Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: iphone of android  (gelezen 1226 keer)

iphone of android
« Gepost op: 2016/05/02, 18:59:20 »
Wat werkt beter samen met ubuntu?
Een iphone of een toestel met android.

en dan met name het syncen met email en bestanden.
Ik gebruik nu google en dropbox.

ik heb er verder geen verstand van.

alvast dank voor uitleg/advies.

Peter
Gemiddeld leeft een mens 28000 dagen.
Eigenlijk ook maar weinig...

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: iphone of android
« Reactie #1 Gepost op: 2016/05/02, 19:25:44 »
Ik heb zelf gemerkt dat Android toch wat kekkerder samenwerkt met ubuntu dan een iphone. Android gebruikt het mtp protocol wat ubuntu ondersteunt met het mtp-tools pakket. Je telefoon gaat zich dan gewoon als een soort usb-stick gedragen.  De iphone implementatie werkt wel, maar is erg vies. Ubuntu zal zich naar de iphone voordoen als een oplader en vanwege een bug in de software kun je dan aan de bestanden op je iphone. Elegant is t niet.

Re: iphone of android
« Reactie #2 Gepost op: 2016/05/03, 00:21:11 »
Sjah.
De kernel van android is linux.
Iphone is Apple.
Dan lijkt mij dat ....

Aan de andere kant. Een bestand is een bestand. Een popmail is een popmail. Een website een website.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: iphone of android
« Reactie #3 Gepost op: 2016/05/03, 07:04:15 »
Wil je de telefoon rechtstreeks aansluiten op je Ubuntu pc of via diensten als dropbox etc?

Want zolang je de telefoon niet aansluit maakt het natuurlijk niet uit. Je werkt dan via de cloud eigenlijk.
Je kan in beide typen de verschillende apps voor die clouddiensten en mail installeren dus eigenlijk maakt het dus niet uit.

Een handige app om toch bestanden met je telefoon uit te wisselen is overigens Airdroid, dat werkt in ieder geval op een android telefoon iPhone weet ik niet.

Offline h2o

  • Lid
Re: iphone of android
« Reactie #4 Gepost op: 2016/05/03, 08:04:20 »
Ik heb collega's die wel eens met hun iPhone naar mij toekomen omdat ze foto's hebben gemaakt die ze op de server willen zetten. Met ons Windows lukt dat sowieso niet en met Debian heb ik het ook nog niet echt goed voor elkaar gekregen. Via allerlei omwegen lukt het uiteindelijk wel. Daarentegen gaat het met een Windows Phone of een Android toestel meteen goed.

Dus bij fysiek overbrengen van bestanden van/naar laptop/computer naar telefoon heeft Android de voorkeur omdat dit goed samenwerkt. Gaat alles via de cloud, dan maakt het niet zoveel uit, tenzij de de telefoon wil tweaken of instellen. Ook dan heeft Android de voorkeur omdat je die kunt rooten en je dan veel meer mogelijkheden hebt.

Maakt dat alles niet uit, dan geen voorkeur.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: iphone of android
« Reactie #5 Gepost op: 2016/05/03, 10:56:33 »
Overigens: als je kies voor Android, kies dan beslist een Nexus. Want alleen die krijgen gegarandeerd drie jaar veiligheidsupdates van Google zelf: http://www.androidpolice.com/2015/08/05/google-announces-new-update-policy-for-nexus-devices-including-monthly-security-patches-for-3-years-and-major-otas-for-2-years-from-release/

Dit is een relatief goedkope:
http://tweakers.net/pricewatch/459879/lg-nexus-5x-16gb-zwart.html

Na afloop van de ondersteuningsperiode is de kans groot, dat er een Cyanogenmod voor beschikbaar is. Daarmee kun je 'm dan nog langer (jaren?) veilig blijven houden.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: iphone of android
« Reactie #6 Gepost op: 2016/05/03, 11:37:21 »
Overigens: als je kies voor Android, kies dan beslist een Nexus. Want alleen die krijgen gegarandeerd drie jaar veiligheidsupdates van Google zelf: http://www.androidpolice.com/2015/08/05/google-announces-new-update-policy-for-nexus-devices-including-monthly-security-patches-for-3-years-and-major-otas-for-2-years-from-release/

Dit is een relatief goedkope:
http://tweakers.net/pricewatch/459879/lg-nexus-5x-16gb-zwart.html

Na afloop van de ondersteuningsperiode is de kans groot, dat er een Cyanogenmod voor beschikbaar is. Daarmee kun je 'm dan nog langer (jaren?) veilig blijven houden.

+1 voor de nexus inderdaad. Ik heb de "oude" LG Nexus 5 en dat werkt allemaal prima en nog steeds up-to-date wat betreft (veiligheids)updates.

Offline Nero

  • Lid
Re: iphone of android
« Reactie #7 Gepost op: 2016/05/03, 11:45:27 »
Dit is een relatief goedkope:
http://tweakers.net/pricewatch/459879/lg-nexus-5x-16gb-zwart.html
... maar kan je niet uitbreiden met een micro-SD kaartje.

Offline RikRik

  • Lid
Re: iphone of android
« Reactie #8 Gepost op: 2016/05/03, 21:55:40 »
Ik gebruik zelf een ander systeem: Microsoft Lumia   Ik weet, het is vloeken in de kerk  =D

De Lumia werkt bijzonder goed en via OneDrive kan ik alle bestanden en m 'n agenda bekijken in Ubuntu.
Via instellingen in Ubuntu kan je  heel gemakkelijk je Microsoft account toevoegen en het Email progje Evolution wordt dan automatisch geconfigureerd, een kind kan de was doen.

Ik heb al heel wat toestellen gehad, Iphone, diverse Android toestellen maar de Lumia bevalt me bijzonder goed.
 

Offline bwman

  • Lid
Re: iphone of android
« Reactie #9 Gepost op: 2016/05/18, 23:50:11 »
Ik heb ook de oude nexus 5 en nog steeds geen spijt van top telefoon zelfs nu na drie jaar nog, het sd kaartje mis ik niet, ik gebruik heel veel cloud diensten en dat werkt voor mij perfect, het is even wennen maar ik wil eigenljk niet anders meer en mijn volgende phone zal ook weer een nexus zijn.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: iphone of android
« Reactie #10 Gepost op: 2016/05/19, 07:50:09 »
Ik gebruik zelf een ander systeem: Microsoft Lumia   Ik weet, het is vloeken in de kerk  =D

De Lumia werkt bijzonder goed en via OneDrive kan ik alle bestanden en m 'n agenda bekijken in Ubuntu.
Via instellingen in Ubuntu kan je  heel gemakkelijk je Microsoft account toevoegen en het Email progje Evolution wordt dan automatisch geconfigureerd, een kind kan de was doen.

Ik heb al heel wat toestellen gehad, Iphone, diverse Android toestellen maar de Lumia bevalt me bijzonder goed.
ben ik het mee eens de Lumia werkt zeker goed. maar was toch niet echt mijn ding nu weer een android en voelt voor mijn beter. maar de Lumia is echt wel een goede telefoon.
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw