Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren lukt niet!  (gelezen 642 keer)

Offline whatnames

  • Lid
installeren lukt niet!
« Gepost op: 2010/02/17, 18:37:37 »
Ik heb op de pc windows 7 staan en wil graag ubuntu installeren als dualboot. Helaas lukt me dat niet. als ik de live cd van ubunto opstart krijg ik de foutmelding: kan ubuntu niet installeren. Ik heb 2 partities ntfs geformatteerd en op de c schijf staat dus windows 7. Nu ben ik een oudere man die niet zo thuis is op pc gebied dus alles wat ik erover lees is voor mij spaans:) Wie zou mij op eenvoudige manier kunnen begeleiden en met wat geduld? mijn mailadres is  p.beunis <at> upcmail <punt> nl

vr. groeten

Moderator edit: even volledige mailadres gewijzigd
« Laatst bewerkt op: 2010/02/17, 18:45:29 door Sjoerd Broekhuijsen »

Re: installeren lukt niet!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/17, 18:42:47 »
Het is niet handig om een mail adres op deze manier neer te zetten.. (ivm met bots)

In ieder geval, waar krijgt u deze foutmelding, al wanneer u de cd erin stopt, als je op installeren klikt.. ?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Mikkel

  • Lid
Re: installeren lukt niet!
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/17, 19:55:55 »
Whatnames, op deze site: http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDualbootHardy staat een Nederlandstalige handleiding voor het installeren van Ubuntu naast Windows. Het is een handleiding voor een dual boot Ubuntu 8.04 en Windows XP, maar in principe is de volgorde van werken dezelfde als bij een nieuwere Ubuntu- en Windows-versie. En verder moet u de daar aangegeven grootte van de harde schijf/partities niet letterlijk nemen, want die zullen uiteraard wel verschillen met de grootte van de schijf/partities in uw pc.
Lees hem eens door en vraag gerust wat u niet begrijpt voor u tot installeren overgaat.

Een aanrader is deze site: http://sites.google.com/site/computertip/ , waar veel informatie te vinden is over hetgeen u voor en na de installatie 'moet' doen. ^-^

Wat heel belangrijk is: vóórdat u Ubuntu gaat installeren zorgt u ervoor dat u van belangrijke persoonlijke bestanden, Favorieten, e-mail enzovoort, die op die twee NTFS-partities staan, een back-up hebt op bijvoorbeeld een externe harde schijf, usb-stick, cd of dvd. Er kan altijd iets fout gaan en dan zou het vreselijk jammer zijn, wanneer u bestanden kwijtraakt waarvan u geen kopie hebt.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/17, 20:03:41 door Mikkel »