Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instalatie blijft hangen op 65%  (gelezen 1453 keer)

Raymond089

  • Gast
Instalatie blijft hangen op 65%
« Gepost op: 2007/08/28, 18:43:31 »
Ik ben nu Xubuntu aan het installeren en bij het onderdeel "Select and Instal software" blijft ie bij "Configuring Anthy" hangen. Of althans, hij doet al een uur niets meer, het oranje schijfactiviteit lampje knippert nog wel maar de voortgangsbalk staat al een dik uur stil.

Wat moet ik doen? dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt.

Het is wel de alternate install omdat me dat was aangeraden...

Raymond

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Instalatie blijft hangen op 65%
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/29, 11:15:01 »
En, ben je al verder gekomen?

Zelf heb ik gemerkt dat om de een of andere reden Ubuntu "kritischer" is t.a.v. de CD of DVD dan bijv. Fedora. Je kunt dus proberen om dezelfde CD op een lagere snelheid te branden.

Pasgeleden toen ik probeerde 7.04 te installeren werkte dat ook niet en had ik gelukkig een alternatieve speler bij de hand. Zelfde CD werkte toen wel, terwijl het oude apparaat onder Fedora nooit problemen had gegeven. Vreemd!
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Offline Soul-Sing

  • Lid
Instalatie blijft hangen op 65%
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/29, 14:04:22 »
en als je echt lang het proces door laat lopen? soms duurt het hier ook erg lang en lijkt een install niet te lukken....

vuurvoske

  • Gast
Instalatie blijft hangen op 65%
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/30, 12:55:05 »
Ik heb hetzelfde probleem alleen weet niet of het ook 65% was. Als ik de live-cd draai wil hij ook nog wel eens vasthangen. Dit gebeurt dan op willekeurige momenten. Ik baal hier sterk van want wilde graag beryl uitproberen :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Instalatie blijft hangen op 65%
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/30, 12:57:24 »
Probeer dan eens een installatie met de Alternate CD? Dus zonder LiveCD-sessie, oftewel installeren "op z'n Windows" ?

Hier zit-ie:
ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Linux/releases.ubuntu.com/7.04/ubuntu-7.04-alternate-i386.iso

vuurvoske

  • Gast
Instalatie blijft hangen op 65%
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/30, 13:41:25 »
Ik had trouwens net ook al de iso opnieuw gebrand @ 16x speed, dat mocht ook niet baten.

Ik ga nu die iso downloaden, maar moet dalijk gaan werken dus denk dat ik er pas vanavond tijd voor heb.

TychoH

  • Gast
Instalatie blijft hangen op 65%
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/30, 17:27:44 »
Ik heb het zelfde probleem met instalatie van xubuntu gehad. Op engels talige fora gezien hoe je de installatie van anthy kon uitschakelen en toen ging de instalatie gewoon verder.

Later bij het upgraden van 6.10 naar feisty bleef de upgrade weer op anthy hangen, heb toen een ctrl-c gedaan en instalatie ging verder.

Daarna anthy met synaptic volledig gedinstalleerd, om er met volgende upgrade geen last van te hebben.

Mijn advies, probeer of control-c instalatie van anthy onderbreekt. Als dat gelukt is volledige uninstaal van anthy als instalatie klaar is

Trouwens anthy is een bibiotheek van japanse caracters tenzij je japans studeerd oid heb je het echt niet nodig.

groeten Tycho

vuurvoske

  • Gast
Instalatie blijft hangen op 65%
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/30, 22:11:26 »
ik heb geboot op resolutie 1024x768x16 en nu is hij nog steeds niet gefreezed. Ben al een tijdje in die live modus aan het rommelen. Al zelfs 3x zolang als voorheen :). Ik denk dat het bij mij gewoon een driver probleem van nvidia was aangezien ik een 8800gts 640mb heb.

vuurvoske

  • Gast
Instalatie blijft hangen op 65%
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/30, 22:23:25 »
dubbelpost 10 minuten later, sorry even laten zien dat hij niet gefreezed is :)

//edit for timestamp

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Instalatie blijft hangen op 65%
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/30, 22:33:14 »
Citaat van: vuurvoske
dubbelpost 10 minuten later, sorry even laten zien dat hij niet gefreezed is :)

//edit for timestamp
lol

Nou, zo kan je dan nog wel even bezig blijven met posten....   :-)

Je hebt wel een hypermoderne videokaart. Het kan zijn, dat de Nvidia Linuxdriver in de pakketbronnen van Ubuntu, die nog niet aankan. Zodat je je nu moet behelpen met een driver die slechts beperkt presteert.

In dat geval loont het de moeite, om te wachten op Ubuntu 7.10, die over zes weken uitkomt (18 oktober). Die krijgt eigen pakketbronnen, met het nieuwste van het nieuwste erin qua programma's en drivers.

ericr

  • Gast
Instalatie blijft hangen op 65%
« Reactie #10 Gepost op: 2007/08/30, 23:09:16 »
Citaat van: vuurvoske
Ik had trouwens net ook al de iso opnieuw gebrand @ 16x speed, dat mocht ook niet baten.

Ik ga nu die iso downloaden, maar moet dalijk gaan werken dus denk dat ik er pas vanavond tijd voor heb.
Hallo heb je ook de cd getest wand er wordt aangeraden om op 1 speed te branden , Kan dat het probleem zijn ?
grzz er

Offline woteb

  • Lid
Instalatie blijft hangen op 65%
« Reactie #11 Gepost op: 2007/08/30, 23:23:34 »
Ik brand dergelijke CD's altijd max. 8x speed. Liefst 4x speed. Werkt altijd.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)