Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Macbuntu en terminal  (gelezen 875 keer)

Offline 1131185

  • Lid
Macbuntu en terminal
« Gepost op: 2011/01/27, 19:29:30 »
Hallo,

Zojuist Macubuntu geïnstalleerd op mijn desktop waar Ubuntu 10.10 x86-64 op draait. Het ziet er inderdaad allemaal prachtig uit maar constateer toch enkele manco's:
- Knippen en plakken van en naar de terminal gaat niet meer
- De filemananger is vanuit de Docky niet op te starten

Weet iemand een oplossing voor deze zaken. Het niet kunnen knippen en plakken van en naar de terminal vind ik dusdanig vervelend dat het een reden is om het uninstall script te draaien.

Bij voorbaat dank

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Macbuntu en terminal
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/27, 19:39:53 »
Hoe probeer je te plakken? Waarbij ik er van uit ga, dat het knippen wel lukt....

Gebruik je shift-insert of control V? En als je via het menu plakt? Soms werkt het plakken bij mij via de toetscombi's ook niet, maar altijd wel via het menu. Gebruik trouwens Macbuntu niet...

En die filemanager... klopt het commando dat in docky staat? Zou kunnen he, dat jij een andere versie gebruikt dan die in Macbuntu voor-geinstalleerd is....


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline 1131185

  • Lid
Re: Macbuntu en terminal
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/27, 20:57:42 »
Plakken in de terminal: werkte tot Macbuntu goed met Shift+CTRL+V. Nu dus niet meer.....

Filemanager: inderdaad staat ie in Docky. Heb trouwens de versie voor 10.10 geinstalleerd. Zou dus moeten werken. Heb al wel gezien dat anderen dit probleem hier ook gesignaleerd hebben. Tot nu toe helaas geen oplossing gevonden