Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerkbeheer wil niet meer: geen internet meer  (gelezen 302 keer)

Netwerkbeheer wil niet meer: geen internet meer
« Gepost op: 2015/01/21, 11:53:22 »
Gisteren 14.04 (opnieuw) geïnstalleerd. Leek allemaal in orde te zijn, lekker heel de avond alles weer in kunnen stellen enzo. Alle updates binnengehaald ook. Maar op het einde van de avond viel internet ineens weg. Ik dacht eerst dat het aan onze WiFi lag maar op Windows 8.1 werkte het nog prima. Terug in 14.04 geboot en nog steeds de verbinding weg. Nachtje overheen laten gaan en daarnet geconstateerd dat het nog steeds weg is terwijl het op Windows 8.1 nog steeds prima werkt.

Als ik naar Systeeminstellingen --> Netwerk ga krijg ik de foutmelding "de systeemdiensten voor netwerkbeheer zijn niet compatibel met uw versie" (o.i.d.). Heb al geprobeerd om Linux-firmware-nonfree terug te verwijderen om te zien of dat de boel zou herstellen maar dat bood helaas geen soelaas.

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Re: Netwerkbeheer wil niet meer: geen internet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/21, 12:24:12 »
Heb een paar van die dingen geprobeerd, zoals de dienst voor NetworkManager starten en /etc/network/interfaces nakijken, maar het is allemaal al gestart en in orde... Maar helaas nog steeds geen internet en diezelfde foutmelding als ik naar Netwerk ga.

Re: Netwerkbeheer wil niet meer: geen internet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/21, 13:03:59 »
Das een goed idee, femke98! Ik zal op Windows even de dingen van WICD binnenhalen en dan vanuit Ubuntu installeren.

Re: Netwerkbeheer wil niet meer: geen internet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/21, 14:55:01 »
Hmm, probleem niet opgelost maar met WICD kan ik inderdaad uit de voeten. Dank :)