet nu ineens junior/senior retail engineer ??? Een engineer is bij mij een ingenieur of een (trein)machinist, geen kledingverkoopster of schoenenverkoopster.

Maar goed, laten we hopen dat de nieuwe regels voldoende werken.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/23, 18:56:17 door nomko »
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #33 Gepost op: 2010/02/23, 18:56:40 »
Belgen zijn zuiniger op de Nederlandse taal, dan de Nederlanders zelf,
de Nederlanders moeten voor alles zonodig een Engelse benaming hebben, desnoods verzinnen we er zelf één.

+1
Helemaal mee eens!! Ik walg van de manier zoals alles nu ineens in het Engels moet. Een doodgewone verkoopster in een kledingzaak heet nu ineens junior/senior retail engineer ??? Een engineer is bij mij een ingenieur of een (trein)machinist, geen kledingverkoopster of schoenenverkoopster.

+10

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #34 Gepost op: 2010/02/23, 19:48:08 »
Belgen zijn zuiniger op de Nederlandse taal, dan de Nederlanders zelf,
de Nederlanders moeten voor alles zonodig een Engelse benaming hebben, desnoods verzinnen we er zelf één.

+1
Helemaal mee eens!! Ik walg van de manier zoals alles nu ineens in het Engels moet. Een doodgewone verkoopster in een kledingzaak heet nu ineens junior/senior retail engineer ??? Een engineer is bij mij een ingenieur of een (trein)machinist, geen kledingverkoopster of schoenenverkoopster.

Maar goed, laten we hopen dat de nieuwe regels voldoende werken.
+1

Op de bussen in de plaats waar mijn school staat wordt geadverteerd met een lifetime membership voor een sportschool (of fitness centre??).

Offline JvH

  • Lid
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #35 Gepost op: 2010/02/23, 19:53:43 »
Belgen zijn zuiniger op de Nederlandse taal, dan de Nederlanders zelf,
de Nederlanders moeten voor alles zonodig een Engelse benaming hebben, desnoods verzinnen we er zelf één.

+1
Helemaal mee eens!! Ik walg van de manier zoals alles nu ineens in het Engels moet. Een doodgewone verkoopster in een kledingzaak heet nu ineens junior/senior retail engineer ??? Een engineer is bij mij een ingenieur of een (trein)machinist, geen kledingverkoopster of schoenenverkoopster.

Maar goed, laten we hopen dat de nieuwe regels voldoende werken.
+1

Op de bussen in de plaats waar mijn school staat wordt geadverteerd met een lifetime membership voor een sportschool (of fitness centre??).
Engels kan als het moet, Nederlands moet als het kan.

Wat betreft de seksueel getinte content (oeps inhoud) in het moppentopic... zou ik persoonlijk wel een beetje jammer vinden. Natuurlijk zijn er grenzen, maar een schunnig mopje op zijn tijd weet ik persoonlijk wel te waarderen :)

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #36 Gepost op: 2010/02/23, 20:16:08 »
Citaat
Wat betreft de seksueel getinte content (oeps inhoud) in het moppentopic... zou ik persoonlijk wel een beetje jammer vinden. Natuurlijk zijn er grenzen, maar een schunnig mopje op zijn tijd weet ik persoonlijk wel te waarderen

+1
De rest van het forum,op de stamkroeg na,is bedoeld voor serieuze zaken en er moet zeker een mogelijkheid blijven om ergens ook wat luchtiger te kunnen zijn.Is ook belangrijk voor interactie tussen mensen onderling,zo leert men ook elkaars minder serieuze kanten kennen.
Kubuntu 20.04

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #37 Gepost op: 2010/02/23, 20:17:25 »
Precies dellkubuntu :) En als het in de Stamkroeg echt te ver gaat, dan nemen we dat ook serieus hoor.

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #38 Gepost op: 2010/02/23, 20:32:08 »
O ja,dat zeer zeker,maar ik heb er wel vertrouwen in dat er rekening mee wordt gehouden dat het niet kwetsend of te grof gaat worden.Daar is uiteindelijk ook niemand bij gebaat en men moet ook respect naar een ander toe kunnen tonen.  :)
Kubuntu 20.04

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #39 Gepost op: 2010/02/23, 21:01:40 »
Daar heb ik verder niks aan toe te voegen, ben het volledig met je eens dellkubuntu :)

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #40 Gepost op: 2010/02/23, 21:22:06 »
Citaat
7. Het gebruik van meerdere accounts door één persoon is niet toegestaan.

Per IP zou beter zijn
Het gaat er om dat één persoon niet met meerdere identiteiten op het forum komt, dus dat stelt de regel. Niet meer en niet minder. Zoals je al aangeeft behandel je anders veel mensen als "schuldig" die met meer mensen gebruik maken van één ip-adres. Deze moeten zich vervolgens onschuldig bewijzen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Citaat
Citaat
10. Respectloos bejegenen van moderatoren of community council leden betekent per direct een ban.
Hier ben ik het met mantass eens, ook het respectloos bejegenen van de forumleden moet een ban opleveren. En voor niemand een uitzondering maken, iedereen gelijk behandelen.
Er is een goede reden om wel onderscheid te maken en extra streng op te treden bij respectloos gedrag richting moderatoren en community council.

Al met al is de reden dat moderators en de community council extra beschermd moeten worden in vergelijking met andere ubuntu-nl leden dat de moderators en community council naar de aard van hun taak te maken krijgen met ontevreden ubuntu-nl leden. Ze zijn namelijk betrokken bij het nemen van maatregelen zoals het uitdelen van waarschuwingen e.d. die veel vervelende reacties kunnen oproepen. Tevens is het ook zo dat de uitvoering van hun taak belemmert word als ze respectloos worden bejegend. Daarom dienen de moderators en CC wat mij betreft extra bescherming te krijgen.

Voor de overige leden van het ubuntu-nl team volstaat wat mij betreft verder regel 2, net als voor alle overige ubuntu-nl leden:

2: Het respectloos bejegenen van bedrijven of hun producten, organisaties, personen, of groepen is niet toeggestaan. *

Dat levert niet meteen een ban op, maar dat is wat mij betreft ook niet nodig omdat de overige teamleden niet direct in hun taak belemerd worden als er respectloos gedrag in hun richting optreedt. Wel krijgt iemand die zich respecloos gedraagt jegens een ander dus meteen een waarschuwing.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/23, 21:23:37 door Thomas de Graaff »

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #41 Gepost op: 2010/02/23, 21:46:53 »
2: Het respectloos bejegenen van bedrijven of hun producten, organisaties, personen, of groepen is niet toeggestaan. *

Dat levert niet meteen een ban op, maar dat is wat mij betreft ook niet nodig omdat de overige teamleden niet direct in hun taak belemerd worden als er respectloos gedrag in hun richting optreedt. Wel krijgt iemand die zich respecloos gedraagt jegens een ander dus meteen een waarschuwing.
Je mag dus ook niet de prefabrotzooi van IKEA afkraken. :rolleyes:

Misschien moeten topics als "Wat heb je gedaan vandaag" ook soepeler gemodereerd worden.

Edit: Als jullie op Windows doelen, mag dat wel iets explicieter genoemd worden. Met vage bewoordingen werk je reacties als deze in de hand. Dit is niet bedoeld om het team af te vallen, maar wel voor duidelijke regels.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/23, 21:49:04 door Thijsg »

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #42 Gepost op: 2010/02/23, 21:49:48 »
Dat van Ikea getuigd meestal juist van respect,veel mensen zijn jaloers op de sublieme kwaliteit die het bedrijf levert.Ze schrijven het alleen verkeerd op ;)
Kubuntu 20.04

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #43 Gepost op: 2010/02/23, 21:52:33 »
Er worden volgens mij in het moppentoppic ook grappen over belgen gepost XD

Goed kijken naar de asterisk erachter ;)
* Overtredingen van deze forumregels worden oogluikend toegestaan in het moppen topic en de stamkroeg mits het humor betreft.

Zolang het niet te ver gaat is er dus niets aan de hand. :)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #44 Gepost op: 2010/02/23, 21:53:03 »
Dat van Ikea getuigd meestal juist van respect,veel mensen zijn jaloers op de sublieme kwaliteit die het bedrijf levert.Ze schrijven het alleen verkeerd op ;)
Sommigen wel, sommigen niet. Een kast van mindere kwaliteit is hoge kwaliteit kachelvoer. :evil:

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #45 Gepost op: 2010/02/23, 21:59:03 »
Kwaliteit voor de kachel, maar dan nog is het kwaliteit van IKEA :)

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #46 Gepost op: 2010/02/23, 22:21:20 »
2: Het respectloos bejegenen van bedrijven of hun producten, organisaties, personen, of groepen is niet toeggestaan. *
Je mag dus ook niet de prefabrotzooi van IKEA afkraken. :rolleyes:

Je mag rustig kritiek leveren op producten van Ikea mits het niet respectloos gebeurd. Lees ook de toelichting bij de forumregels maar een door:

Citaat
Dit betekend niet dat er geen kritiek op bedrijven, hun producten of organisaties geleverd mag worden, maar kritiek dient of onderbouwd te worden, of er dient duidelijk bij de kritiek vermeld te worden dat dit een eigen mening betreft.

Je mag dus zeggen "Naar mijn mening maakt Ikea rotzooi." en niet "Ikea maakt rotzooi.". Je mag ook zeggen "Ik ben laatst door een ikea stoel gezakt, ik ga dus niet meer bij de Ikea kopen, dergelijke rotzooi hoef ik niet."

Het lijkt mij dat dit genoeg ruimte laat om kritiek te leveren zonder respectloos te worden. Het klinkt een beetje pietluttig, maar soms vervaagd het onderscheid tussen kritiek en respectloosheid erg makkelijk, en dat leidt tot onnodig vervelende discussies.

edit: Een kleine toelichting. Je ziet vaak discussies waarbij de ene stellig iets anders vindt dan de ander. Vaak is de reden hiervoor dat de beide partijen andere ervaringen hebben ergens mee. Deze discussies worden vervelend zodra een standpunt als absoluut wordt gebracht, en niet als zijnde gebaseerd op de eigen ervaring. Bijvoorbeeld, het klinkt heel anders als iemand zegt "Ubuntu is kut" dan wanneer iemand zegt "Ik vind Ubuntu kut". Het eerste geeft aanleiding tot vervelende discussies, de tweede leidt gegarandeerd tot de vraag "Waarom dan?".
« Laatst bewerkt op: 2010/02/23, 22:30:20 door Thomas de Graaff »

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #47 Gepost op: 2010/02/23, 22:39:12 »
Ok, dit is duidelijk.

Citaat
Dit betekend niet dat er geen kritiek op bedrijven, hun producten of organisaties geleverd mag worden, maar kritiek dient of onderbouwd te worden, of er dient duidelijk bij de kritiek vermeld te worden dat dit een eigen mening betreft.
Overigens staad hier een megaspelfout in. Nu is de bedoeling wel duidelijk, maar in officiële documentatie diend de taal goed toegepasd te worden.

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #48 Gepost op: 2010/02/23, 22:46:38 »
Thx. ik maak altijd mega veel fouten met d's en t's. Ook al doe ik mijn best er op te letten. Op de een of andere manier schieten er altijd weer foutjes tussendoor. Ik zal het meteen aanpassen.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #49 Gepost op: 2010/02/23, 23:05:30 »
Geeft niks, ik ga nog even kijken.

Citaat
Volgens de Ubuntu gedragscode dienen forumleden ten alle tijde respectvol met elkaar om te gaan. Ook het respectloos bejegenen van andere personen, groepen of bedrijven en hun producten is niet toegestaan. Dit betekent niet dat er geen kritiek op bedrijven, hun producten of organisaties geleverd mag worden, maar kritiek dient of onderbouwd te worden, of er dient duidelijk bij de kritiek vermeld te worden dat dit een eigen mening betreft. Het is ook niet toegestaan om verwijzingen naar dergelijke respectloze content te plaatsen.
Misschien een streepje in plaats van een spatie.

Citaat
In Windows is het niet noodzakelijk om een wachtwoord in te voeren bij het installeren van software. Dit maakt windows vatbaarder voor virussen dan Ubuntu waar dit wel vereist is.
Windows schrijven wij met een hoofdletter.

Citaat
Het op de persoon spelen leidt regelmatig tot ruzie. De aandacht van de discussie wordt afgeleid van het onderwerp waarover de discussie gaat en toegespitst op een persoon die deelneemt aan de discussie. Deze techniek wordt vaak toegepast door mensen die inhoudelijk een discussie niet kunnen "winnen". Op deze manier wordt geprobeerd de andere partij in discrediet te brengen om zo indirect de waarde van de gegeven antwoorden door die partij onderuit te halen. Ook het plaatsen van links naar content waar leden van ubuntu-nl onderuitgehaald worden is niet toegestaan.
Ik vermoed dat de correcte spelling diskrediet is.

Citaat
(Hoewel hier kritiek wordt geleverd die niet inhoudelijk ingaat op het onderwerp is dat in dit geval prima. Er wordt namelijk gemeld dat inhoudelijke kritiek niet mogelijk is omdat de vorm waarin het bericht geplaatst is onbegrijpelijk voor deze gene is.)
Niet fout, maar klinkt niet helemaal goed. Is diegene beter?

Citaat
4. Plaats geen seksueel geladen of discriminerende content op het forum. *

* Overtredingen van deze forumregels worden oogluikend toegestaan in het moppen topic en de stamkroeg mits het humor betreft.
Waarom staat hier een sterretje? Een arterisk wordt meestal gebruikt om te verwijzen. Daar de regel er direct onder staat, hoeft er niet verwezen te worden.

Citaat
Het is niet toegestaan op dit forum om informatie te plaatsen, of links naar informatie die de privacy van iemand anders schend. Hieronder vallen ook quotes uit persoonlijk gerichte berichten die zonder toestemming van de auteur op het forum geplaatst worden. Het is ook niet toegestaan om foto's of fimpjes waarop mensen herkenbaar in beeld zijn te plaatsen op een manier dat deze de privacy kan schenden.
Schendt; filmpjes.

Verder staan er af en toe wat haakjes teveel. Zouden anderen nog even de correctie willen corrigeren? ;)

mvg
Thijs