Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Volume niet aan te passen  (gelezen 1163 keer)

Offline dot_niek

  • Lid
Volume niet aan te passen
« Gepost op: 2006/11/15, 18:41:42 »
Hallo,

ik ben nieuw op Linux, de installatie is goed gegaan van Ubuntu en alles bevalt me prima! Het enige lastige is dat ik rechtsboven het volume niet aan kan passen, dit kan in bijvoorbeeld totem weer wel. Ik heb alle schakelaars van de 3 apparaten( Nvidia Nforce, SAA7134 en c-media) geprobeerd maar zonder resultaat. Het volledig dempen van PCM werkt wel. Ook hapert het geluid af en toe of het stopt er voor een paar seconde mee. Heeft iemand een oplossing?

bij voorbaat dank

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Volume niet aan te passen
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/15, 19:50:38 »
Zou je misschien iets meer uitleg kunnen geven?:
Zie je rechtsboven wel of geen icoon, kan je de knop wel of niet schuiven, en reageert de volume wel of niet op deze beweging?

Offline dot_niek

  • Lid
Volume niet aan te passen
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/15, 20:14:02 »
Het icoontje zie ik in beeld en ik kan het ook verschuiven, het volume reageert hier echter niet op, ik heb ook met de instellingen andere schakelaars geprobeerd.

Volume niet aan te passen
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/15, 20:16:24 »
Type eens in een terminal: alsamixer

Hoe staat het volume links bij master? Als je op het staafje klikt, kun  je met pijtje omhoog het volume verhogen.

Offline dot_niek

  • Lid
Volume niet aan te passen
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/16, 19:27:03 »
bedankt voor je reactie Ik zie 3 staafjes, ik kan de staafjes wel verhogen en verlagen maar het volume van het geluid blijft helaas hetzelfde, iemand een andere oplossing?