Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Partioneren mislukt  (gelezen 951 keer)

Jan_60

  • Gast
Partioneren mislukt
« Gepost op: 2008/04/05, 11:43:02 »
Windows defrag laat nog te veel fragmenten achter, waardoor er geen groot genoeg blok voor een nieuwe partitie vrijkomt om ubuntu op te installeren. Ik heb al vier verschillende defragmenter geprobeerd, maar het lijkt er op dat er gewoon te veel kleine fragmentjes rondzwerven.

Ik heb ruim 20 Gb vrij, maar het grootste blok is maar 3,6 Gb.

Wie heeft er een goede tip.

Partioneren mislukt
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/05, 11:49:42 »
probeer eens iets als diskeeper, perfectdisk of auslogics disk defrag. deze zouden het toch moeten kunnen.

als ge nooit systeemherstel gebruikt in windows, zet deze dan af, het kan zijn dat deze voor problemen zorgen.
het kan ook gewoon zijn dat uw pagefile achteraan op uw partitie staat, en deze is naar mijn weten niet te verplaatsen.

Partioneren mislukt
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/05, 13:54:22 »
De pagefile verplaatsen gaat zo http://www.pc-freak.nl/win_xp.htm#Swapfile
Jan_60 deze documentatie gevolgd? http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/dualboot_gutsy/

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Partioneren mislukt
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/05, 14:41:46 »
Jkdefrag is een goeie: die defragmenteert niet alleen, maar hij zet ook nog eens alles vooraan. Geef hiervoor de parameters mee zoals in dit antwoord van Johanvd.  Overigens staat in dat draadje ongeveer jouw probleem beschreven.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Jan_60

  • Gast
Partioneren mislukt
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/05, 19:31:57 »
Yep, Instructie van het forum gevolgd. Die waren heel duidelijk.
Auslogic een van de 4, jkdefrag ook, systemmechanic nummer 3 en MS nummer 4.
Het doosje is nog nooit zo vlot geweest, maar ik kom maar niet van die ..... fragmentjes af.

Gezien de tijd die ik nu al kwijt ben, ga ik maar gewoon de boel herformateren en schoon installeren. Grr.... Misschien toch maar heel windows eraf laten.

Jan_60

  • Gast
Partioneren mislukt
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/07, 12:02:51 »
Ik ben die fragmentjes kwijt. (waren door mediaplayer 11 inuse gehouden).

Dus een blok van 18 Gig vrij, maar partioneren blijft fout gaan. Ik probeer de windows partitie te wijzingen naar een kleinere van 32 Gb naar 16 Gb. Na 3- 4 minuten uitvoeren krijg ik een popup die zegt "mislukt" zonder verdere details. Daarna krijg ik weer het overzicht van de partities, waar de windows partitie niet verkleind is.

Hoe kom ik erachter wat er verder nog fout is?

Partioneren mislukt
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/07, 12:06:30 »
met wat probeert ge te partitioneren?

Hendrikdegraaf

  • Gast
Partioneren mislukt
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/07, 13:32:05 »
In mijn ervaring werkt de LiveCD van Gparted beter dan Gparted op de LiveCD van Ubuntu. Probeer het hier eens mee...
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843&package_id=173828

Jan_60

  • Gast
Partioneren mislukt
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/07, 14:55:17 »
Ben bezig met de LiveCD van Ubuntu. Ik zal die van Gparted eens proberen. Ik had al PartLogic en Swissknife gedownload om te proberen. Met drie alternativen moet er toch een kunnen werken.

Vandaag geen tijd om uit te proberen maar morgen horen jullie het resultaat.