Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST Acer Aspire One opeens geen WiFi meer.  (gelezen 15606 keer)

Offline pianoman

  • Lid
OPGELOST Acer Aspire One opeens geen WiFi meer.
« Gepost op: 2009/10/11, 23:41:44 »
Wie helpt mij.

Sinds enkele dagen heb ik opeens geen WiFi meer op mijn AAO 150
Zie het topic http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/aao-150-plots-geen-wifi-verbinding-meer/ van edwinv.
Bij lipsi krijg ik exakt hetzelfde op mijn scherm als edwinv.

edwinv heeft het opgelost, ik nog niet.  
« Laatst bewerkt op: 2009/10/22, 19:35:54 door pianoman »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Acer Aspire One opeens geen WiFi meer.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/11, 23:44:46 »
Heb je de zwarte-lijst-ingreep (blacklist) al toegepast:
http://sites.google.com/site/computertip/aa1
(punt 4)

Of heb je het fysieke aan-uit-schuifje aan de voorkant, misschien per ongeluk omgehaald? Het schuifje werkt namelijk wel degelijk, ook al brandt het lichtje niet in Ubuntu.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/11, 23:46:19 door Pjotr »

Offline pianoman

  • Lid
Re: Acer Aspire One opeens geen WiFi meer.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/12, 00:04:36 »
Heb je de zwarte-lijst-ingreep (blacklist) al toegepast:
http://sites.google.com/site/computertip/aa1
(punt 4)

Of heb je het fysieke aan-uit-schuifje aan de voorkant, misschien per ongeluk omgehaald? Het schuifje werkt namelijk wel degelijk, ook al brandt het lichtje niet in Ubuntu.
Pjotr,

Het bovenstaande heb ik geprobeerd maar dat is zonder resultaat gebleven.

Dick


Offline edwinv

  • Lid
Re: Acer Aspire One opeens geen WiFi meer.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/13, 09:15:59 »
ik heb op mijn aao 150 geen problemen meer gehade met wifi -- niet in 8.10 of 9.04 en zelfs niet in de beta van 9.10 -

heb je nog een andere computer die wel draadloos verbonden is met wifi -- misschien is er iets mis met de router - (heb ik ook al gehad)  - krijg je nog een ip adres mee of niet ?  zoals pjotr al gemeld heeft, misschien het aan-uit schuifje gebruikt - 

probeer door zaken te elimineren de oorzaak te vinden - controleer eerst of de router wel uitzend - of je computer een ip adres krijgt - ziet de network manager wel het netwerk?  ikzelf heb ook al gehad dat er een probleem was met de verbinding doordat de router geen signaal met doorgaf - moet gereset worden -

welke ubuntu versie gebruik je ? probeer eens een live cd van de beta versie van karmic en zie of deze wel het signaal oppikt --


Re: Acer Aspire One opeens geen WiFi meer.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/13, 09:55:30 »
Heb je de zwarte-lijst-ingreep (blacklist) al toegepast:
http://sites.google.com/site/computertip/aa1
(punt 4)

Of heb je het fysieke aan-uit-schuifje aan de voorkant, misschien per ongeluk omgehaald? Het schuifje werkt namelijk wel degelijk, ook al brandt het lichtje niet in Ubuntu.
Ik gebruik UNR 9.04 en het lichtje brand bij mij wel.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Acer Aspire One opeens geen WiFi meer.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/13, 12:04:11 »
Heb je de zwarte-lijst-ingreep (blacklist) al toegepast:
http://sites.google.com/site/computertip/aa1
(punt 4)

Of heb je het fysieke aan-uit-schuifje aan de voorkant, misschien per ongeluk omgehaald? Het schuifje werkt namelijk wel degelijk, ook al brandt het lichtje niet in Ubuntu.
Ik gebruik UNR 9.04 en het lichtje brand bij mij wel.

Dan word ik gediscrimineerd door UNR!  :evil:

Offline pianoman

  • Lid
Re: Acer Aspire One opeens geen WiFi meer.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/14, 22:41:48 »
ik heb op mijn aao 150 geen problemen meer gehade met wifi -- niet in 8.10 of 9.04 en zelfs niet in de beta van 9.10 -

heb je nog een andere computer die wel draadloos verbonden is met wifi -- misschien is er iets mis met de router - (heb ik ook al gehad)  - krijg je nog een ip adres mee of niet ?  zoals pjotr al gemeld heeft, misschien het aan-uit schuifje gebruikt - 

probeer door zaken te elimineren de oorzaak te vinden - controleer eerst of de router wel uitzend - of je computer een ip adres krijgt - ziet de network manager wel het netwerk?  ikzelf heb ook al gehad dat er een probleem was met de verbinding doordat de router geen signaal met doorgaf - moet gereset worden -

welke ubuntu versie gebruik je ? probeer eens een live cd van de beta versie van karmic en zie of deze wel het signaal oppikt --


edwinv

De router werkt goed, het knopje doet het niet, en een brandend lampje heb ik alleen maar gezien bij de Linpus versie.
Nu heb ik sinds een maand versie 9.04 draaien. Hier ben ik zeer tevreden over maar helaas doet de Wifi het van de een op de andere dag het niet meer.
Zou opnieuw installeren een oplossing zijn?

Dick

Offline edwinv

  • Lid
Re: Acer Aspire One opeens geen WiFi meer.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/15, 10:48:43 »
het klinkt misschien gek, maar ik heb gemerkt dat er een verschil is in installatie indien je bij het booten kiest voor installatie of indien je kiest de live cd te starten en op de destop kiest voor install (zowel in jaunty als in karmic)

bij de eerste optie had ik ook problemen met internet (en nog andere) bij de beta versie - ik heb een nieuwe install gedaan vanaf de desktop van de live cd en sindsdien loopt alles goed (wifi werkt prima) lichtje van wifi werkt -- het enige dat nog niet werkt zijn de card readers (dat probleem is bekend)

sinds de beta heb ik dagelijks de updates binnengehaald en tot nu toe loopt alles vlot op mijn aao 150.  

ik zeg niet dat dit de oplossing is voor jouw probleem, maar bij mij heeft het alleszins geholpen eerst de live cd te starten en pas dan te installeren
ik heb er ook enkel ubuntu karmic op staan, geen enkele andere distro - ik gebuik mijn aao enkel om distro's te testen - op mijn werkpc staat nog altijd netjes 9.04.

ubuntu jaunty werkte op mijn aao 150 prima - ik moet wel zeggen dat ik wicd heb geinstalleerd ipv networkmanager -- maar of het daar aan ligt ??

« Laatst bewerkt op: 2009/10/15, 11:10:15 door edwinv »

Offline dirk1965

  • Lid
Re: Acer Aspire One opeens geen WiFi meer.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/15, 13:42:16 »
Gebeurde hier af en toe ook. Wat ik dan deed, was de laptop afsluiten, na het afsluiten de stroomkabel losmaken, batterij er even uit halen (enkele seconden), batterij terug monteren en daarna terug opstarten. Daarna werkt hij weer als voorheen. Had hetzelfde probleem soms ook met mijn Toshiba Satellite en ook hier hielp dezelfde methode.

Offline pianoman

  • Lid
Re:OPGELOST Acer Aspire One opeens geen WiFi meer.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/10/22, 19:34:40 »
Na veel proberen etc. etc. is het mij nog steeds niet gelukt.
Op een gegeven moment kon ikzels niet meer updaten.
Toen heb ik 9.04 er opnieuw op gezet en de problemen zijn verholpen.

Allemaal bedankt voor het meedenken,

Dick

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: OPGELOST Acer Aspire One opeens geen WiFi meer.
« Reactie #10 Gepost op: 2009/10/25, 09:02:15 »
het netbookje van mijn vriendin had dit ook,,

door terug te gaan van kernel 2.6.28.16 naar 2.6.28.15 heb ik het opgelost, werkt weer als vanouds.
mischien heb je hier iets aan voor de volgende keer.

had dit topic nog nieteens gelezen ;)