Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wireless Lan  (gelezen 820 keer)

pbs

  • Gast
Wireless Lan
« Gepost op: 2007/03/10, 21:12:44 »
Beste Mensen,

Om te beginnen, wat een super OS dat ubuntu,
ben er nu een paar weekjes mee bezig, en het draait wel zeer stabiel en snel op mijn laptopje.
Echter, als ik beneden ben in de woonkamer, dan ben ik genoodzaakt over te schakelen naar windows, anders heb ik geen wifi.
Ik gebruik onder windows een usb wifi adapter van siemens te weten gigaset usb adapter 108. (in bruikleen kpn bij een experiabox)
Ik gebruik ubuntu 6.10, maar ik zou niet weten hoe ik zo'n adapter aan de praat moet krijgen, laat staan waar kan ik zien of ik verbindig heb.
Onder windows maakt ik verbinding met WPA, en dat werkt goed.
Ik heb ook een pcmcia q-tec 775WC  netwerk kaartje  (11mb).
ook hier krijg ik geen verbinding mee omdat ik onder ubuntu geen WPA kan instellen, en onder dat gekke windows wel.

Beste mensen, wie kan mijn op het goede spoor zetten, het liefst met de siemens adapter omdat die sneller is.

Mijn kennis is op linux gebied nog niet echt goed, maar ik wil er wel snel veel van gaan opsteken, want ik heb al gemerkt dat ik onder ubuntu veel programma's tegelijk open kan hebben zonder dat het hikt. (hoefde ik met windows niet te proberen, ging helemaal over zijn nek.

Wie kan mijn helpen, zodat k in  de woonkamer lekker kan internetten wireless.

Alvast bedankt

Mudkip

  • Gast
Wireless Lan
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/10, 21:26:59 »
Om wireless aan de praat te krijgen kun je of heel lang gaan spelen met NDISWRAPPER ( weet ik niks van ) of wachten op de volgende release, 7.04. heeft geweldige wireless support. je kan ook al de alpha versie downloaden, maar word beweert niet helemaal stabiel te zijn
http://www.ubuntu.com/testing/herd5

hope this helps

edit: Gebruik dan altijd het kaartje, usb wireless is een nachtmerrie onder linux.