Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows Vista verwijderen?  (gelezen 2951 keer)

Windows Vista verwijderen?
« Gepost op: 2009/11/09, 12:58:14 »
Hallo, 

ik heb Ubuntu 9.10 geinstalleert. Ik heb dit besturingssysteem pas gisteren geinstalleerd maar ben zo blij met dit systeem dat ik er over denk Vista geheel te verwijderen zodat ik dus alleen Ubuntu gebruik. Is dit slim om te doen? Waarom zou dit wél en waarom zou dit niét zo zijn?

Alvast bedankt voor de reacties  =D
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Offline Remuzzz

  • Lid
Re: Windows Vista verwijderen?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/09, 13:09:16 »
Hoi Luuk,

Ik zou het als ik jou was nog even een maandje of twee aankijken. Dan weet je zeker of je volledig af wil van Windows. Want de ervaring leert dat voor sommige obscure programma's die bijvoorbeeld school of werk vereisen een Windows-pc wel gemakkelijk is.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Windows Vista verwijderen?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/09, 13:19:33 »
Dat je blij bent met Ubuntu kan ik me voorstellen (Ik ook), toch is het handig eerst een tijdje dual boot te draaien, zo dat je rustig kan wennen aan de omgeving en hoe alles werkt.
Mocht je toch onverhoopt een bewerking moeten uitvoeren, die je niet zo snel kan vinden op linux, heb je windows op de achterhand.
Dat geeft je de ruimte om rustig te zoeken naar een vervangend programmaatje.
Dan kan je afvragen, zit het in de weg als hij op de harde schijf staat.  


Re: Windows Vista verwijderen?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/09, 13:26:24 »
Volledig akkoord met bovenstaande raad, plus, als je Vista laat staan kan je nog steeds gebruik maken van Office 2007 (als je dat er ook hebt opstaan), tot je wat gewend bent om met OpenOffice te werken, dit programma is evenwaardig, zoniet beter dan Microsoft Office, je moet er alleen wat aan wennen dat alles een beetje anders noemt/werkt. Dus mijn raad ook: laat het voorlopig nog een tijdje staan, verwijderen kan je later nog altiijd.  :)

ps. Welkom op het forum en Ubuntu.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/09, 13:28:00 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: Windows Vista verwijderen?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/09, 14:18:27 »

Oke ik weet dan eventjes genoeg. Ik probeer het een paar maandjes zoals jullie zeiden.

Bedankt voor de tips en info!

Groetjes, Luuk
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Windows Vista verwijderen?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/09, 16:23:53 »
Je hebt voor de licentie betaald, waarom zou je het eraf gooien? Als je het weggooit, is het voldoende om de partitie te verwijderen en de entry uit de Grub te halen.

Re: Windows Vista verwijderen?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/09, 16:46:15 »
Je hebt voor de licentie betaald, waarom zou je het eraf gooien? Als je het weggooit, is het voldoende om de partitie te verwijderen en de entry uit de Grub te halen.

Je betaald toch altijd voor Vista dat er al opzit? Bij de meeste normale winkels in ieder geval wel geloof ik. Maar zoals ik al zei ik wacht nog een paar maandjes dus wat mij betrefd zijn we hierover uitgepraat :D

Iedereen nogmaals bedankt!
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Re: Windows Vista verwijderen?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/09, 17:06:45 »
Dat je blij bent met Ubuntu kan ik me voorstellen (Ik ook), toch is het handig eerst een tijdje dual boot te draaien, zo dat je rustig kan wennen aan de omgeving en hoe alles werkt.
Mocht je toch onverhoopt een bewerking moeten uitvoeren, die je niet zo snel kan vinden op linux, heb je windows op de achterhand.
Dat geeft je de ruimte om rustig te zoeken naar een vervangend programmaatje.
Dan kan je afvragen, zit het in de weg als hij op de harde schijf staat.  



Even een andere vraag, als ik op Emesene een webcam wil aanzetten krijg ik een bericht dat ik geen Libmimic heb? Hoe krijg ik dit wel?

Alvast bedankt!
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Windows Vista verwijderen?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/09, 17:15:32 »
Dat je blij bent met Ubuntu kan ik me voorstellen (Ik ook), toch is het handig eerst een tijdje dual boot te draaien, zo dat je rustig kan wennen aan de omgeving en hoe alles werkt.
Mocht je toch onverhoopt een bewerking moeten uitvoeren, die je niet zo snel kan vinden op linux, heb je windows op de achterhand.
Dat geeft je de ruimte om rustig te zoeken naar een vervangend programmaatje.
Dan kan je afvragen, zit het in de weg als hij op de harde schijf staat. 



Even een andere vraag, als ik op Emesene een webcam wil aanzetten krijg ik een bericht dat ik geen Libmimic heb? Hoe krijg ik dit wel?

Alvast bedankt!
Ik zou je willen verzoeken daar een apart topic aan te maken. ;)

Re: Windows Vista verwijderen?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/09, 17:23:15 »
Dat je blij bent met Ubuntu kan ik me voorstellen (Ik ook), toch is het handig eerst een tijdje dual boot te draaien, zo dat je rustig kan wennen aan de omgeving en hoe alles werkt.
Mocht je toch onverhoopt een bewerking moeten uitvoeren, die je niet zo snel kan vinden op linux, heb je windows op de achterhand.
Dat geeft je de ruimte om rustig te zoeken naar een vervangend programmaatje.
Dan kan je afvragen, zit het in de weg als hij op de harde schijf staat. 



Even een andere vraag, als ik op Emesene een webcam wil aanzetten krijg ik een bericht dat ik geen Libmimic heb? Hoe krijg ik dit wel?

Alvast bedankt!
Ik zou je willen verzoeken daar een apart topic aan te maken. ;)

Heb je gelijk in. Mijn excuuses was iets te enthousiast :P
Maak nu een nieuwe aan

Groeten
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Offline Dave

  • Lid
Re: Windows Vista verwijderen?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/09, 18:20:23 »
Je hebt voor de licentie betaald, waarom zou je het eraf gooien?

Dat is dus echt het argument niet hoor.
Ik koop ook goedkoper laptops in met vista dan leeg dus...
Je hebt het nog ergens voor nodig of niet (Garmin/Tommietommie/software voor school/puberspelletjes enz)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows Vista verwijderen?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/09, 18:25:14 »
Dat is dus echt het argument niet hoor.
Ik koop ook goedkoper laptops in met vista dan leeg dus...
Je hebt het nog ergens voor nodig of niet (Garmin/Tommietommie/software voor school/puberspelletjes enz)

Hoe dan ook, je hebt er toch voor betaald. Maar belangrijker nog: waarom zou je je mogelijkheden beperken? Verruim ze liever..... Met twee besturingssystemen heb je de ruimst denkbare mogelijkheden.  :)

Re: Windows Vista verwijderen?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/09, 18:26:45 »
Dat is dus echt het argument niet hoor.
Ik koop ook goedkoper laptops in met vista dan leeg dus...
Je hebt het nog ergens voor nodig of niet (Garmin/Tommietommie/software voor school/puberspelletjes enz)

Hoe dan ook, je hebt er toch voor betaald. Maar belangrijker nog: waarom zou je je mogelijkheden beperken? Verruim ze liever..... Met twee besturingssystemen heb je de ruimst denkbare mogelijkheden.  :)

Maar wel de krapst denkbare schijfruimte... (Tenzij je nog meer besturingssystemen neemt) ;)
Maar ik begrijp je punt wel..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

FrSu

  • Gast
Re: Windows Vista verwijderen?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/09, 18:51:40 »
Als je Vista niet gebruikt, heb je er ook geen last van..... XD

Offline Dave

  • Lid
Re: Windows Vista verwijderen?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/09, 20:57:44 »
Vraag me wel eens af of er hier nog Linux gebruikers zijn die zonder Windows kunnen.
Maar goed.






Re: Windows Vista verwijderen?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/11/09, 20:58:39 »
Vraag me wel eens af of er hier nog Linux gebruikers zijn die zonder Windows kunnen.
Maar goed.






* Cumulus007 meldt zich

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Windows Vista verwijderen?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/11/09, 21:02:07 »
Ja hoor. Ik ben er ook zo een. Als m'n kinderen zo nodig willen gamen prikken ze maar wat in de Playstation  =D
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Windows Vista verwijderen?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/11/10, 03:08:35 »
Ik gebruik bijna alles, behalve Apple en (zolang mogelijk) Windows 7/8/9/etc. In de toekomst ga ik misschien een vorm van BSD proberen.